• 2
  • 3
2012-10-01, 17:39
Medlem
Kultfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTown
Det bästa tipset du någonsin kan få är:
Läs på själv och skapa en egen uppfattning om vad du vill göra.
Folk kommer vilja lura dig på alla möjliga vis för att det ska gå åt helvete för dig.

Man föreslår, valutaspekulation, råvaruspekulation, värdepapperspekulation och allt möjligt.

Tänk efter nu. De pengar du har i handen nu är dina. Vill du verkligen låta någon annan nalla av dem ?

Tack för tips. Att vara insatt och påläst bör vara det smartaste.
Har dock inte riktigt den bilden av att alla vill blåsa mig, låter lite väl tokigt

Jag har ingen aning, vill på något vis få de att växa men har faktiskt inte en blekaste hur man bör investera. Därför jag posta här för att kika vad ni har för åsikter och tankar
Citera
2012-10-01, 17:40
Medlem
Kultfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
sparkonto är bra men du ska inte ha de hos de stora drakarna dvs nordea, swedbank, seb eller handelsbanken utan hos en nischbank som ger någorlunda bra ränta. glöm inte bort att kolla så att du får insättningsgaranti...

Kikat runt lite och hittar 3,5-4% som bäst. Det låter lagom, tror nordea har kring 2%.
Helt klart ett alternativ att byta till en mindre bank! Tack för tips.
Citera
2012-10-01, 18:09
Medlem
Powers55s avatar
Ta en titt på silver
Citera
2012-10-01, 18:52
Medlem
SmallTowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultfix
Tack för tips. Att vara insatt och påläst bör vara det smartaste.
Har dock inte riktigt den bilden av att alla vill blåsa mig, låter lite väl tokigt

Jag har ingen aning, vill på något vis få de att växa men har faktiskt inte en blekaste hur man bör investera. Därför jag posta här för att kika vad ni har för åsikter och tankar

Du bör prova lite och se hur det går. Jag tror många inte tar åt sig av info om man inte provar själv.

Folk vill att du ska köpa aktier,fonder,guld, silver och sparkonton.

Det är bara att köra igång och handla och se hur det går
Citera
2012-10-01, 19:40
Medlem
Kultfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powers55
Ta en titt på silver

Okej kikade lite. Vad ska man ha för horisont på detta? Vad är "förväntad" avkastning?
Blir inte klok på detta. Värdelös jag är.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in