2012-09-27, 02:52
Medlem
lilazebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragequit1
Jag måste tacka alla här som hjälpt mig till att INTE skada mig själv eller göra något.

Jag har nu ringt polis och sagt att jag kommer att ta livet av mig och inte finnas imorgon om ingen kommer hit och hämta mig och kör mig (det är trots allt ungefär 3 km till psyket komiskt nog) ner till psyket och får mig inlämnad.

Jag tackar er alla för att få mig att förstå att det verkligen är hjälpen jag behöevr.

Jag uppskattar all er hjälp.

Polisen skulle va här inom 10 minuter.

Tack återigen alla som hjälpt mig i detta enormt svåra livsöde.

Ps. Jag är varken full eller påverkad av narkotika så allt jag skrivit har varit uppriktigt och direkt från mig själv. Ds.

Mycket starkt och bra gjort av dig!
2012-09-27, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilazebra
Mycket starkt och bra gjort av dig!

Det va den sanna utvägen tror jag.

Nu knackar det på dörren.
Ha det bra allihopa.
2012-09-27, 02:57
Medlem
Ojustices avatar
om du har lust så berätta gärna hur känner när du kommer hem, vi finns alltid här
2012-09-27, 03:07
Medlem
Draup.s avatar
Lycka till grabben. Det är aldrig lätt att växa upp å bli vuxen, många som tappar hoppet och känner sig värdelösa. Men det kommer gå bra och du kommer finna meningen med livet igen. Var så säker
2012-09-27, 03:19
Medlem
MisterDeluXes avatar
Starkt och bra beslut kompis! Alla känner vi så, även jag varje gång jag går över en bro eller sitter och väntar på tåget.. grejen för mig är att jag kommer på att jag är på väg någonstans, och kommer alltid vara.

På ett eller annat sätt.
2012-09-27, 03:20
Medlem
Pinkertonss avatar
Grabben?

Om polisen knackade på, varför är du online?
2012-09-27, 03:27
Medlem
Rotners avatar
Jag har en teori: Det behöver mycket väl inte vara så, det kan mycket väl vara så att denna grabb verkligen var sugen på att ta livet av sig men ändå, bear with me.

Han kanske startade den här tråden för att hoppas på support från flashback vilket han sedan fick och därmed "ändra" sig. Detta för att visa (media eller något, inte fan vet jag hur han tänkte) att Flashback inte alls är så hatiska som de var mot killen som tog självmord live här som fick en jävla uppståndelse i media. Utan att Flashback faktiskt kan vara ett forum som i själva fallet hjälper människor.

Långsökt jag vet, men ytterst möjligt.
2012-09-27, 03:31
Medlem
Ragequit1.. En tanke bara.. Tänk om du får ett liv efter döden (ditt självmord) som är ännu hemskare än det du har nu, det vet du ju inte, har du aldrig tänkt så ?

Det kanske inte finns någon utväg utan livet uppståndelsen o döden är något precis som evigheten, något vi inte kan förstå oss på riktigt o sätta fingret på så det är meningen man ska leva livet o kämpa. Risken finns att det blir ännu jobbigare, du har inget att förlora på att leva tills du får en normal död, ta vara på dina år i detta liv, dör gör du ju ändå sen.. Och om du tror att det är så skönt att vara död så tänk ordspråket "Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge".
2012-09-27, 03:58
Medlem
JackBlacks avatar
Negativa tankespiraler gör att man mår dåligt, istället för att sitta och tycka synd om en själv, att tänka på ångestframkallande saker, tänka på självmord, etc så måste man bryta dessa tankar med något annat, tex sysselsätta sig själv, tänk på positiva saker i livet, använd mindfulness, etc.

Tycker du sociala situationer är jobbiga så bör du utsätta dig för några varje dag, det mår du bra av i längden.
2012-09-27, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vafan, ryck upp dig för helvete!
Du är knappast ensam om att vara deprimerad och växla mellan likgiltighet och totalt självhat.

Bara för att man mår för jävla dåligt är det ingen ursäkt till att ta livet av sig. Ta tag i dina problem istället

Ska han/hon göra det för att du inte tycker det är en ursäkt? Ska han/hon fortsätta leva för att Du vill det?
2012-09-27, 06:46
Medlem
Extrakts avatar
Du kan ju prova självmedicinera dig istället. Prova benso som är anti-depp och oftast väldigt lätt att få tag i på gatan, alternativt någon annan drog om du bara vill experimentera.

Folk kommer troligtvis att reagera kraftigt mot detta inlägg, men har du inget att leva för så varför inte. Kanske hittar du något att leva för under resans gång, och gör du inte det så är du tillbaks där du startade.
2012-09-27, 09:40
Medlem
Kundalinis avatar
Att påstå att man skulle minska lidandet och problemen för sina närstående är knappast sant. De får leva med skulden. De blir ärrade för resten av sina liv, och de får försöka hantera självmordet.

Så av omsorg om din familj och dina vänner - även om det är tungt - kanske du borde se om det inte finns annan hjälp att få än den du fått än så länge. Även om du gått till psykologer (och psykiatriker?) under många år är det inte otänkbart att det ändå finns hjälp att få.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in