2012-09-26, 16:57
Bannlyst
Tjo, det är så att några vänner undrar om jag vill hjälpa en kvinnlig släkting till dem att få upphållstillstånd i Swe.
upplägget isåfall skulle bli att jag (svensk) uppger för vederbörande myndigheter att min tjej (serb) vill bo i Swe med mig.
Dessa är snällt folk som jag överväger hjälpa men det är förmodligen mycket runt om detta som jag inte vet.
Tjejen har egentligen make och barn och tanken var att dom också skulle få komma hit när hon eventuellt har fått permanent upphållstillstånd (eller vad det nu kallas), varvid vi "separerar".

upplägget verkar synnerligen enkelt, men är det det måntro?
tankar ideer funderingar från nån vänlig? mvh
Citera
2012-09-26, 17:05
Medlem
MoLoKs avatar
Är det en alban eller zigenare?
Citera
2012-09-26, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Är det en alban eller zigenare?
det är en Serb.
Citera
2012-09-26, 17:24
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
tankar ideer funderingar från nån vänlig?

Ska dom komma hit för att leva på bidrag? Vad händer om du tar dig an uppdraget men misslyckas med att ordna uppehållstillstånd för henne? Blir du mördad? Vad anser du om det moraliska i ditt handlande? Jag kräver svar på mina frågor!
Senast redigerad av Diagoras 2012-09-26 kl. 18:23.
Citera
2012-09-26, 17:44
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
det är en Serb.

Vad ska hon göra på dagarna då? Vill hon inte jobba eller ska hon jobba svart och få bidrag samtidigt? Jag frågar för det är rätt relevanta saker om man ska svara på din ursprungsfråga.
Citera
2012-09-26, 17:45
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Tjo, det är så att några vänner undrar om jag vill hjälpa en kvinnlig släkting till dem att få upphållstillstånd i Swe.
upplägget isåfall skulle bli att jag (svensk) uppger för vederbörande myndigheter att min tjej (serb) vill bo i Swe med mig.
Dessa är snällt folk som jag överväger hjälpa men det är förmodligen mycket runt om detta som jag inte vet.
Tjejen har egentligen make och barn och tanken var att dom också skulle få komma hit när hon eventuellt har fått permanent upphållstillstånd (eller vad det nu kallas), varvid vi "separerar".

Och varför vill de till Sverige?
Citera
2012-09-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Och varför vill de till Sverige?

För att parasitera på det svenska välfärdssystemet förstås.
Citera
2012-09-26, 19:13
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Är 100000 tillräckligt för det skattepåslag du kommer få för alla dessa parasiter som "måste" försörjas? Hoppas du blir glad när skattetrycket går upp till 80% för att betala ut pengar till alla dessa tjuvar.
Är det även värt det att samhället kollapsar och dina släktingar sedan mördas av dessa parasiter?

Du tror att de är snälla, men vad är det snälla i att lura av skattebetalarna pengar?
Dvs. dina släktingars pengar bland annat.

Sen så undrar folk varför det tar sån tid att få hjälp på sjukhus, få en ordentlig utbildning, varför gamlingarna far illa på ålderdomshemmen. Helt plötsligt så har köerna blivit mycket längre för att folk som inte ens ska vara här tar ställt sig i samma kö, förlängda bostadsköer för helt plötsligt så ska folk som inte ska vara här ha bostäder, arbeten försvinner till dessa som de ofta får utan meriter för arbetet, dvs. de går före kvalificerade genom kvotering.

Pengarna och tiden som skulle gå till detta försvinner nu till dessa "snälla" tjuvar.

Du är troligtvis en moral relativst så jag tror du tar pengarna, kom ihåg att du var en av de som var med i Sveriges förfall, iofs du sålde Sverige för en ganska stor summa, de flesta säljer Sverige för betydligt mindre summor (typ 500 kronor mer i månaden), så du kan ju klappa dig på axeln att du iaf tjänade betydligt mer på ditt förräderi.

Är det ok om jag kallar dig för Judas Iskariot när du valt att hjälpa "snälla" tjuvar?
Senast redigerad av DestroyPrometheus 2012-09-26 kl. 19:15.
Citera
2012-09-26, 19:16
Medlem
SciOques avatar
Citat:

Det är nog rätt krånligt.

Ni måste vara gifta en längre period och under den perioden förväntas ni nog vara skrivna på samma adress osv.

Inte så att resten av familjen kan flytta över till Sverige hursomhelst.

Antagligen hade hon saknat sina barn något oerhört.

Men 100k är inte fel, så försök övertala henne att genomföra detta.
Citera
2012-09-26, 20:07
Medlem
Smutsigare pengar finns nog inte. Det är fanimig mer sofistikerat att sälja knark.
Kräk som överväger och givetvis dom som accepterar dylika affärer skall steglas. Utan förgående dekapitering.
Citera
2012-09-26, 20:13
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Smutsigare pengar finns nog inte. Det är fanimig mer sofistikerat att sälja knark.
Kräk som överväger och givetvis dom som accepterar dylika affärer skall steglas. Utan förgående dekapitering.
Verkligen?

Så att t.ex. råna en gammal tant, våldta henne och sedan döda hennes man och skära ut guldtänderna ur gommen på honom är inte smutsigare pengar?

Tvinga barn till tvångsarbete i någon diamantgruva i Sierra Leone medan du sätter på deras mamma ass-to-mouth är inte smutsigare pengar?

Sälja vapen till Al-Qaida som sedan använder dom till att attackera ett barnsjukhus är inte smutsigare pengar?

...
Citera
2012-09-26, 21:40
Bannlyst
så mycket retarderade inlägg ?!

Deras intentioner är genuina.

rikta er ilska mot de som förtjänar den mvh.

Serbien är väl inte med i EU och det är väl därför de behöver hjälp.
personligen så har jag inget emot ett europeiskt folk som vill göra rätt för sig i ett annat europeiskt land.
skulle inte ens överväga något sånt här om det gällde "mena" folk

inget är bestämt ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här