2012-09-25, 20:27
Medlem
Sitter på lite Handelsbanken b aktier som nästan ligger på all time high nu funderar på att sälja av dem eller kommer dem stiga ännu mer?
Vet att det kan vara svårt att förutsäga men vill gärna ha alla flashbacks experters tips!
Senast redigerad av RallarKalle1 2012-09-25 kl. 20:46.
Citera
2012-09-26, 09:10
Medlem
Kostymnissens avatar
SHB-aktien ligger på mycket höga nivåer. Kan alltid komma rekyler på sådana nivåer, särskilt när skuldkrisen i Europa kan komma att förvärras. Sälj hela eller delar av innehavet om du vill trygga dina vinster.
Citera
2012-09-26, 11:30
Medlem
SmallTowns avatar
TS !

Den som gapar efter....

Jag skulle sålt definitivt.

Var på den säkra sidan, var inte girig nu.

Skuldkrisen kan komma att blomstra upp igen. Börsen har gått upp 10% i år totalt (nu senaste uppgången för att vara någorlunda precis) utan någon direkt bra anledning.
Det är en säljsignal för mig.
Citera
2012-09-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTown
TS !

Den som gapar efter....

Jag skulle sålt definitivt.

Var på den säkra sidan, var inte girig nu.

Skuldkrisen kan komma att blomstra upp igen. Börsen har gått upp 10% i år totalt (nu senaste uppgången för att vara någorlunda precis) utan någon direkt bra anledning.
Det är en säljsignal för mig.
På vilket sätt spelar det roll om den gått upp eller ner senaste året? Det enda som spelar roll är väl om den är över/undervärderad.

Jag funderar inte på att sälja SHB iaf, tycker att PE 12 och en direktavkastning på 4% är bra för ett såpass stabilt växande och säkert bolag.
Citera
2012-09-26, 12:19
Medlem
SmallTowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaakanBrolin
På vilket sätt spelar det roll om den gått upp eller ner senaste året? Det enda som spelar roll är väl om den är över/undervärderad.

Jag funderar inte på att sälja SHB iaf, tycker att PE 12 och en direktavkastning på 4% är bra för ett såpass stabilt växande och säkert bolag.

Man kan väl inte säga något alls igentligen om man ska dra det väldigt hårt.

Nu avspeglade jag hur det skulle sett ut i min situation för tillfället.
Ta rekommendationen eller inte. Är upp till TS.

Titta historiskt, 2008 gick handelsbanken ner en bra bit då krisen uppdagades. Om en grexit och kanske fler länder tvingas gå ur eu så vet vi inte vilka reaktioner det blir.
Hur länge kan man undvara pengarna i syfte av spekulation är väl frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in