2012-09-25, 11:50
Medlem
Hej,
Jag har laddat ned ison NetBSD-6.0_RC2-cats på 209 MB för att göra en live-cd av denna. Har läst att den har stöd för flera wifi-usb-kort. men efter att ha bränt skivan med imgburn så vill den inte boota. Har självklart ändrat boot-order i bios. Samma hände då jag laddade ner netsb-5.1 ison, den ville inte boota.

Vad kan felet vara? Har inte testat unetbootin och usb-sticka än, men det borde väl gå att bränna en live-cd med iso-filen? Har tidigare testad jibbed-livecd med netbsd. Den bootade från iso, men tyvärr stöder den ingen av mina wifi-kort.
Citera
2012-09-25, 18:07
Medlem
Alfaslangs avatar
Om du försöker köra cats-skivan på en PC så är det förklaringen till att den inte bootar. cats är för Arm-processorer. Troligtvis vill du ha ISOn för amd64 eller i386 istället.
Citera
2012-09-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Om du försöker köra cats-skivan på en PC så är det förklaringen till att den inte bootar. cats är för Arm-processorer. Troligtvis vill du ha ISOn för amd64 eller i386 istället.

Tack för infon! Ska testa amd64 och/eller i386.
Citera
2012-09-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Nu har jag laddat ner NetBSD-6.0_RC2-i386-ison på 309 MB,bränt skivan, och den börjar boota.
Men: Det finns inte en live-cd option bland valartenativen. Man kan bara välja olika sätt att installera, med och utan API. Jag vill endast köra som live-cd ett tag i början för att se om det finns stöd för de olika wifi-usb kort jag har. Hittar inget sätt att bara få ett live-cd system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in