Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-25, 01:17
Medlem
Ajberts avatar
Hoppas att jag har lagt tråden rätt nu.

http://i.imgur.com/BIiD0.jpg

Ta en titt på den där bilden så förstår ni nog vad jag menar. Har under en ganska lång tid haft en mängd konstiga mappar på min C-disk. Mappar som bara heter slumpmässiga nummer/bokstäver. Nu är det så att jag har börjat tröttna på dessa och försöker bli kvitt dem. Framför allt eftersom jag misstänker att dessa tar upp en stor del av mitt utrymme på hårddisken. Känns som att jag har bra mycket mindre än vad jag borde ha och tror nog att detta kan ha någonting med saken att göra.

Har googlat en hel del på det och det verkar vara något som kommit efter någon misslyckad uppdatering eller något och således inte borde vara där, och inte heller någonting som ska vara farligt att ta bort. Men i vilket fall som helst så lyckas jag inte hur jag än gör. Jag har försökt att radera mapparna som administratör, jag har ändrat mappens rättigheter och gett mig själv all form av behörighet som kan tänkas vara nödvändigt men utan resultat. Jag har stängt av UAC men ändå får jag bara ett felmeddelande som säger "Du måste ha behörighet från SYSTEM för att ändra mappen". Jag har även försökt att radera mapparna i felsäkert läge, men inte heller det ville funka.

Är det någon som kan tänkas ha en aning om hur jag ska lösa detta?

Tack på förhand.
Citera
2012-09-25, 08:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ditt svar och lösning finns här -> http://www.alltomwindows.se/forum/topic/18860-konstiga-mappar-skapas/
Citera
2012-09-25, 09:41
Medlem
Soffus avatar
Hade likadana mappar kvar efter gamla .net framework uppdateringar, dock så deletade de sig själva efter en reboot
Citera
2012-09-25, 15:41
Medlem
Ajberts avatar
Grymt. Unlocker gjorde susen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in