2012-09-24, 23:39
Medlem
Marcheses avatar
Hej! Har tänkt att inhandla ett par RM Williams boots nu när hösten börjar komma på riktigt och då jag även har tröttnat på mina Crocket & Jones. Alltid kul att uppdatera garderoben med!

Jag är dock lite fundersam på storleken. Så jag tänkte vända mig till er som äger ett par RM Williams. Hur gjorde ni med storleken på era boots? Jag har storlek 43 och har aldrig varken hört eller känt av att jag skulle ha breda fötter. Så ett par i storlek 43 med G-Fit verkar ju onekligen som det bästa alternativet. Men när jag har läst om skorna finns det vissa personer som påstår att dom ska vara små i storlekarna medan vissa hävdar motsatsen.

I med att jag beställer från Storbritannien så känns det som att jag bör beställa ett par i storlek 9 och med G-fit. Att det blir ett par Comfort Turnout boots kanske även är bra att tillägga.

Vad säger ni som äger ett par? Tror ni det verkar vettigast om jag har storlek 43 och ej breda fötter?

Tackar på förhand!
Citera
2012-11-05, 13:42
Medlem
Kul att du är sugen på lite nytt.

Rm's är för folk med smala fötter men jag går alltid ner en storlek. Dels så blir dem formade efter din fot och efter att ha tagit av och på dem bara några gånger blir dem betydligt större.

Men jag rekommenderar dig verkligen att gå till en skomakare att prova! Då alla har olika fötter och vissa fötter passa inte alla skor, du kanske är mer en loake kille även ifall det är att gå ner en nivå. Men gå till en skomakare, dels för du antagligen full service på dem ifall något skulle hända. Sen är det faktiskt viktigt att prova sig fram. Det sämsta man kan göra är att köpa ettpar utan att ens satt sin fot i dem.

Sen så kan du även få ett par personliga Rm's om du går till en skomakare, eftersom det finns så sjukt mycket olika detaljer och modeller.

Det är värt att lägga till lite när man ändå ska gå på stort. För Rm's är ändå lite av en royce rolls i skovärlden.

/jahn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in