2012-09-24, 21:51
Medlem
johanssonfelixs avatar
Tjena nu r det s hr:

Jag bestllde hem F1 och ska installera det och allt gr enligt planen,

Sedan nr jag ska starta spelet s hnder inget, efter typ 4-8 min s kommer intro-filmen upp och jag blir verlycklig men nr jag tittat klart p den och frmodligen vntar p menyn s kommer jag till skrivbordet.

Det finns varken en ikon att trycka p s jag kommer in igen. Men spelet r fortfarande igng, eftersom nr jag ska starta det igen s str det s

Jag gr in p "Can You Run It" men dr str det att datorn har ett fr dligt grafikkort (Didakerat minne )
Jag dubbelkollar detta men d str det att jag har tillrckligt grafik kort.
Har ftt massa felmeddelanden frn steam men har inte greppat vad felet r

Ngon som kan hjlpa mig
Citera
2012-09-25, 08:22
Medlem
Raverlilys avatar
Kan du utveckla din situation bttre? Se vad jag skrev https://www.flashback.org/t1970792
Citera
2012-09-25, 12:16
Medlem
johanssonfelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
Kan du utveckla din situation bttre? Se vad jag skrev https://www.flashback.org/t1970792

Tack fr svaret!

Jo det r s hr jag undrar egentligen vad det r som spkar om det r grafik kortet eller om det r spelet(skivan)

Att installera var inget problem.
Sedan nr jag ska starta spelet s ppnas det inte frrn typ efter 4-8 minuter, D hinner jag se intro filmen men nr jag ska komma till menyn slocknar det och jag kommer tillbaka till skrivbordet.
Enligt Can You Run It s kan jag inte spela det d jag saknar ngot "debiterat minne p grafik kortet"(?) Men nr jag tittar p sjlva grafik kortet s str det att jag har tillrckligt debiterat minne

Kanske kan lgga upp ngra bilder som visar det lite bttre?
Citera
2012-09-25, 15:21
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanssonfelix
Kanske kan lgga upp ngra bilder som visar det lite bttre?

Gr det

Men jag vill fortfarande att du berttar mer ingende om vad du har fr grejer i datorn och vad du har fr grafikdrivrutiner och uppdateringar. Annars blir det otroligt svrt att hjlpa dig ver ntet.
Citera
2012-09-25, 23:04
Medlem
johanssonfelixs avatar
Citat:
Gr det

Men jag vill fortfarande att du berttar mer ingende om vad du har fr grejer i datorn och vad du har fr grafikdrivrutiner och uppdateringar. Annars blir det otroligt svrt att hjlpa dig ver ntet.

jo frstr det, jag har kommit fram till att det br vara grafiken det r fel p d jag kan spela den p min gamla dator, Men den ska vara smre (skit samma) bilder kommer troligt vis under morgondan
Citera
2012-09-26, 08:11
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:

:/
Citera
2012-09-26, 08:14
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanssonfelix
jo frstr det, jag har kommit fram till att det br vara grafiken det r fel p d jag kan spela den p min gamla dator, Men den ska vara smre (skit samma) bilder kommer troligt vis under morgondan

Din "gamla" dator br vl ha smre prestanda n din nya?

Uppdatera drivrutinerna och lgg upp prestandan p datorn s vi fr ett hum om vad som "kan" vara fel.
Citera
2012-09-28, 15:14
Medlem
johanssonfelixs avatar
Dator:
HP Pavillion dv6 notebook PC

Processor:
Intel(R) Core(TM) i7-2670QM CPU " 2.20GHz

Installerat minne (RAM) 6,00 GB

Grafikkort:

Intel(R) HD Graphics Family
Radeon (TM) HD 6490M

Den andra datorn

Asus Notebook N61Vn/N61vf/N61vg Series

Pentium(R) Dual-Core CPU T4300 @ 2.10 GHz

4,00 Gb Ram
Nivida GeForce GT 220M
Senast redigerad av johanssonfelix 2012-09-28 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in