2012-09-25, 16:36
Medlem
Yohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandestine
Nope, så tolkar jag det också. Men det är förstås om man beställer nu.
Jag gissar att dom dels inte vet hur många telefoner dom får tilldelat från Apple, dels att dom har ett dåligt uppdaterat ordersystem tack vare att sidan rasade vid förbeställningen.

Är deras ordernummer på något sätt i ordningsföljd så kan ju detta vara en indikation på hur många bokningar/beställningar som har kommit in. Det skiljer ca 2000 mellan min order som lades tidig morgon den 21.a och min kompis som la den fredag kväll.
Mitt ordernummer börjar på 708xxx och min kompis 710xxx.
Kan någon i tråden som fick igenom en beställning på natten redovisa första siffrorna i sina ordernummer så får man väl se vart brytpunkten går mellan dom som får den levererad den 28.e och dom som får leverans när nästa batch kommer (den batch som är felfri )

Yes..

Jag fick mitt bekräftelsemail fredag 07.32 och har ordernr: 707xxx. Värt att tänka på är väl att det inte bara är iphones som beställts under fredagen (även om större delen lär vara det)
Citera
2012-09-25, 17:40
Medlem
Chokemeisters avatar
Har legat på halebop som fan de senaste dagarna och äntligen kommit igenom och snackade via telefon med deras support i en halvtimme idag!

Detta är vad jag kan informera er om:

1: Ni som mailade som halebop skrev på fb kommer inte få er köplats, dom vet fortfarande inte vilka jävla tomtar på halebop som skrev detta, men de kommer tydligen få en rejäl utskällning.

2: Även om de nu skulle ringa är det försent, de iPhones som skickas i första gången är redan ute hos speditören(?). Han jag pratade med hade försökt få in mig där men inte lyckats, han skulle försöka igen och ringa mig igen imorgon.

3: Min andra köplats från 07:30 på morgonen kom heller inte med i första omgången, så det gäller även er andra som beställde runt den tiden. Alla platser fylldes inom en timme efter shopen kom igång (detta gäller 32gb, de andra vet jag ej)

4: Andra omgången kommer skickas 1-3 veckor efter första, jag ska ringa support igen 1 oktober.

5: Jag fick 4 månader gratis på abonnemanget som kompensation (värde 249*4=996:-)
Citera
2012-09-25, 18:43
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
Har legat på halebop som fan de senaste dagarna och äntligen kommit igenom och snackade via telefon med deras support i en halvtimme idag!

Du får gärna lägga ut deras telefonnummer här. De har ju ingen telefonsupport annars.
Citera
2012-09-25, 18:54
Medlem
Yohos avatar
Snyggt. Däremot tror jag att man får ta allt de säger med en nypa salt då de generellt verkar ha dålig koll (på det mesta).
Citera
2012-09-26, 09:22
Medlem
Någon som känner till ifall man brukar kunna teckna Halebop-abonnemang i Telias butiker i samband med Iphone 5 släppet?

Var nämligen i kontakt med Halebops kundtjänst efter att ha beställt den via nätet och fick då reda på att Halebop får in telefonen i lager den 28:e och kommer därefter skicka ut den till de som var först med att beställa. Därav att jag kommer köa
Citera
2012-09-26, 09:47
Medlem
clandestines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolhomer
Någon som känner till ifall man brukar kunna teckna Halebop-abonnemang i Telias butiker i samband med Iphone 5 släppet?

Var nämligen i kontakt med Halebops kundtjänst efter att ha beställt den via nätet och fick då reda på att Halebop får in telefonen i lager den 28:e och kommer därefter skicka ut den till de som var först med att beställa. Därav att jag kommer köa

Svar: Ja

Det har fungerat tidigare med en reservation att då har det inte varit på själva releasedagen (jag var med min kompis som köpte sin 4s i butik med Halebopabonnemang). Jag kan tänka mig att dom möjligen har allokerat det antal telefoner dom får in till sina egna Telia flex abonnemang och att man kanske får vara lite påstridig för att teckna ett Halebopabonnemang i butik.
Kila förbi närmaste butik idag och kolla om dom har någon kölista eller liknande
Citera
2012-09-26, 09:53
Medlem
Citat:
Svar: Ja

Det har fungerat tidigare med en reservation att då har det inte varit på själva releasedagen (jag var med min kompis som köpte sin 4s i butik med Halebopabonnemang). Jag kan tänka mig att dom möjligen har allokerat det antal telefoner dom får in till sina egna Telia flex abonnemang och att man kanske får vara lite påstridig för att teckna ett Halebopabonnemang i butik.
Kila förbi närmaste butik idag och kolla om dom har någon kölista eller liknande

Thanks, blir till att göra det. Men tycker att det känns konstigt om de inte skulle släppa den med Halebop, mest för att det går att köpa den utan abonnemang.
Citera
2012-09-26, 10:00
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister

Jag vill också gärna ha Halebops telefonnummer. Trodde inte de hade nåt!

Lägg gärna ut det här.
Citera
2012-09-26, 11:29
Medlem
bulgariens avatar
Varför beställer man ifrån Halebop? Tre, Telia och Telenor är de enda operatörerna som är värda att ha. Med nöd och näppe!
Citera
2012-09-26, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Varför beställer man ifrån Halebop? Tre, Telia och Telenor är de enda operatörerna som är värda att ha. Med nöd och näppe!

Bra argument du. Halebop går i Telias nät och har därför väldigt bra täckning. Mycket bättre än Telenor. Tre brandar ofta sina telefoner, därför undviker man dem med. En bättre fråga är varför man köper Appleskräp.
Citera
2012-09-26, 12:40
Medlem
Citat:
Är deras ordernummer på något sätt i ordningsföljd så kan ju detta vara en indikation på hur många bokningar/beställningar som har kommit in. Det skiljer ca 2000 mellan min order som lades tidig morgon den 21.a och min kompis som la den fredag kväll.
Mitt ordernummer börjar på 708xxx och min kompis 710xxx.
Kan någon i tråden som fick igenom en beställning på natten redovisa första siffrorna i sina ordernummer så får man väl se vart brytpunkten går mellan dom som får den levererad den 28.e och dom som får leverans när nästa batch kommer (den batch som är felfri )

Beställde på natten 01.57 och mitt ordernr börjar på 707xxx
Citera
2012-09-26, 13:07
Medlem
Har en polare som säger att det är en kölista på hela Sverige, beställde du 08:00 så kommer du inte få din iPhone på fredag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in