2012-10-03, 13:07
Medlem
Elm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Hur smart är Halebop egentligen?

Skickar iväg en iPhone 5 med nano-sim och aktiverar inte abonnemanget? så när man väl fått den måste man sitta och vänta i deras jävla chatt för att kunna aktivera skiten...

Bättre om de skulle aktivera det nya SIM-kortet och stänga av ditt nuvarande sim-kort direkt när de skickar iväg den, så du står utan telefon innan du fått hem den nya?..

Satte mig i chatten, väntade max 10 min innan jag kom fram, aktiverat, klart. No problemas.
Citera
2012-10-03, 22:21
Medlem
Point Blanks avatar
Vad får ni med Halebop ut på Bredbandskollen med 3G?
Citera
2012-10-04, 20:53
Medlem
Elm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Vad får ni med Halebop ut på Bredbandskollen med 3G?

Ca. 10Mbit ner och 1Mb upp

Inomhus, ej centralt och endast tre "pluppar" signalstyrka.

Helt OK tycker jag.
Citera
2012-10-05, 13:00
Medlem
Jag beställde min iphone 5 den 28e sep... då jag är telefonlös för tillfället då min 4a fått en fuktskada undrar jag om någon har en bra teori om när telefonen kan komma? fick mitt nanosim för ett par dagar sedan!

tacksam för svar
Citera
2012-10-05, 22:49
Medlem
clandestines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iuehauwifafji
Jag beställde min iphone 5 den 28e sep... då jag är telefonlös för tillfället då min 4a fått en fuktskada undrar jag om någon har en bra teori om när telefonen kan komma? fick mitt nanosim för ett par dagar sedan!

tacksam för svar

Från Halebops infomail som jag fick:

Citat:
Hej!
Vi vill börja med att skriva att vi är superglada för att du valde att köpa en iPhone 5 hos oss. Tack!

Nu har den första leveransen gått från vårt lager. Självklart hade vi velat att alla skulle ha fått sin iPhone 5 redan vid första leveransen men det var tyvärr inte möjligt att ordna. Vi hoppas och håller tummarna för att nästa leverans blir stor och att den kommer tidigare än beräknat.

Så här ser de beräknade leveranserna ut:
iPhone 5 16GB - V.41
iPhone 5 32GB - V.42-43
iPhone 5 64GB – V.42

I dagsläget kan vi inte säga hur många iPhone 5 som kommer levereras in till vårt lager de närmsta veckorna, och därför kan vår support inte vara mer specifik kring när just du kommer få din leverans eller vilken plats i kön du har.
Citera
2012-10-08, 09:11
Medlem
Citat:
Nu under helgen kommer vi få in ett gäng iPhone 5 16GB som kommer nå er kunder på måndag. Kan tyvärr inte säga hur många vi får in men vi hoppas såklart att det blir en stor leverans.
fredag kl. 19:41

Ibland undrar man vad dom babblar om på Halebop. Hur fick dom en leverans under helgen när posten/bud inte jobbar och hur skulle isåfall de mobilerna nå kunderna idag när de tidigast kan skicka ut dom idag? Skitsamma. Så jävla trött på dom här fåntrattarna på Halebop. Någon som har fått något sms eller mail om att deras mobil är på väg?
Citera
2012-10-08, 15:57
Medlem
Tänkte skaffa iphone 5 med halebop rubbet för 449 kr/mån. Har kollat runt lite och det verkar vara det bästa?

Vet inte om det är rätt tråd att skriva i men om det är någon mer som kollat och håller med eller som rekommenderar något annat så skrik till.
Citera
2012-10-08, 16:50
Medlem
Cruziefiedizs avatar
Beställde först en 16 GB svart som blev annullerad pga att en annan person stod som ägare av mitt nummer jag ville byta till. Blev inte informerad kring detta, men hur som helst la jag en ny order den 28e.

Fick ett mail idag att dom skickat ut ett gäng, någon som beställde samma dag som jag och hört något? Jag har inte fått något. Fan om man ska behöva vänta ännu en vecka.

Ordernr: 716***
Citera
2012-10-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruziefiediz
... Ordernr: 716***

Jag beställde en vit 16GB den 28/9, ordernr 715***. Jag har inte hört eller sett något från dem mer än bekräftelsemail, orkar inte sitta i kö på chatt-supporten för att få tag på en mupp som inte svarar på mina frågor.

Jag har allvarliga funderingar på att beställa direkt från Apple och välja en annan operatör, maken till dålig information (från Halebop) har jag aldrig varit med om.

Ni som redan har Halebop som operatör: Är ni nöjda? Fungerar det bra?
Citera
2012-10-08, 20:07
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruziefiediz
Beställde först en 16 GB svart som blev annullerad pga att en annan person stod som ägare av mitt nummer jag ville byta till. Blev inte informerad kring detta, men hur som helst la jag en ny order den 28e.

Fick ett mail idag att dom skickat ut ett gäng, någon som beställde samma dag som jag och hört något? Jag har inte fått något. Fan om man ska behöva vänta ännu en vecka.

Ordernr: 716***
Fick också det mailet och när jag beställde telefonen den 28 stod där att den skulle levereras v. 41. Men har fortfarande inte fått något mail från Halebop där det står att den skickats. 716*** är mitt ordernummer så våra telefoner borde komma samma dag i alla fall
Citera
2012-10-09, 08:18
Medlem
clandestines avatar
Jag fimpade min order nu för jag lessnade.
Beställde den 22.a och fick igår ett halvdant besked om att v 43 var leveransdatum.....
Ska nog göra ett besök på Apple store i täby och se vad dom har för något bakom disk
Citera
2012-10-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonoyes
Jag beställde en vit 16GB den 28/9, ordernr 715***. Jag har inte hört eller sett något från dem mer än bekräftelsemail, orkar inte sitta i kö på chatt-supporten för att få tag på en mupp som inte svarar på mina frågor.

Jag har allvarliga funderingar på att beställa direkt från Apple och välja en annan operatör, maken till dålig information (från Halebop) har jag aldrig varit med om.

Ni som redan har Halebop som operatör: Är ni nöjda? Fungerar det bra?

Jag är nöjd med abonnemanget, men inte Halebops support. Bland det sämsta jag varit med om. Har problem med skramlande i min iPhone 5 och de lyckas inte ge mig något klart svar på vad jag ska göra. Jag har försökt nå dem ett flertal ggr utan att, som sagt, få något klart svar. Blir tokig snart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in