2005-04-01, 17:39
Bannlyst
Vart säljs, förvaras sånt? 9mm 7.32 osv osv till handelvapen. Förutom i militära förläggnignar dock. Känner redan till Helsingborg o Malmö så ge mig gärna Stockholm o göteborg.

Informativt syfte.
Citera
2005-04-01, 18:22
Medlem
Green Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanker
Vart säljs, förvaras sånt? 9mm 7.32 osv osv till handelvapen. Förutom i militära förläggnignar dock. Känner redan till Helsingborg o Malmö så ge mig gärna Stockholm o göteborg.

Informativt syfte.

I vilken vapenhandel som helst. Inte sällan brukar de förvara den i ett säkerhetsskåp bakom disken. Har du bara vapenlicens så är det inga problem att köpa matchande ammunition.

Gula sidorna torde vara en bra utgångspunkt.
Citera
2005-04-01, 19:45
Medlem
illums avatar
Vapenhandlare, polis och privatpersoner med licens.
Kasun, kasun och vapenskåp.
Citera
2005-04-01, 21:35
Medlem
Har också tänkt på detta...
Ett tips är ju alla dom privata föreningars lokaler/skjutbanor där dom förvarar både lånevapen samt ammo...
Citera
2005-04-02, 01:41
Medlem
illums avatar
Vår klubb har ett grovt betongrum med 40cm tjock stål-dörr, välkommen över och prova. Tack vare de nya RPS-reglerna angående vapenförvaring så håller klubbar nu på att antingen lägga ned verksamhet, bygga ut till liknande vår förvaring eller flytta hem förvaringen till medlemmar.

Lånepistoler (och tillhörande ammunition) är dessutom som regel kaliber .22 och inte 9mm, .45, 357M eller annat åtråvärt. Det är gott om dumhuvuden som hört historier om uppdukade smörgåsbord med blankpolerade grovkalibriga vapen på klubbar och de bryter gärna upp någon dörr eller knackar en ruta.

De klarar bara av just det, lite skadegörelse och sedan springer de när de fattar att de inte kommer åt något. Något som inte är vad de tror heller. :thumbsdow
Jag menar tänk lite. Vilken klubb förvarar 10 grova pistoler (för man sätter gärna en sådan i handen på en nybörjare man inte känner) i en olåst byrålåda vid en skyttebana ute på landet? Självklart FETT med ammo också, hehe...
Citera
2005-04-02, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Green Leader
I vilken vapenhandel som helst. Inte sällan brukar de förvara den i ett säkerhetsskåp bakom disken. Har du bara vapenlicens så är det inga problem att köpa matchande ammunition.

Gula sidorna torde vara en bra utgångspunkt.

Hehe gamla goda gulan =)
Citera
2005-04-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Vår klubb har ett grovt betongrum med 40cm tjock stål-dörr, välkommen över och prova. Tack vare de nya RPS-reglerna angående vapenförvaring så håller klubbar nu på att antingen lägga ned verksamhet, bygga ut till liknande vår förvaring eller flytta hem förvaringen till medlemmar.

Lånepistoler (och tillhörande ammunition) är dessutom som regel kaliber .22 och inte 9mm, .45, 357M eller annat åtråvärt. Det är gott om dumhuvuden som hört historier om uppdukade smörgåsbord med blankpolerade grovkalibriga vapen på klubbar och de bryter gärna upp någon dörr eller knackar en ruta.

De klarar bara av just det, lite skadegörelse och sedan springer de när de fattar att de inte kommer åt något. Något som inte är vad de tror heller. :thumbsdow
Jag menar tänk lite. Vilken klubb förvarar 10 grova pistoler (för man sätter gärna en sådan i handen på en nybörjare man inte känner) i en olåst byrålåda vid en skyttebana ute på landet? Självklart FETT med ammo också, hehe...

Alltså...antyder du att jag skulle vara någon sorts pundare som skulle vilja STJÄLA skjutbanors puffror?
Skanker frågade var det förvarades ammo...jag gav ett förslag...det var allt.
Citera
2005-04-02, 11:44
Medlem
illums avatar
Nej nej, jag talade av egen erfarenhet. Det var inte insinuerat mot dig på något sätt. Mer mot alla andra thmaata människor som får massor av thmaata ideer plötsligt...
Citera
2005-04-02, 13:02
Medlem
Ok..det är nog jag som e överkänslig.
Av någon anledning känner jag mig alltid lite suspekt när jag diskuterar vissa frågor...
Citera
2005-04-08, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Nej nej, jag talade av egen erfarenhet. Det var inte insinuerat mot dig på något sätt. Mer mot alla andra thmaata människor som får massor av thmaata ideer plötsligt...

Illum jag frågade itne vart nånstans de fanns pistoler, och har ajg visat nåt större intresse för nån jävla skjtubana?

hoppas du ahr de kul när du står o skjuter i skogen!
Citera
2005-04-08, 11:05
Medlem
illums avatar
Haha, jag förstår att du har svårt med läsförståelsen Skanker men om du tittar igenom den här tråden igen så kanske du förstår vad som har sagt. Som tips kan jag avslöja att vanligen är det en post ovanför som besvaras på något sätt.

Mr Unique påpekade att: "Ett tips är ju alla dom privata föreningars lokaler/skjutbanor där dom förvarar både lånevapen samt ammo..." vilket jag tyckte förtjänade ett svar. Glöm att det stod där för där hittar man ingen rolig ammunition och heller inga roliga vapen. Gå du till en affär och köp i stället.

Och ja, du kan ge dig faan på att det är kul att skjuta grovt även om jag bara är i skogen när det är fältskytte... :shoot2:
Citera
2005-04-08, 23:41
Medlem
Green Leaders avatar
Inte får vi glömma det här med att ladda själv. Det är inga som helst licenskrav på de prylarna; laddpress, verktyg, hylsor, kulor, krut och tändhattar. Sedan kan man behöva något att tumla hylsorna i, och något att svarva ner dem emellanåt. Men för den som är intresserad är det "bara" att shoppa loss och sedan ladda lite själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in