2012-03-07, 14:23
Medlem
S.Hawkings avatar
Enligt iphonebladet är nu 1GB i ram-minne bekräftat. Detta är verkligen positivt! Har en iPad, stod över iPad 2 kanske det får bli en iPad 3.
Citera
2012-03-07, 15:29
Medlem
Drygt 3 timmar kvar, spännande!
Citera
2012-03-07, 15:42
Moderator
Semesters avatar
Det ryktas om att Apple implementerat en finsk teknologi som skapar en elektronisk textur på skärmen, därav "and touch". Tekniken har funnits i ett antal år så förr eller senare kommer den onekligen att tas upp av Apple. Spännande om det blir ikväll. Tekniken hade ju varit uppenbart uppskattad vid skrivande av längre dokument och öppnar för många möjligheter för spel.
Citera
2012-03-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Det ryktas om att Apple implementerat en finsk teknologi som skapar en elektronisk textur på skärmen, därav "and touch". Tekniken har funnits i ett antal år så förr eller senare kommer den onekligen att tas upp av Apple. Spännande om det blir ikväll. Tekniken hade ju varit uppenbart uppskattad vid skrivande av längre dokument och öppnar för många möjligheter för spel.
Förstår inte riktigt vad man ska med tekniken till, kanske är naiv och tror att det bara är onödigt. Men vad är det man ska känna? Och varför skulle detta ge en behagligare känsla att skriva längre texter? (Det skulle behövas då jag har planerat att köpa och använda den till just anteckningar (längre sådana) och för att skriva Page/Keynote dokument)

EDIT: Antar att du menar denna? http://feber.se/ipad/art/237919/skrmen_i_nsta_ipad_kan_vara_kn/
Citera
2012-03-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Hawking
Enligt iphonebladet är nu 1GB i ram-minne bekräftat. Detta är verkligen positivt! Har en iPad, stod över iPad 2 kanske det får bli en iPad 3.

Har bara använt 1an lite smått men störde mig på att safari fick ladda om sidor hela tiden, visst är det ram-relaterat problem? Hoppas man slipper sånt helt på 3an, men det kanske redan fungerar bra på tvåan?
Citera
2012-03-07, 16:00
Medlem
Citat:

Tror inte dom ger sig på något sådant. För nytt, avancerat och oanvändbart. Känns inte apple. Att dom skriver "and touch" är väl just för att vi ska förstå att det gäller ipad?
Citera
2012-03-07, 16:30
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Tror inte dom ger sig på något sådant. För nytt, avancerat och oanvändbart. Känns inte apple. Att dom skriver "and touch" är väl just för att vi ska förstå att det gäller ipad?
Ibland ger de en hint om vad som kommer exempelvis "let's talk iphone" som hävdas vara en hint mot Siri. Men "and touch" kan förstås bara vara en hint till iPad' kanske är "see" en hint mot ny Apple TV, hopplöst men kul att spekulera men snart blir vi varse.'
Citera
2012-03-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Har bara använt 1an lite smått men störde mig på att safari fick ladda om sidor hela tiden, visst är det ram-relaterat problem? Hoppas man slipper sånt helt på 3an, men det kanske redan fungerar bra på tvåan?
Fungerar åt helvete för mig (för att använda starka ord, dock har jag bara en iPhone 3GS). Men problemet känns ligga i Safari då man kan ladda ner andra appar som använder internet och där sidorna inte laddas om varje gång, så tror knappast att problemet är ram-relaterat i just denna fråga, dock skulle det kunna vara det i datorer och annat.
Citat:
Ibland ger de en hint om vad som kommer exempelvis "let's talk iphone" som hävdas vara en hint mot Siri. Men "and touch" kan förstås bara vara en hint till iPad' kanske är "see" en hint mot ny Apple TV, hopplöst men kul att spekulera men snart blir vi varse.'
Sant, dock tror jag det finns mer i det än bara "and touch" för iPad och "see" för Apple TV. "Let's talk iPhone" verkade ju vara en hel garanti på Siri tyckte jag det kändes som.

(Se gärna senast posten/frågan till dig från mig också, skulle vilja veta!)

EDIT: Tråkigt att vi inte får använda oss av LTE/4G på iPad 3 heller. Skall tydligen bara fungera i USA till Verizon och AT&T
Inget jag känner som ett problem, men alltid ett plus med snabbare internet! (Ett större minus skulle vara dual-core)
Citera
2012-03-07, 17:17
Moderator
Semesters avatar
@Malkia
Det är den nyheten ja.
Citera
2012-03-07, 17:29
Medlem
oskyldigtanklagads avatar
Står på aftonhoran.se (fungerande länk till aftonbladet) att dom ska ha liverapport från London 18.30
Senast redigerad av oskyldigtanklagad 2012-03-07 kl. 17:34.
Citera
2012-03-07, 17:36
Medlem
Vadå är det klart att vi inte får 4G stöd i sverige!? skulle vara så klockrent då jag redan har ett sånt abonnemang och skulle isf bara göra ett tvillingkort!
Citera
2012-03-07, 17:58
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Fungerar åt helvete för mig (för att använda starka ord, dock har jag bara en iPhone 3GS). Men problemet känns ligga i Safari då man kan ladda ner andra appar som använder internet och där sidorna inte laddas om varje gång, så tror knappast att problemet är ram-relaterat i just denna fråga, dock skulle det kunna vara det i datorer och annat.

Sant, dock tror jag det finns mer i det än bara "and touch" för iPad och "see" för Apple TV. "Let's talk iPhone" verkade ju vara en hel garanti på Siri tyckte jag det kändes som.

(Se gärna senast posten/frågan till dig från mig också, skulle vilja veta!)

EDIT: Tråkigt att vi inte får använda oss av LTE/4G på iPad 3 heller. Skall tydligen bara fungera i USA till Verizon och AT&T
Inget jag känner som ett problem, men alltid ett plus med snabbare internet! (Ett större minus skulle vara dual-core)
Vad skulle dual-core processorn göra för skada? Känns som att de inte skulle stoppa in en processor som bågnar under trycket som du verkar tro. A5X klarar nog biffen och lite till.

Vad gäller 4G tror jag att de andra teknikerna för 4G (förutom LTE) kommer att finnas på de marknader som kräver det.

Den kommer att heta "iPad HD"

Annars har du gjort en lysande analys av "See and touch".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in