2012-03-20, 21:22
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Kommer Ipad 4G 32 gig ligga på 7k alltså?


iPad WiFi 16 GB: 4395*kr
iPad WiFi*32 GB:*5195*kr
iPad WiFi 64 GB*:*5995*kr

iPad WiFi + 4G 16 GB:*5595*kr
iPad WiFi +*4G 32 GB:*6395*kr
iPad WiFi +*4G 64 GB:*7195*kr
Citera
2012-03-20, 21:34
  #398
Medlem
Tjena!

Tänkte bara kika ifall det är någon här som vet/har en uppfattning om hur det ligger till med nya iPad i USA? Tänkte då på att polaren lovade att ta med sig en hem från NYC som han sticker till den 29:e mars. Är den slutsåld där just nu? Tror ni den finns hos affärerna runt den 29:e?

Tack på förhand!
Citera
2012-03-20, 21:53
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaFlickorna
okej gubbar

Nattöppet i stockholm fredag 00:00-01:30

http://www.macoteket.se/Start.aspx

Personligen kommer jag vänta tills morgonen och köpa den i en vanlig premium reseller butik på dagen runt 10 tiden. Kommer inte orka köa o grejer bara för att få denn på natten...

Kommer väl vara kö vart du än vänder dig och inte säkert att det finns några ipads kvar och kanske därmed inte i den storlek/med eller utan 3g/färg du vill ha? Förra året så köpte jag på media markt någonstans mellan 15-17 eftersom det var då de sålde den (sålde inte på morgonen), vet iofs inte hur de andra har det...

Ringde idag till Media Markt och frågade hur de skulle göra och om man fick förhandsboka, förhandsboka fick man inte göra och mer specifika uppgifter angående ipad 3 releasen hade de inte eftersom det är Apple som sköter säljandet.

Tänker nog själv köpa den från macoteket om det inte är någon sjuk kö!
__________________
Senast redigerad av Dinler 2012-03-20 kl. 21:56.
Citera
2012-03-20, 22:05
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gel
iPad WiFi 16 GB: 4395*kr
iPad WiFi*32 GB:*5195*kr
iPad WiFi 64 GB*:*5995*kr

iPad WiFi + 4G 16 GB:*5595*kr
iPad WiFi +*4G 32 GB:*6395*kr
iPad WiFi +*4G 64 GB:*7195*kr
Det där är väl inte de officiella priserna?
Citat:
Ursprungligen postat av JonasE88
Tjena!

Tänkte bara kika ifall det är någon här som vet/har en uppfattning om hur det ligger till med nya iPad i USA? Tänkte då på att polaren lovade att ta med sig en hem från NYC som han sticker till den 29:e mars. Är den slutsåld där just nu? Tror ni den finns hos affärerna runt den 29:e?

Tack på förhand!
Tror väl att det är 2-3 veckor på Apple Store i USA nu i alla fall. Kanske inte i Retail Store men på webben i alla fall, ifall du/han vill ha en skulle jag nog rekommendera att köpa direkt! (Måste den köpas i NYC?)
Citera
2012-03-20, 22:17
  #401
Medlem
ingår det sån där smart cover?
Citera
2012-03-20, 22:18
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Tror väl att det är 2-3 veckor på Apple Store i USA nu i alla fall. Kanske inte i Retail Store men på webben i alla fall, ifall du/han vill ha en skulle jag nog rekommendera att köpa direkt! (Måste den köpas i NYC?)

Det är köp i fysisk affär jag talar om, eftersom han bara ska dit på semester. Polaren ska förmodligen bara vistas i NYC, men har du något annat förslag i närheten kanske jag lyckas övertala honom

Har du någon aning om den kommer finnas tillgänglig runt den 29-30? Annars kanske man får knata ner och köa på fredag som alla andra
Citera
2012-03-20, 22:21
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Det där är väl inte de officiella priserna?

Tror väl att det är 2-3 veckor på Apple Store i USA nu i alla fall. Kanske inte i Retail Store men på webben i alla fall, ifall du/han vill ha en skulle jag nog rekommendera att köpa direkt! (Måste den köpas i NYC?)


Jo det är dom officiella priserna! Det är vad priserna kommer vara och det är samma som iPad 2 när den släpptes


Källa: http://www.apple.com/se/pr/library/2012/03/19New-iPad-Tops-Three-Million.html
Citera
2012-03-20, 22:22
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erigeratliv
ingår det sån där smart cover?

Nej, dom brukar man väl få köpa separat? Och dom är inte direkt billiga.
Citera
2012-03-20, 22:30
  #405
Medlem
Det jobbigaste med nattköerna är att man, om man bor utanför staden som jag, är att man måste köa så jäkla länge det är ju knappast nån ide att åka hem efter jobbet... Sen e det ju ett jäkla bökats åka hem... Verkar ju vara nattbuss som gäller!
Citera
2012-03-20, 22:31
  #406
Medlem
FinaFlickornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinler
Kommer väl vara kö vart du än vänder dig och inte säkert att det finns några ipads kvar och kanske därmed inte i den storlek/med eller utan 3g/färg du vill ha? Förra året så köpte jag på media markt någonstans mellan 15-17 eftersom det var då de sålde den (sålde inte på morgonen), vet iofs inte hur de andra har det...

Ringde idag till Media Markt och frågade hur de skulle göra och om man fick förhandsboka, förhandsboka fick man inte göra och mer specifika uppgifter angående ipad 3 releasen hade de inte eftersom det är Apple som sköter säljandet.

Tänker nog själv köpa den från macoteket om det inte är någon sjuk kö!

Siktar på vit 32 GB modellen , men tanken är denna, alla som ska till jobbet på morgonen kommer no gatt köa på natten ifall dem vill ha en iPad säkert däremot de andra butikerna som är premium resellers måste ju iaf ha 5 st modeller av varje??

Eftersom jag inte sett någon specifik öppnings tid för de andra butikerna antar jag att det är dem vanliga dv.s runt 10 på förmiddagen. Och förhoppningsvis minimerar det risken för en stor köbildning eftersom alla e på jobbet/skolan. därför bör det säkert räcka att vara där nån halvtimme innan lr något i den stilen.
Citera
2012-03-20, 22:34
  #407
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erigeratliv
ingår det sån där smart cover?
Nej, de kostar 379:- styck.
Citera
2012-03-20, 22:37
  #408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasE88
Det är köp i fysisk affär jag talar om, eftersom han bara ska dit på semester. Polaren ska förmodligen bara vistas i NYC, men har du något annat förslag i närheten kanske jag lyckas övertala honom

Har du någon aning om den kommer finnas tillgänglig runt den 29-30? Annars kanske man får knata ner och köa på fredag som alla andra
Ingen aning faktiskt, tror de är slut så du gör nog säkrast i att köa på fredag. Men kan du vänta och kanske få den billigare i USA så kör till!
Apple Store säger ju 1-2 veckor nu i alla fall.

(Trodde han redan var i USA och skulle sedan till NYC innan hemresan, men då misstog jag mig!)
Citat:
Ursprungligen postat av gel
Jo det är dom officiella priserna! Det är vad priserna kommer vara och det är samma som iPad 2 när den släpptes


Källa: http://www.apple.com/se/pr/library/2012/03/19New-iPad-Tops-Three-Million.html
Grymt, tack! (Hade bara läst den engelska..)
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Nej, dom brukar man väl få köpa separat? Och dom är inte direkt billiga.
Äh, 279kr tror jag de kostar. Det är väl inte så dyrt. (Kan dock hålla med om man kollar vad de kostar att producera blir de helvetes dyra, men man får betala ifall man vill ha ett helt enkelt)
Citat:
Ursprungligen postat av gel
Det jobbigaste med nattköerna är att man, om man bor utanför staden som jag, är att man måste köa så jäkla länge det är ju knappast nån ide att åka hem efter jobbet... Sen e det ju ett jäkla bökats åka hem... Verkar ju vara nattbuss som gäller!
Måste säga att jag känner igen mig. Tur att man snart ska flytta in till Göteborg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in