2012-03-18, 13:19
Medlem
Makinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippi
Var tvungen att prova nu när du frågade.

Om jag bokstavligen talat har näsan mot skärmen kan jag se antydningar till linjer med pixlar på vissa delar av bakgrunden. Ögonen har däremot inte en chans att fokusera på skärmen så nära.

Här är en jämförelse mellan 2an och den nya. Tyvärr är killens röst riktigt irriterande: http://www.youtube.com/watch?v=tO2dKtIDGfA
Tack, det var allt jag ville veta. Har inga planer att trycka upp näsan mot den, men det ska bli skönt att slippa pixlar!
Citera
2012-03-18, 14:20
Medlem
Jag fick en present idag. En Ipad. Han köpte den utomlands (Dubai), och han säger att det är en Ipad 3. Problemet är att Ipad 2 o 3 ser exakt likadana ut. Jag tvivlar på att det är en trea eftersom den bara är ute i USA. Men hur svårt kan det vara och fixa en i Dubai?

Någon som vet hur jag kan veta om det är en trea eller tvåa?
Citera
2012-03-18, 14:25
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm
Jag fick en present idag. En Ipad. Han köpte den utomlands (Dubai), och han säger att det är en Ipad 3. Problemet är att Ipad 2 o 3 ser exakt likadana ut. Jag tvivlar på att det är en trea eftersom den bara är ute i USA. Men hur svårt kan det vara och fixa en i Dubai?

Lite osäker men har för mig att det står iPad 2 på baksidan om det är tvåan och det står bara iPad på 3 an. Om inte annat så kan du ju kolla om du ser pixlar i skärmen.
Citera
2012-03-18, 14:31
Medlem
Zippis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm

Settings --> About --> Googla Modellnumret.
Citera
2012-03-18, 15:05
Medlem
Hazizas avatar
Vad blir priserna på wifi modellerna?

Jag förboka en 32GB Wifi men osäker på vad priset blir.

Tror Ipad 2 16GB låg på 4500 va?
Citera
2012-03-18, 15:14
Medlem
Elijass avatar
Tänkte slå till och köpa mig en iPad.
Frågan är ju om man ska vänta en vecka och köpa trean eller inte. Blir lite oroad när jag läste att den blir så sjukt varm. 60 grader låter ju onekligen som väldigt varmt.
Är det jätte irriterande med värmen eller uppförstorat för att folk vill hitta fel på Apples fina produkter?
Citera
2012-03-18, 15:29
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elijas
Frågan är ju om man ska vänta en vecka och köpa trean eller inte. Blir lite oroad när jag läste att den blir så sjukt varm. 60 grader låter ju onekligen som väldigt varmt.
Är det jätte irriterande med värmen eller uppförstorat för att folk vill hitta fel på Apples fina produkter?

Värmen är förmodligen inte skadlig för själva plattan de hade man nog hört om vid de här laget. Men det beror väll lite på vad man gör med den också. Om man sitter och spelar flera timmar kan dne nog bli varm eller kör GPS eller liknande.

Annars om man själv skulle störa sig på värmen så skulle man väll kunna skaffa något läderfodral eller liknande. Då märker man nog inte av det.
Citera
2012-03-18, 15:30
Medlem
Hazizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elijas

Man ska nog ta allt med en nypa salt, folker skriver så mycket och verkligen letar fel.

Men självklart så finns det många Ipad 3 med fel på.
Citera
2012-03-18, 15:35
Medlem
Martyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
självklart så finns det många Ipad 3 med fel på.

Hur vet du detta?
Citera
2012-03-18, 15:37
Medlem
Hazizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martyr
Hur vet du detta?

Vet vadå? Klart som fasen att Apple har fel marginaler. 1% räknar dem på. De blir en del på alla dessa miljoner Ipads som säljs nu och folk är snabba på att klaga på saker, så är det med allt.
Citera
2012-03-18, 15:40
Medlem
Martyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Vet vadå? Klart som fasen att Apple har fel marginaler. 1% räknar dem på. De blir en del på alla dessa miljoner Ipads som säljs nu och folk är snabba på att klaga på saker, så är det med allt.

Ja, självklart. Men att säga att det är fel på många iPads är fel. 1% felmarginal, är inte mycket.
Citera
2012-03-18, 15:42
Medlem
Hazizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martyr
Ja, självklart. Men att säga att det är fel på många iPads är fel. 1% felmarginal, är inte mycket.

På miljoner är det mycket, tillräckligt för att folk ska klaga på forum. Nu släpper jag detta, orkar inte diskutera detta mera. Folk får tro vad de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in