2012-11-15, 16:01
Medlem
Marlboromanns avatar
Tja uppdaterade till något nytt iOS system eller vad det kallas och nu har min padda hakat sig tror jag.

Den vissar bara äpplet och en tom laddningslinje, kan varken stänga av eller göra något... Hur löser man det här?
Citera
2012-11-15, 16:21
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboromann
Tja uppdaterade till något nytt iOS system eller vad det kallas och nu har min padda hakat sig tror jag.

Den vissar bara äpplet och en tom laddningslinje, kan varken stänga av eller göra något... Hur löser man det här?
Håll in de båda knapparna i några sekunder tills den stänger av sig själv och starta sedan om.

Säg till om det inte fungerar
Citera
2012-11-15, 19:37
Medlem
dannywtfs avatar
Jag sitter i funderingarna på att införskaffa en iPad med surf på, men vet inte vilket abonnemang som blir bäst. Vilka sitter ni med och hur mycket kostar de i månaden?
Citera
2012-11-15, 20:26
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Jag sitter i funderingarna på att införskaffa en iPad med surf på, men vet inte vilket abonnemang som blir bäst. Vilka sitter ni med och hur mycket kostar de i månaden?

Du har inte övervägt att skaffa en padda med bara wifi (mkt billigare) och använda mobilen som surfpunkt som du kan koppla till paddan? Dvs du kan surfa på paddan via mobiltelefonen.
Senast redigerad av Roger Rabbit 2012-11-15 kl. 20:28.
Citera
2012-11-15, 20:48
Medlem
Citat:

Köp en med Wifi, då sparar du 1000 kr + att du slipper sitta på 2 abonnemang. Kan lova att det är inte ofta man inte har wifi ändå.
Citera
2012-11-15, 21:42
Medlem
Monarscoots avatar
Jag tänkte likadant först, wifi och sen koppla upp mig mot telefonen. Men någon berättade att wifi-versionen inte har gps och då föll den bort direkt. Jag beställde då en 64 gb wifi+cellular. Tyvärr måste jag vänta på den några veckor verkar det som... surt.
Någon som vet om den kräver ett simkort i eller kan jag använda den som en gps t ex utan kort?
Citera
2012-11-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monarscoot
Jag tänkte likadant först, wifi och sen koppla upp mig mot telefonen. Men någon berättade att wifi-versionen inte har gps och då föll den bort direkt. Jag beställde då en 64 gb wifi+cellular. Tyvärr måste jag vänta på den några veckor verkar det som... surt.
Någon som vet om den kräver ett simkort i eller kan jag använda den som en gps t ex utan kort?
Ja, du kan använda GPS utan att vara uppkopplad på ett mobilnät. Angående att Wi-Fi varianten föll bort direkt pga. brist på GPS så vill jag bara tillägga att det finns externa GPS antenner som går att ansluta till iPaden. Inte det mest optimala, men vill bara poängtera att det inte är omöjligt.
Citera
2012-11-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz33
Köp en med Wifi, då sparar du 1000 kr + att du slipper sitta på 2 abonnemang. Kan lova att det är inte ofta man inte har wifi ändå.
Och dessutom så kan man om man har en smartphone dela sitt Internet till paddan.
Citera
2012-11-16, 08:00
Medlem
Citat:

Jag sitter på ett från 3. 89:- per månad och ingen bindningstid samt 1 månads uppsägningstid har jag för mig. När jag nått upp til 2 gb så stryps hastigheten til 320 kb/s tror jag och jag får alternativ att köpa mera datamängd utan strypning om jag vill.

Visst folk säger att du kan dela från din telefon men jag är lite lat och tycker helt klart det är värt att ha en med 3G och abbonemang till för att slippa tjafset och koppla mot telefonen och t.ex. Bara kunna ta fram och köra igång på stört på tåget eller liknande. Aldrig ångrat att jag tog en med 3G och abb till istället för en med bara wifi.
Senast redigerad av TimeOfYourLife 2012-11-16 kl. 08:07.
Citera
2012-11-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimeOfYourLife
Jag sitter på ett från 3. 89:- per månad och ingen bindningstid samt 1 månads uppsägningstid har jag för mig. När jag nått upp til 2 gb så stryps hastigheten til 320 kb/s tror jag och jag får alternativ att köpa mera datamängd utan strypning om jag vill.

Visst folk säger att du kan dela från din telefon men jag är lite lat och tycker helt klart det är värt att ha en med 3G och abbonemang till för att slippa tjafset och koppla mot telefonen och t.ex. Bara kunna ta fram och köra igång på stört på tåget eller liknande. Aldrig ångrat att jag tog en med 3G och abb till istället för en med bara wifi.

Kan bara instämma fast från andra hållet, har kört en 2a med wifi o kopplat upp med mobilen. Visst det funkar men känns meckigt och ibland bryts "nätverket", beställt en 4a nu med 3/4G. Visst 9ggr av 10 har man wifi men om man pungar upp 6-7 lax så känns ju sparargumentet rätt svagt.
Citera
2012-11-16, 21:20
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Tips på några bra appar till iPad som man kan underhålla sig själv med?
Citera
2012-11-17, 20:12
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Tips på några bra appar till iPad som man kan underhålla sig själv med?
Jag använder några av tv-kanalernas play-appar, även netflix
Hänger du mycket på facebook så är ju den appen något
MEME Reader, det är en app som visar från 9gag

Spelen:
Tapped out
Quizkampen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem