Tycker det är helt sjukt hur många av er resonerar. Så om man skiter i vad folk gör, hur folk beter sig, vad de begår för brott etc.
Då klarar man sig? Helt sjuk inställning. Förövring bor jag i Tensta/Hjulsta, är jag slampigt klädd? Eller tittar jag på folk på ett nedlåtande vis? Är jag för uppkäftig, bara för att jag säger ifrån om jag ser något som jag rent moraliskt ogillar samt är olagligt enligt lagboken?
Med denna attityden kanske man generellt sett håller sig borta från att drabbas av skit på lite skitigare orter. Men snälla, vad fan är det för kvalitetsliv? På med burkan och håll käften så klarar du dig finfint?
Btw. Vem blir skonad? Jag upplever dock att kvinnorna är värre än männen här ute. Blivit bespottad, förföljd, ofredad med mera av kvinnor. I övrigt upplevt rån, sexuella trakasserier, hot, skottlossning, bilbränder, skadegörelse, blivit bestulen med mera. Inte ens hunnit bo här ett år. I och med att jag är mamma, så håller jag inte käften och ser på, men jag kan säga det att de gånger jag kommit undan - det har varit när jag sagt ifrån. De gånger jag inte kommit undan, har varit när jag inte sagt något.
Det är fanskapligt att ge sig på mig när jag har min lilla son med mig. Då är taggarna utåt, det medger jag.