2012-09-25, 13:44
Medlem
Frammes avatar
Jag har bott i Tensta och Husby sen 1974 och aldrig råkat ut för något. Är blond och blåögd och dessutom tant nuförtiden. Har alltid skött mej själv och skitit i andra. Är uppvuxen i Sundbyberg och där är det inte ett dugg bättre nu för tiden. Har haft kvällsjobb och kommit hem sent ofta men aldrig varit rädd. Det beror mycket på vad man har för attityd själv mot andra också. Kan det vara så att jag bara haft stor tur i alla dessa år?
Citera
2012-09-25, 14:35
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag har bott i Tensta och Husby sen 1974 och aldrig råkat ut för något. Är blond och blåögd och dessutom tant nuförtiden. Har alltid skött mej själv och skitit i andra. Är uppvuxen i Sundbyberg och där är det inte ett dugg bättre nu för tiden. Har haft kvällsjobb och kommit hem sent ofta men aldrig varit rädd. Det beror mycket på vad man har för attityd själv mot andra också. Kan det vara så att jag bara haft stor tur i alla dessa år?
Attityd? Blir man rånad eller våldtagen för att man kaxar menar du?
Citera
2012-09-25, 15:23
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Attityd? Blir man rånad eller våldtagen för att man kaxar menar du?

Det löper ju en betydligt större risk att hamna i bråk om man själv har en rutten attityd..
Citera
2012-09-26, 00:30
Medlem
sperrmans avatar
Bodde som blond svenne-student i Tensta i 3 ar. Vinglade hem mitt i natten minst en gang i veckan. Hande inte ett skit. Flyttade 3 ar sen.
Med dessa minnen blir manga inlagg skrattretande...
Citera
2012-09-26, 06:48
Medlem
Sverige2025s avatar
Skitsnack! Det finns massor med invandrare som bli accepterade utan att bränna bilar.
Tyvärr håller delar av Bromma och Vällingby på att bli ett nytt Rinkeby.

Sverige behöver invandrare, men inte utomeuropiska invandrare från Somalia och Arabländer.

Citat:
Ursprungligen postat av AnimalThemuppet
Ungdomarna i Bromma kanske har en lättare väg att bli accepterade i samhället också?
Dom bränner upp bilar dels för kul skull men mest för att dom vet om att vårt samhälle består av sådana som dig som aldrig skulle vilja ta in dom i samhället.
Citera
2012-09-29, 13:12
Medlem
det är inte speciellt farligt. men förstår folk som blir oroliga. dock så får människorna där mig att må dåligt. inga framtidsplaner. åsikterna som skapat deras lilla "samhälle" går emot mina.

nä fy fan..
Citera
2012-10-03, 18:25
Medlem
misanthropias avatar
Bor inte i tensta men dock i västerort. Är rätt mycket i tensta/rinkeby/kista och vad jag lärt mig är att om man skiter i andra och inte går runt och flashar sin iphone eller dylikt så är det lungt. Men ja, kriminaliteten är stor. känner flera från rinkeby/tensta runt 13-20 år som varit i skottlossningar, rån, affärer och lever på det. Men skiter du i vad dom gör och inte lägger dig i även om du ser dom göra något skumt så är det chill, fortsätt bara gå. Gör dom något så försök att inte visa någon rädsla, det är då du blir ett rånobjekt.
Citera
2013-02-18, 19:42
Medlem
Didajdidajdas avatar
Tycker det är helt sjukt hur många av er resonerar. Så om man skiter i vad folk gör, hur folk beter sig, vad de begår för brott etc. Då klarar man sig? Helt sjuk inställning. Förövring bor jag i Tensta/Hjulsta, är jag slampigt klädd? Eller tittar jag på folk på ett nedlåtande vis? Är jag för uppkäftig, bara för att jag säger ifrån om jag ser något som jag rent moraliskt ogillar samt är olagligt enligt lagboken?

Med denna attityden kanske man generellt sett håller sig borta från att drabbas av skit på lite skitigare orter. Men snälla, vad fan är det för kvalitetsliv? På med burkan och håll käften så klarar du dig finfint?

Btw. Vem blir skonad? Jag upplever dock att kvinnorna är värre än männen här ute. Blivit bespottad, förföljd, ofredad med mera av kvinnor. I övrigt upplevt rån, sexuella trakasserier, hot, skottlossning, bilbränder, skadegörelse, blivit bestulen med mera. Inte ens hunnit bo här ett år. I och med att jag är mamma, så håller jag inte käften och ser på, men jag kan säga det att de gånger jag kommit undan - det har varit när jag sagt ifrån. De gånger jag inte kommit undan, har varit när jag inte sagt något.

Det är fanskapligt att ge sig på mig när jag har min lilla son med mig. Då är taggarna utåt, det medger jag.
Citera
2013-03-06, 14:56
Medlem
MrUnderligs avatar
http://www.exponerat.info/atta-ungdomar-misstankta-for-gruppvaldtakten-i-tensta/

Åtta yngre män(!) i åldrarna 15 till 17 år är misstänkta för gruppvåldtäkten som en kvinna utsattes för i den invandrartäta och mångkulturella stadsdelen Tensta i Stockholm i helgen. Polisen vill dock inte bekräfta siffran. En av dem greps i går och i dag har flera andra anhållits i sin frånvaro.
Citera
2013-03-06, 18:26
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X
Så länge du inte sticker ut och har något värdefullt synligt är det inga problem.

Ha ha! Har bott i Tensta i tre år nu, bär bara märkeskläder och märkesväskor ( t.ex Mulberry Bayswater i oak färg) alltså sticker som faaaan( eller det bara jag som tror det?) inte rädd att använda IPad och Iphone som jag alltid har med mig, dessutom ibland går hem ganska sent.
Jag tror också att det är lite psykologiskt, de ungdomarna som springer runt och rånar folk känner på något sätt att de inte ska träffa något motstånd. Men jag, en stark, stor och vältränad ryska kommer att slåss brutalt ( man lär sig att göra det i Ryssland, förstår du) för mina värdesaker som jag betalade pengar för i så fall att någon ska försöka ta dem. Men på tre år i Tensta har jag aldrig hamnat i sådan situation. Till och med alla här är icke aggressiva och är stor skillnad mellan Tensta och Rinkeby.
Vill tilläga att jag trivs i Tensta så brå att jag har köpt tre bostadsrätter där, som kostade mindre än 1 MLN, tack vare svenskar som har fördomar angående Tensta!
P.S. Har nästan bara svenskar till grannar i två av bostadsrätterna förresten.
Citera
2013-03-20, 08:37
Medlem
Karmans avatar
Då var det dags igen i "trevliga" Rinkeby:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16450529.ab

Men ni kanske gillar barrikader byggda av bråte, brinnande bilar och tumult i ert närområde?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in