2012-09-23, 16:25
  #1
Medlem
sushitas avatar
Tjena

Jag och mitt ex brukar umgås som vänner. Hon kan ha en sjukt vidrig andedräckt ibland. Luktar liksom en blandning mellan bajs och svavel. Då vi var ett par så fick hon alltid dålig andedräckt pga att hon var hungrig. Jag brukade fråga: är du hungrig? ja hur visste du det svarade hon. Näe din mage kurrade (hittade jag bara på därför att jag inte ville vara elak och säga sanningen). När hon hade käkat så luktade hon okej i käften ett par timmar.

Kan tillägga att mitt ex förmodligen aldrig blivit upplyst om detta. Ibland erbjuder jag ett tuggummi, men icke - hon tackar nej.

Kan dålig andedräckt bero på att man är hungrig?
Citera
2012-09-23, 16:28
  #2
Medlem
Säg åt henne att borsta tungan med tandborsten, varje dag och så långt in i munnen som möjligt. Det är oftast bakterietillväxt på tungan som luktar h-e.
Citera
2012-09-23, 16:56
  #3
Medlem
Nahasapeemapetilons avatar
För det första så stavas det andedräkt.

Sen så är svaret nja, andedräkten beror nästan alltid på munnen. Speciellt tungan precis som ovan skrev. Maten "döljer" liksom den dåliga andedräkten, därför luktar hon okej efteråt.
Citera
2012-09-23, 18:30
  #4
Medlem
sushitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-n
Säg åt henne att borsta tungan med tandborsten, varje dag och så långt in i munnen som möjligt. Det är oftast bakterietillväxt på tungan som luktar h-e.

Hon blir skit förbannad och sårad om jag säger något sådant. Har testat förr...
Citera
2012-09-23, 23:34
  #5
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Bråck på magmunnen, den sluter inte tätt och gaser kommer upp. Så luktar man i magen alltså!

Halsbränna är vanliga symptom men i bland är det smygande sura uppstötningar som inte alls upplev som halsbränna men det kan leda till hostatacker.

Har man ätit så dämpas gaserna men på tom och nästa tom mage är det värst. Gavicone är receptfritt och det lägger sig som ett lock i övre delen av magen.

Givetvis kan munnen också lukta om man inte bortsar tänderna, men inte så jävla illa
Citera
2012-09-24, 02:38
  #6
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Jo det kan det, men inte i det här fallet. När kroppen svälter så luktar andedräkten aceton.
Citera
2012-09-26, 03:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Hon blir skit förbannad och sårad om jag säger något sådant. Har testat förr...
Jag hade en arbetskamrat som luktade stomipåse på samma sätt som du beskriver, och honom vågade jag aldrig säga till. Men med någon såpass närstående, allvarligt talat... få henne att förstå att det är för hennes eget bästa.
Citera
2012-09-26, 13:33
  #8
Medlem
nicodeas avatar
Det kan vara tonsillolit.. det luktar verkligen illa

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tonsillolit
Citera
2012-09-26, 17:33
  #9
Medlem
Tranbär blockerar dålig andedräkt genom att utrota de bakterier som orsakar karies. Ge henne tranbärsjuice, så ska nog hennes andedräkt bli normal. Andra drycker som svart te fungerar också på samma sätt. Om problemet har att göra med matsmältningsprocessen, så kan äppelcidervinäger vara värt att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in