Bråck på magmunnen, den sluter inte tätt och gaser kommer upp. Så luktar man i magen alltså!
Halsbränna är vanliga symptom men i bland är det smygande sura uppstötningar som inte alls upplev som halsbränna men det kan leda till hostatacker.
Har man ätit så dämpas gaserna men på tom och nästa tom mage är det värst. Gavicone är receptfritt och det lägger sig som ett lock i övre delen av magen.
Givetvis kan munnen också lukta om man inte bortsar tänderna, men inte så jävla illa