2012-09-23, 10:44
Medlem
Hej hej.

Jag har en MB Air och på den datorn har jag min plex media server. Nu har jag köpt en Mac Mini som jag ska använda som server. Så nu vill jag att plex media server ska ligga på min mac mini för att slippa ha MB Air igång hela tiden.
Nu till mitt problem. Har ca 300 filmer och till varje film har jag lagt in handlingen på svenska samt filmrecensioner, allt det har jag lagt in manuellt och som ni förstår så tog det sin lilla tid. Nu när jag ska lägga media serven på en annan dator så vill jag inte sitta och lägga in allt igen.
Så min fråga är om jag kan flytta media serven till min mac mini och på så vis flytta över all information, eller om det finns något annat sätt så jag slipper göra om allt.

Väldigt tacksam för svar. Ha en trevlig dag!
Citera
2012-09-23, 11:05
Medlem
INget svar på din fråga, men det är lite dumt att sitta och lägga in det lokalt. Bättre att ändra på dom meta-sidorna som plex använder, tex thetvdb.com osv. Då får alla nytta av dina ansträngningar!
Citera
2012-09-23, 13:16
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Själv slutat köra plex då jag tyckte den blev sämre hela tiden. Men om jag inte minns fel så kan du få den att hitta de svenska beskrivingarna på IMBD etc. Rekommenderar att du rar iväg en tråd på PLEX forum om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in