Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-09-23, 14:20
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Användaren vars inlägg raderats för regelbrott får ett PM om detta, vilket inlägg det gäller, vilken regel som inlägget kan tänkas ha brutit mot samt en information om att det raderats under tiden tills moderatorerna tagit ett beslut om ifall brott begåtts.

Okej, kan någon moderator skicka ett pm till användaren med en länk till denna tråd så att personen om denne så önskar kan sprida lite ljus över denna gåta, eller helt enkelt upplysa oss om regelbrottet?
Citera
2012-09-23, 14:21
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Okej, kan någon moderator skicka ett pm till användaren med en länk till denna tråd så att personen om denne så önskar kan sprida lite ljus över denna gåta, eller helt enkelt upplysa oss om regelbrottet?

Det går ut automatiskt till användaren.
Citera
2012-09-23, 14:23
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det går ut automatiskt till användaren.

Vilket, länk till denna tråd, det var som fan.
Citera
2012-09-23, 14:27
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Vilket, länk till denna tråd, det var som fan.

Jag missförstod dig. Länken till denna tråd går självklart inte ut i ett PM.
Du får helt enkelt hoppas att användaren läser tråden, jag diskuterar inte andra användares regelbrott och det inkluderar förklara vem det var som fick sitt inlägg raderat.
Citera
2012-09-23, 15:17
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Så användaren blir alltid informerad om varför en tråd raderas? Kan för mitt liv inte komma ihåg vilken användaren var, kan jag få ut den informationen? Ännu bättre vore förstås om regelbrottet specificerades, jag tyckte trådstarten var intressant och funderar på att posta om frågeställningen, men det känns ju lite onödigt ifall tråden blir raderad utan vidare förklaring.
Du har redan fått svar på att den som fått sitt inlägg raderat för regelbrott får automatiskt information.
Vad gäller den andra delen ang att starta ny tråd i ämnet så kan du ju alltid formulera en trådstart som du skickar i PM till moderator i det berörda delforumet för att rådfråga före postande direkt på forumet.
Citera
2012-09-24, 16:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Så användaren blir alltid informerad om varför en tråd raderas? Kan för mitt liv inte komma ihåg vilken användaren var, kan jag få ut den informationen? Ännu bättre vore förstås om regelbrottet specificerades, jag tyckte trådstarten var intressant och funderar på att posta om frågeställningen, men det känns ju lite onödigt ifall tråden blir raderad utan vidare förklaring.

Om du kommer ihåg trådstarten får du gärna posta om den, dock föreslår jag delforumet konspirationer. I övrigt kan jag nu efter att konsulterat admin svara på din fråga.

Anledningen till att tråden raderades var att TS bröt mot 1.07. Hur vi kom fram till det är inget som kommer att diskuteras vidare. Vi avslöjar aldrig hur vi jobbar med brott mot regel 1.07

Jag skulle dessutom avråda från att spekulera mer kring TS i detta fallet då regel 1.06 även gäller s.k troll om inte administrationen har meddelat något annat, se regel 1.06.

/vf mod i PU.
Citera
2012-09-24, 17:43
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om du kommer ihåg trådstarten får du gärna posta om den, dock föreslår jag delforumet konspirationer. I övrigt kan jag nu efter att konsulterat admin svara på din fråga.

Anledningen till att tråden raderades var att TS bröt mot 1.07. Hur vi kom fram till det är inget som kommer att diskuteras vidare. Vi avslöjar aldrig hur vi jobbar med brott mot regel 1.07

Jag skulle dessutom avråda från att spekulera mer kring TS i detta fallet då regel 1.06 även gäller s.k troll om inte administrationen har meddelat något annat, se regel 1.06.

/vf mod i PU.

Aha, tack för upplysningen. Det enda jag kunde se med tråden som möjligtvis skulle kunna varit fel var just placeringen, men då brukar tråden ju flyttas eller låsas, om det bröts mot 1.07 förstår jag bättre vad som hände.
Citera
2012-11-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
TS Innehåller regelbrott - tråd mjukraderas (försvinner för alla utom för alla mods och admins)
TS ämne diskuteras redan i annan tråd - tråd korgas, låses eller sammanfogas med befintlig (vilket det blir beror bla annat på inläggskronologi m.m.)
TS är ren skit/trams - tråd papperskorgas
TS är placerad i fel forum - tråd flyttas eller papperskorgas

Det där är ju dock en sanning med modifikation då jag har varit med om trådstarter som har legat fel som har blivit raderade, alltså inte papperskorgade, och sedan har det utdelats varning till ts för 0.02.
Citera
2012-11-18, 18:15
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det där är ju dock en sanning med modifikation då jag har varit med om trådstarter som har legat fel som har blivit raderade, alltså inte papperskorgade, och sedan har det utdelats varning till ts för 0.02.

0.02 är ett regelbrott. Tråstarter som innehåller regelbrott kan raderas, och om man begår valfritt regelbrott så finns risken att man får en varning. På vilket sätt är det då en sanning med modifikation?
Citera
2012-11-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
0.02 är ett regelbrott. Tråstarter som innehåller regelbrott kan raderas, och om man begår valfritt regelbrott så finns risken att man får en varning. På vilket sätt är det då en sanning med modifikation?

Men du kan väl läsa?

Citat:
Ursprungligen postat av najas
TS är placerad i fel forum - tråd flyttas eller papperskorgas

Dessutom är det inte alls ett regelbrott utan ett etikettsbrott som visserligen kan rendera varning, men har fortfarande svårt att se varför man skulle välja att radera och varna istället för att flytta och varna eller bara flytta.
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-11-18 kl. 18:44.
Citera
2012-11-18, 18:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
(...)Dessutom är det inte alls ett regelbrott utan ett etikettsbrott som visserligen kan rendera varning, men har fortfarande svårt att se varför man skulle välja att radera och varna istället för att flytta och varna eller bara flytta.
Du hittar svaret i ett inlägg i tråden jag tror du hittade hit ifrån:
https://www.flashback.org/sp40412847

Det är enklare rent tekniskt för moderatorn.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in