Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-01, 12:17
  #1
Medlem
Min kompis är en väldigt aktiv fildelare på nätet. Som vi alla vet så pågår det en häxjakt efter dessa fildelare. Så vad är inte mer passande än att slå till med ett 1:a aprilskämt? Min syster ringer upp kompisens praktikplats och uppger sig vara polisen när han svarar. Hon talar om att det har skett en husrannsakan hos honom och de har bland annat beslagtagit hans dator. Han blev även informerad om att han var häktad i sin frånvaro och att en polisbil skulle hämta upp honom. Naturligtvis blir han skiträdd och skriver till sin tjej på msn att hans liv är förstört och att polisen skall hämta honom. Väl på praktiken sitter han och skakar. Rädslan som uppkommer är det värsta han har varit med om i hela sitt liv och allt står bara still i huvudet. När vi som är involverade i skämtet märker att han rätt så snabbt bryter ner sitt inre i bitar så avslöjar vi skämtet. Hjärtat stod nästan stilla på honom men han blev en aning lättad. Det var kanske lite elakt men f-n så roligt! Detta genererade rätt så många skratt.

Är det någon annan som har lyckats med ett bra aprilskämt?
Citera
2005-04-01, 12:38
  #2
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Jo, det där var faktiskt ganska roligt. Alltid kul att förstöra livet för en medmänniska under någa minuter. Ännu roligare hade skämtet blivit om killen hade gått in i en psykos av chocken, rusat iväg och skaffat ett vapen, och därefter sprungit omkring naken på stan och mejat ner poliser.
Sedan kunde ni skickat ett telegram till honom i häktet och skrivit; "April,April"..

Det här är annars ganska lyckat...om jag får säga det själv
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=196851
Citera
2005-04-01, 13:26
  #3
Medlem
baker1s avatar
Skoja på 1 April är ju skoj!
Citera
2005-04-01, 13:33
  #4
Medlem
pimpsters avatar
Jag har tänkt att ringa till min farmor och säga att jag har gjort en tjej på smällen. Så långt allt lugnt. Men jag tänkte krydda det med att säga att tjejen tydligen har HIV, och efter att ha varit hos läkaren har jag även blivit diagnostiserad med denna sjukdom.
Ja just det, barnet är med största sannolikhet också smittat.

Men jag vet inte om jag törs ringa och säga det, hon kan ju faktiskt få hjärtinfarkt eller nåt.
Citera
2005-04-01, 13:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpster
Jag har tänkt att ringa till min farmor och säga att jag har gjort en tjej på smällen. Så långt allt lugnt. Men jag tänkte krydda det med att säga att tjejen tydligen har HIV, och efter att ha varit hos läkaren har jag även blivit diagnostiserad med denna sjukdom.
Ja just det, barnet är med största sannolikhet också smittat.

Men jag vet inte om jag törs ringa och säga det, hon kan ju faktiskt få hjärtinfarkt eller nåt.

haha! en aning sjukt kanske!
Citera
2005-04-01, 13:45
  #6
Medlem
pimpsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
haha! en aning sjukt kanske!

Hehe, jaa en aning kanske.

Ditt aprilskämt var f.ö. jävligt bra! Borde testa den jag med.
Citera
2005-04-01, 13:52
  #7
Medlem
M2ks avatar
Skärpning!

Det finns en särskild tråd om 1 april-skämt.

Som totalt humorlös, men nyutnämnd moderator i Humor,
känner jag mitt ansvar att markera. Tråd låst.

*klick*
Citera
2005-04-01, 13:54
  #8
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
*klick*. Tråd upplåst.
Citera
2011-03-31, 19:31
  #9
Medlem
bump?
Citera
2011-03-31, 19:47
  #10
Medlem
hetingsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
bump?

hell yeah, stackars gubbe som hade inbillat sig om att han hade ett ganska lyckat skämt, om han bara visste att det hade stängts, jag tror att han även idag tänker med glädje på hans skämt. Jag skulle vilja skicka tråden till honom för att se vad moderatoren gjorde med den. Synd att han är död nu...
Citera
2012-04-01, 17:00
  #11
Medlem
Hahah skämtet har många år på nacken, men ack så kul!
Citera
2013-04-01, 03:48
  #12
Avstängd
wazzobazzos avatar
Ah nvm postar i den andra tråden sen istället (självcensur...passar bättre där)
__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2013-04-01 kl. 03:52.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback