2012-09-22, 15:40
Medlem
TOR browser funkar inte på min Mac OS X 10.4.11. Jag får endast meddelandet "You cannot use the application "TorBrowser_en-US with this version of Mac OS X." Sedan händer inget. Min processor är 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo så det är inte en sk PowerPC (på vilken Tor inte funkar om jag fattat det rätt).

Finns det något sätt att köra Tor på min dator? Jag har letat efter andra versioner men ingen har funkat så skulle vara mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
2012-09-22, 15:54
Medlem
boot camp!
Citera
2012-09-22, 16:00
Medlem
ok men hade verkligen uppskattat konstruktiva svar (även om det är FB).
Citera
2012-09-22, 16:03
Medlem
är ny här så jag får ta och bättra mig!
Citera
2012-09-22, 16:39
Medlem
ThingThings avatar
Boot camp är inte ett dåligt svar, då du bara frågade efter ett sätt att köra TOR på din dator, och en lösning är ju då att installera någon linux-dist eller MS windows..

Men vad du alltid kan göra på alla datorer är att använda Tails.

Info om Tails, samt instruktioner.
Citera
2012-09-22, 16:44
Medlem
OK sorry förstod inte vad boot camp betydde (men det hade inte skadat med lite mer info). Visst man kan väl köra någon linux grej men det ska ju funka på mac, finns tor browsers för det specifika ändamålet så det verkar omständigt att gå via linux. Min fråga är egentligen om någon känner till det problem man beskriver och vet hur man gör för att lösa det? Visserligen kan linux funka men kan inte om Tor blir säkert då eller om det innebär någon kompromiss av anonymiteten.
Citera
2012-09-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtosis
TOR browser funkar inte på min Mac OS X 10.4.11. Jag får endast meddelandet "You cannot use the application "TorBrowser_en-US with this version of Mac OS X." Sedan händer inget. Min processor är 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo så det är inte en sk PowerPC (på vilken Tor inte funkar om jag fattat det rätt).

Finns det något sätt att köra Tor på min dator? Jag har letat efter andra versioner men ingen har funkat så skulle vara mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
Har du undersökt om din dator går att uppgradera till Mac OS X 10.6?
Citera
2012-09-22, 17:47
Medlem
KJuices avatar
Ladda ned Leopard eller något nyare från PirateBay och installera det. Det är väldigt lätt att installera och du behåller allt från Tiger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in