Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-12-19, 13:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är inte "huset", det är fyra hus, fördelade på två fastigheter. De hade börjat att hyra ut tre av dem, sen kom lite emellan. Här finns en tråd om saken.

(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

Alla bör vara, åtminstone hjälpligt, orienterade i den.
Rättelse: det är fyra hus fördelade på tre fastigheter i Tingstäde på Gotland. Jag vet inte vad som flög i mig där.
Citera
2020-12-19, 15:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Du måste väga in hur mycket prestige och förtroendekapital som gammelmedia har investerat i Özz. De skulle tappa ansiktet fullständigt om de slängde honom under bussen efter att ha omhuldat honom i så många år. De kommer aldrig att släppa honom. Att låta honom vara med extra mycket i tv-rutan nu är också ett sätt att ödmjukt och med nedböjd huvud be om förlåtelse för intervjun med Janne Josefsson.

Det var enormt smärtsamt för gammelmedia när Soran sprang och gömde sig efter våldtäktsanklagelserna (och därmed erkände sig skyldig). Enormt smärtsamt.

Det Soran inte begrep då är att ifall han bara blånekat och kört på som vanligt hade han klarat sig. Det hade inte spelat någon roll att han var skyldig. Gammelmedia hade låtit honom vara och till och med hjälpt honom lite extra om det behövts. Tigit om anklagelserna. Fixat lite extra lekprogram och tv-soffor.

Özz fattade detta. Att är man på "de godas" sida, helt oavsett vad man själv gjort för vidrigheter, så är man skyddad av gammelmedia. Alltid. Lägg till om du invandrare, helst muslim, och gärna talar om hur uselt Sverige och dess infödda befolkning är, ja då är du i princip helt fridlyst. Journalisterna älskar dig. Ingen journalist i gammelmedia kommer att göra något otrevligt mot dig någonsin. Som du skriver, du blir till och med greenwashad och får extra mycket positiv uppmärksamhet.

Özz skulle i princip kunna mörda på öppen gata. Våra värdelösa journalister skulle inte bry sig, de skulle till och med hylla honom. Om han mördade en svensk vill säga.
Det jag inte förstår riktigt är att han igrunden är helt talanglös, jag vet ingen som tycker han är underhållande vare sig hans kollegor eller publik. Här hade man chansen att få väck honom från rampljuset lite snyggt. Men drar tillbaks honom och försöker få in honom igen.
Det är obegripligt. You cant polish a turd.
Citera
2020-12-19, 17:07
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det jag inte förstår riktigt är att han igrunden är helt talanglös, jag vet ingen som tycker han är underhållande vare sig hans kollegor eller publik. Här hade man chansen att få väck honom från rampljuset lite snyggt. Men drar tillbaks honom och försöker få in honom igen.

Du satte fingret på mina exakta tankar om denna vidriga person. Jag trodde verkligen han satte spiken i sin egen kista när han pissade på Janne Josefsson och skämde ut sig totalt i UG-intervjun. Det är totalt obegripligt för mig hur någon kan vilja ha nåt att göra med honom efter det, återigen påminns man om hur många korkade människor det finns.
Citera
2020-12-20, 03:55
Medlem
Måns Möller? Hur kul är kurden nu? Jävlar vad jag skulle haft ont i magen om min jobbarkompis hette Özz.
Citera
2021-01-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Özz är närmast desperat. Det börjar gå käpprätt åt helvete för Nujen-klanen.

Det var syrran Debbie som först myntade det här SD-snacket i nån kontakt med Region Gotland. Lillebrorsan Özz hänger på.

Om någon, här eller någon annanstans, påpekar oegentligheter mot regelverket som vi känner det, så är man per automatik "SD-anhängare". Det tycks som att de anser att är man kurd så behöver man inte följa svenska regler beträffande skatteplikt. Etc.

Bygglov och såna där små förtretligheter som svenskarna ägnar sig åt, det skiter väl vi i. Typ.

Nä, Özz och Debbie, ni är rökta. Det finns en gräns (som ni inte har förstått var den går) och den har ni överträtt. Och ni har inte fattat att när den gränsen är passerad så står man där med byxorna nere.

Ni trodde ni var smarta.

Özz var med på klassfesten på tv4 så han kommer att få vara med i 20 år till om han vill
Citera
2021-01-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
För han har varit ett kvoteringsprojekt från första början
Hade han inte varit kurd så hade han aldrig "lyckats"
Han har fått snålskjuts med kulturbidrag och public service

Är det bara jag som tycker att Özz har det mest slagvänliga ansiktet av alla kändisar?
Citera
2021-02-13, 18:02
Medlem
På Söndag kväll kan ni avnjuta två av Sveriges största inom humor-eliten.
Både Måns och Özz i samma program som heter ..Vem kan vad ?..
Citera
2021-02-13, 21:47
Citat:
I ett inlägg på Instagram gör den tidigare kritiserade stå upp-komikern Özz Nujen gällande att Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch är nazist. I en förfalskad bild syns KD-ledaren hålla i ett exemplar av Adolf Hitlers Mein Kampf.
https://samnytt.se/ozz-nujen-pekar-ut-ebba-busch-som-nazist/

Özzen verkar ha spårat ut
Citera
2021-02-14, 00:14
Medlem
Ograsts avatar
Har han blivit radikaliserad i sina åsikter?
Att posta bilder på EB med ”Mein K” är rätt extremt.
Citera
2021-02-14, 11:21
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
På Söndag kväll kan ni avnjuta två av Sveriges största inom humor-eliten.
Både Måns och Özz i samma program som heter ..Vem kan vad ?..
Vet inte folk om att han finansierat terrorister?

Vem är det som bjuder in den här galningen?
Citera
2021-02-14, 14:17
Medlem
Remington Steels avatar
Tyvärr så är Özz med på inspelningen Över atlanten. Så det programmet går bort.

Programmet bygger mycket på lagarbete och gemenskap. Inte Özz starkaste sidor. Men han är väl inkvoterad även här eftersom övriga deltagare är skådespelaren Eva Röse, artisten Markoolio, kocken Paul Svensson och ex-fotbollsspelaren Anders Limpar samt programledaren Jessica Almenäs.
Citera
2021-02-14, 14:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Är det sant att han även kritiserar islamister?
Citat:
– Det är klart man har funderat på om det är värt det. Men jag tänker att om jag lyckas göra rasister, fascister och islamister arga, då gör man ändå någonting rätt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nujen-om-hatet-pa-natet-det-ar-klart-man-funderat-pa-om-det-ar-vart-det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in