2012-11-22, 16:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Buprenorfin blockerar fentanyl.

Sub blockerar inte fentanyl, ketogan o tramadol vad jag vet i alla fall.

Edit: Eller så var det enbart ketogan o tramadol som gick att ta, tog nog fel där.
Citera
2012-11-22, 17:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Sub blockerar inte fentanyl, ketogan o tramadol vad jag vet i alla fall.

Edit: Eller så var det enbart ketogan o tramadol som gick att ta, tog nog fel där.
Ja det är bara ketogan och tramadol som inte buprenorfin blockerar bland de marknadsförda opioiderna.
Senast redigerad av Denom 2012-11-22 kl. 17:08.
Citera
2012-11-22, 17:14
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ja det är bara ketogan och tramadol som inte buprenorfin blockerar bland de marknadsförda opioiderna.

Frågan är varför just dom två fungerar, aldrig fått något svar på det.

Liksom båda påverkar ju opiod-receptorn.
Citera
2012-11-22, 17:28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Frågan är varför just dom två fungerar, aldrig fått något svar på det.

Liksom båda påverkar ju opiod-receptorn.
Jag har inte kollat igenom det farmakologiska för de båda substanserna men gissningsvis kan det bero på att ketogan och tramadol är NMDA-antagonister utöver deras påverkan på opioidreceptorer.
Senast redigerad av Denom 2012-11-22 kl. 17:56.
Citera
2012-11-22, 17:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag har inte kollat igenom det farmakologiska för de båda substanserna men gissningsvis kan det bero på att ketogan och tramadol är NMDA-antagonister utöver deras påverkan på opioidreceptorer.

Se där ja, lärt mig något nytt idag för en gångs skull, har säkerligen något med det att göra.
Citera
2012-11-22, 17:52
Medlem
fenazepams avatar
Sådär, nu har jag vart förbi plattan och köpt en sub(löjligt hur enkelt och snabbt det går)
Men jag håller på att tugga ur det sista ur mitt plåster och börjar känna mig småsjuk.

Är det dumt att chansa och ta en snort ikväll eller skulle ni väntat på morgondagen?
Citera
2012-11-22, 17:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
Sådär, nu har jag vart förbi plattan och köpt en sub(löjligt hur enkelt och snabbt det går)
Men jag håller på att tugga ur det sista ur mitt plåster och börjar känna mig småsjuk.

Är det dumt att chansa och ta en snort ikväll eller skulle ni väntat på morgondagen?
Efter sista dosen fentanyl bör du vänta åtminstone 5 timmar innan du tar sub.

Senast redigerad av Denom 2012-11-22 kl. 17:59.
Citera
2012-11-22, 17:58
Medlem
fenazepams avatar
Citat:

Edit: det är alltså en subutex jag kommit över inte nå buprenotex eller nån annan sort om
Det nu gör nån skillnad
Citera
2012-11-22, 18:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Edit: det är alltså en subutex jag kommit över inte nå buprenotex eller nån annan sort om
Det nu gör nån skillnad

Sak samma.
Citera
2012-11-23, 09:18
Medlem
Denoms avatar
Även om den här drogen i min mening är ganska värdelös om man är ute efter en euforisk rush och att nodda så är den här drogen åtminstone ångestbefriande och avslappnande.
Citera
2012-11-23, 11:18
Medlem
auriels avatar
Citat:
Även om den här drogen i min mening är ganska värdelös om man är ute efter en euforisk rush och att nodda så är den här drogen åtminstone ångestbefriande och avslappnande.
Japp kan vara räddningen för en annars taskig dag :-)
Citera
2012-11-23, 11:41
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auriel
Japp kan vara räddningen för en annars taskig dag :-)
Ja synd bara att den har en såpass hög beroendepotential. Det är allt för lätt hänt att fylla på efter en halvtimme då ruset börjar dala då man bara vill ha "lite mer" och sedan är det kört.

Blir inte något mer fentanyl för mig på ett tag nu. Jag stör mig allt för mycket på den korta halveringstiden och frånvaron av en riktig euforisk rush.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in