2012-09-21, 22:46
Medlem
Vet att det finns massa trådar om munsår, men inget om vad man ska göra innan den har "slagit" ut.

Så tips kära Flashback vänner! Måste vara borta till måndag
Citera
2012-09-21, 22:52
Medlem
bondenisses avatar
Fråga närmaste apotek eller testa med aloe vera
Citera
2012-09-21, 23:11
Medlem
Extrakts avatar
Vill minnas en reklam om "genomskinliga plåster"...

Blev google, och 2 sekunder senare... Victory!

http://www.compeed.se/compeed-coldsore

Kan det vara något kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Compeed
Så använder du COMPEED®
  • Du kan använda munsårsplåstret i vilken fas som helst av utbrottet. Men det bästa är att applicera plåstret när du upptäcker de första tecknen på ett utbrott, oftast stickningar eller klåda.
  • Tvätta händerna innan och omedelbart efter att du applicerar COMPEED® -plåstret.
  • COMPEED® Munsårsplåster ska användas dygnet runt tills munsåret har läkt*. Ett plåster sitter kvar i ungefär åtta timmar, och när det lossnar ska det omedelbart bytas ut mot ett nytt.
  • Ta inte bort plåstret för att låta såret ”andas”. Det är inte bra och kan göra att läkningen* tar längre tid. Om du behåller plåstret på säkerställer du bästa möjliga miljö för läkningen – det är kliniskt bevisat.
Senast redigerad av Extrakt 2012-09-21 kl. 23:15.
Citera
2012-09-21, 23:20
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt

KÖP INTE!
De är värdelösa, lossnar varje timme typ och det är typ 6 plåster i varje paket som kostar typ 70 spänn.

Gå till apoteket och fråga om någon kräm istället.
Citera
2012-09-21, 23:23
Medlem
idiamindadas avatar
Det som heter Anti funkar fint om man smörjer så fort det börjar sticka!
Citera
2012-09-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Det som heter Anti funkar fint om man smörjer så fort det börjar sticka!

Tack för alla svar ovan.

Införskaffade mig anti presis, äre bra?
Citera
2012-09-21, 23:34
Medlem
Citat:

Yes yes det är bra grejer det! Till han som sa att de lossnar så ska man ju inte pilla på det
Citera
2012-09-21, 23:51
Medlem
Extrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
KÖP INTE!
De är värdelösa, lossnar varje timme typ och det är typ 6 plåster i varje paket som kostar typ 70 spänn.

Gå till apoteket och fråga om någon kräm istället.
Du kanske måste tvätta dina flottiga händer och ditt ansikte före du sätter dit det. Det står tydligt på hemsidan hur man ska gå tillväga för att sätta dit det, och följer man de instruktionerna så tror jag att det fastnar ett bra tag.
Sen kan man väl avvara 70kronor på att slippa ha herpes i ansiktet?
Just sayin'

Citat:
Ursprungligen postat av Treos1
Yes yes det är bra grejer det! Till han som sa att de lossnar så ska man ju inte pilla på det
Jo jag tror på dessa!
Ska nog ta och inhandla ett gäng nästa gång jag drar förbi apoteket. Bra att ha hemma ifall man skulle få känningar någon gång. Väldigt sällan jag får munsår, men man känner sig så jävla folkskygg när man väl får det
Citera
2012-09-21, 23:55
Medlem
Citat:
Du kanske måste tvätta dina flottiga händer och ditt ansikte före du sätter dit det. Det står tydligt på hemsidan hur man ska gå tillväga för att sätta dit det, och följer man de instruktionerna så tror jag att det fastnar ett bra tag.
Just sayin'

Jo jag tror på dessa!
Ska nog ta och inhandla ett gäng nästa gång jag drar förbi apoteket. Bra att ha hemma ifall man skulle få känningar någon gång. Väldigt sällan jag får munsår, men man känner sig så jävla folkskygg när man väl får det

Är folkskygg med, kan fan inte ens kolla på tjejen
Citera
2012-09-23, 16:55
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Just sayin'

Tror inte jag läste beskrivningen?
De satt på i typ 1 timma, förutom en som satt fast i kanske 3 timmar. Men då rörde jag inte en min.
Och ja, det är svindyrt för några skitplåster som inte fungerar.
Köper hellre en kräm som fungerar.
Citera
2015-12-14, 14:27
Bannlyst
BUMP!!!

Kysste i helgen en brud som senare berättade att hon har munsår, såg iaf inte det men hur stor är risken man får det? Det hände i lördags och har ännu inte sett nån munsår men hur lång tar det innan det börjar komma fram?
Citera
2016-01-14, 21:48
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
BUMP!!!

Kysste i helgen en brud som senare berättade att hon har munsår, såg iaf inte det men hur stor är risken man får det? Det hände i lördags och har ännu inte sett nån munsår men hur lång tar det innan det börjar komma fram?

Det är kört, du är smittad för livet nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in