2005-04-01, 00:51
Bannlyst
Vore nice om man kunde tanka ner en sådan (ni har ju redan en XML-dump av ens PM t ex). Givetvis endast med sådan info som redan är publik. Skulle vara kul att ha en total backup av forumet liggande, så att man kan göra lite statistik på sina posts och sånt.

Ni skulle ju kunna göra en daglig dump. Nu vet jag inte vad ni kör för DB men MySQL kommer ju med programmet mysqldump som gör en fin dump och jag är säker på att alla andra DB:s har en motsvarighet. Ni kan nice:a processen så att den inte snor allt för mycket CPU.

Nå, är detta något som admin kan tänkas överväga?
Citera
2005-04-01, 01:30
Medlem
oGGos avatar
Att dumpa snart 2.000.000 inlägg kanske inte är det mest optimala man kan göra!

Dock vore väl en datumbaserad dump kanske lite snällare mot mySQL db'n, men jag förstår inte det exakta syftet.
Citera
2005-04-01, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Att dumpa snart 2.000.000 inlägg kanske inte är det mest optimala man kan göra!

Dock vore väl en datumbaserad dump kanske lite snällare mot mySQL db'n, men jag förstår inte det exakta syftet.
Samma syfte som XML-dumpen av PM: backup av sina data. Jag har lagt ner mycket tid på FB, skulle vilja trygga mina inläggs framtid så att säga.

Som sagt så kan man nice:a dump-processen så att den inte stör för mycket.
Citera
2005-04-03, 00:46
Bannlyst
Ärligt talat så har jag ett stort behov av detta! Mina inlägg är ju en viktig del av mitt liv, vill kunna backa upp dem.

Hade räckt med en total dump av DB:n varje månad. Med valfritt komprimerings-format plus BitTorrent kan ni komma undan billigt.

Snälla, kan detta fixas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in