2012-09-26, 10:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Ur länken finna man följande citat:

Att fosterhemsplacera invandrarbarn verkar vara ett lönsamt geschäft för politikerfamiljer (s) som vill ge extra inkomster och sysselsättning för sina fruar på ålderns höst?
Runt 10000 per barn ch månad cirkulerar det uppgifter om och desutom kan man utnyttja kommunal dagis för tillsynen.

Inte underligt att sociaaldemokrater förordar en utbyggnad av dagisverksamheten...

Statens tvångsomhändertagande och fosterhemsplacering av barn har en gigantisk omfattning i Sverige! Detta är inte något som tillkom pga den unika invandringspolitiken - men man kan starkt misstänka, att det idag finns en stor etnisk snedfördelning hos de barn, som omhändertas.

Googla "Kinder Gulag" och "Brita Sundberg Weitman" och läs, om du inte redan känner till detta geschäft.

-----

PS Frågeställningen om det finns en etnisk snedfördelning inom barnomhändertagandet är en
m-y-c-k-e-t het potatis - kanske t.o.m. en aning hetare än den etniska snedfördelningen inom brottsligheten.
2012-09-26, 11:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Mannen har inte samma namn som mamman. Flickan har två efternamn, mammans och mannens. Om mamman och dottern lever under hot från släkten är mannen knappast en släkting.

Finns det några faktiska uppgifter om barnmisshandel i betydelsen tillfogade traumatiska hjärnskador eller dylikt?

Om jag har fattat rätt, så var Haddile undernärd när hon omhändertogs. En undernäring i så späd ålder inverkar menligt på hjärnans utveckling (hjärnan är ju långt ifrån färdigutvecklad vid födseln).

Jag har undrat, om undernäring av ett spädbarn har framställts som liktydigt med att (indirekt) tillfoga barnet hjärnskador, vilket har kallats för "barnmisshandel".

Gemene man har (föga förvånande) gjort kopplingen "hjärnskador" plus "barnmisshandel" är lika med traumatiska hjärnskador dvs att banka babyn i skallen med något tillhygge.

Finns det några faktiska uppgifter om *traumatiska* hjärnskador?

Har det isf varit något rättsfall (eller utredning/förundersökning) pga det?
2012-09-26, 11:28
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Finns det några faktiska uppgifter om barnmisshandel i betydelsen tillfogade traumatiska hjärnskador eller dylikt?

Om jag har fattat rätt, så var Haddile undernärd när hon omhändertogs. En undernäring i så späd ålder inverkar menligt på hjärnans utveckling (hjärnan är ju långt ifrån färdigutvecklad vid födseln).

Jag har undrat, om undernäring av ett spädbarn har framställts som liktydigt med att (indirekt) tillfoga barnet hjärnskador, vilket har kallats för "barnmisshandel".

Gemene man har (föga förvånande) gjort kopplingen "hjärnskador" plus "barnmisshandel" är lika med traumatiska hjärnskador dvs att banka babyn i skallen med något tillhygge.

Var har du för källa till att man skulle ha talat om undernärd och traumatiska hjärnskador?

Jag har inte sett att man nämnt något av detta i pressen. I stället har man talat om "livshotande hjärnskador", "stora blödningar på hjärnan och i ögonen", de senare som nästan resulterat i blindhet.

Det är i det närmaste självklart att man syftat på skador genom misshandel, och inte på undernäring, så jag är mycket nyfiken på var du läst det.
2012-09-26, 11:59
Medlem
Cheetas avatar
Citat:

Om Haddiles defekter begränsats till undernäring hade man nog valt ordet "vanskötsel" eller "misskötsel".

Höll flickan på att förlora synen pga att hon fick för lite mat tror du?
2012-09-26, 12:21
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:

Ja och ja.
Hon hade dessutom blåmärken på kroppen.
2012-09-26, 12:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var har du för källa till att man skulle ha talat om undernärd och traumatiska hjärnskador?

Jag har inte sett att man nämnt något av detta i pressen. I stället har man talat om "livshotande hjärnskador", "stora blödningar på hjärnan och i ögonen", de senare som nästan resulterat i blindhet.

Det är i det närmaste självklart att man syftat på skador genom misshandel, och inte på undernäring, så jag är mycket nyfiken på var du läst det.

Ah BaalZeBub, jag minns inte var jag har läst "undernärd", det har ju skrivits så mycket om flickan.
2012-09-26, 12:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:

Ja och ja.
Hon hade dessutom blåmärken på kroppen.

Stort tack för svar! Vet du (och kan du svara på)

1. Var det ett rättsfall eller var det en utredning/förundersökning, som inte resulterade i något åtal?

2. Var det en eller flera personer som åtalades eller utreddes?

3. Vilken relation till Haddile verkar den person (eller de personer) ha haft, som utreddes eller åtalades?

4. Har Haddile haft något uppehållstillstånd i Sverige, innan en ansökan gjordes om detta gjordes i våras?

5. Av vilken anledning gjordes denna ansökan om uppehållstillstånd - ansöktes det om uppehållstillstånd pga asylskäl/skyddsskäl, anhörigskäl eller vad?
2012-09-26, 16:28
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Statens tvångsomhändertagande och fosterhemsplacering av barn har en gigantisk omfattning i Sverige! Detta är inte något som tillkom pga den unika invandringspolitiken - men man kan starkt misstänka, att det idag finns en stor etnisk snedfördelning hos de barn, som omhändertas.

Googla "Kinder Gulag" och "Brita Sundberg Weitman" och läs, om du inte redan känner till detta geschäft.

-----

PS Frågeställningen om det finns en etnisk snedfördelning inom barnomhändertagandet är en
m-y-c-k-e-t het potatis - kanske t.o.m. en aning hetare än den etniska snedfördelningen inom brottsligheten.
Algeriets ambassad ringde tydligen Nina Bergfors på Socialtjänsten i Lund och bad om personbevis på mamman. Bergfors vägrade med hänvisning till sekretess, samt sa att mamman minsan kunde ringa henne om hon ville något.

Haddiles mamma har nog försökt ringa Nina Bergfors på Socialtjänsten i Lund , men aldrig kommit fram i telefon, eller blivit avsnäst.

det luktar etnisk diskriminering o brott mot FN:s barnkonvention så de visslar!

Det framstår som att ansvariga myndigheter inte gjort några allvarligt menade försök att hitta Haddiles föräldrar och skaffa en klar bild av förutsättningarna för en återförening.

tror socialnämnden Lund är livrädda för vad kvinnan kommer avslöja i kommande intervjuer!
2012-09-26, 16:41
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Algeriets ambassad ringde tydligen Nina Bergfors på Socialtjänsten i Lund och bad om personbevis på mamman. Bergfors vägrade med hänvisning till sekretess, samt sa att mamman minsan kunde ringa henne om hon ville något.

Haddiles mamma har nog försökt ringa Nina Bergfors på Socialtjänsten i Lund , men aldrig kommit fram i telefon, eller blivit avsnäst.

det luktar etnisk diskriminering o brott mot FN:s barnkonvention så de visslar!

Det framstår som att ansvariga myndigheter inte gjort några allvarligt menade försök att hitta Haddiles föräldrar och skaffa en klar bild av förutsättningarna för en återförening.

tror socialnämnden Lund är livrädda för vad kvinnan kommer avslöja i kommande intervjuer!

Personbeviset avsåg flickan, vad jag har förstått.

Kan det vara så att varken Algeriet eller Frankrike har fått detta ännu? De har alltså inte fått någon information från Sverige om att en av deras medborgare över huvud taget existerar?
2012-09-26, 17:08
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

Kan det vara så att varken Algeriet eller Frankrike har fått detta ännu? De har alltså inte fått någon information från Sverige om att en av deras medborgare över huvud taget existerar?

Så kan det vara.

Här är PM:et. Sedan tolkar familjehemmet det som att det kan vara "vem som helst" som har ringt, vilket Migrationsverket till Migrationsdomstolen avfärdar som en spekulation och hänvisar till att Sverige är en konventionsstat.

http://img840.imageshack.us/img840/6140/90990579.pdf

Familjehemmet önskade att få dra med flickan till en muntlig förhandling i Migrationsdomstolen "för att visa vilken bra anknytning de har". När de inte fick sitta och leka i domstolslokalen såg de till att ansvariga ändå fick se anknytningen genom att dra med flickan i tv-soffor och på löpsedlar.

Mamman var gift med mannen. Eftersom de inte bodde här permanent kanske inte äktenskapet var registrerat i Sverige.

Allt som rör sekretessbelagda uppgifter får tas med familjehemmet eller socialtjänsten i Lund, som gärna bryter mot sekretessen.
Senast redigerad av Sokolova 2012-09-26 kl. 17:23.
2012-09-26, 17:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Så kan det vara.

Här är PM:et. Sedan tolkar familjehemmet det som att det kan vara "vem som helst" som har ringt, vilket Migrationsverket till Migrationsdomstolen avfärdar som en spekulation och hänvisar till att Sverige är en konventionsstat.

http://img840.imageshack.us/img840/6140/90990579.pdf

Familjehemmet önskade att få dra med flickan till en muntlig förhandling i Migrationsdomstolen "för att visa vilken bra anknytning de har". När de inte fick sitta och leka i domstolslokalen såg de till att ansvariga ändå fick se anknytningen genom att dra med flickan i tv-soffor och på löpsedlar.

Mamman var gift med mannen. Eftersom de inte bodde här permanent kanske inte äktenskapet var registrerat i Sverige.

Allt som rör sekretessbelagda uppgifter får tas med familjehemmet eller socialtjänsten i Lund, som gärna bryter mot sekretessen.

Tack, Sokolova! De här frågorna är inte sekretessbelagda (eller är fråga 3 sekretessbelagd? )

1. Resulterade misshandeln av Haddile i ett rättsfall eller blev det bara en utredning/förundersökning, som inte ledde till något åtal?

2. Var det en eller flera personer som åtalades eller utreddes?

3. Vilken relation till Haddile verkar den person (eller de personer) ha haft, som utreddes eller åtalades?
2012-09-26, 20:44
Medlem
Sokolovas avatar
Prova att läsa tidigare i tråden så finns de tre frågorna besvarade.

Haddiles mamma vill ha tillbaka sin dotter

http://www.expressen.se/kvp/haddiles-mamma-vill-ha-tillbaka-sin-dotter/

http://debatt.svt.se/2012/09/26/nya-uppgifter-till-debatt-familjen-i-algeriet-vill-ha-tillbaka-haddile/

Det räknade inte Skånefamiljen med, att de bidrog till detta.
Senast redigerad av Sokolova 2012-09-26 kl. 20:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in