2012-09-22, 18:56
Medlem
Snyft, snyft och återigen snyft på varenda löpsedel. Hur många dagar sedan gick snyfthistorien om ett skäggbarn på 15 år som skulle utvisas till Italien? Nu är tydligen Italien och Frankrike också olämpliga länder att skicka tillbaka folk. Sverige har definitivt blivit ett enda stort härbärge och världens samvete. Alla länders elände, problem och besvär är enligt många Sveriges fel tydligen. Ta hit hela världen för böveln så alla får trängas riktigt ordentligt på gatorna. Givetvis så behöver ingen arbeta heller i detta paradis på jorden till land. Kör omkring i BMW finansierad av bidrag och kriminalitet. Det ni.
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeta
Hon ser helt normal ut. Inte som ett kolli med hjärnskador.
Är hjärnskadorna bestående? Jag vet inte.
Jag vet inte heller. Men det finns anledning att tvivla över att hon blir en tillgång för Sverige. Det är möjligt att hon i stället kommer att kosta miljoner i assistentersättning.
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag spekulerar inte. Jag talar utifrån årtionden av invandring. Aldrig hade ett blont tyskt barn hamnat hos en fosterfamilj i Sverige om den tyska mamman försvann. Aldrig. Flickan hade naturligtvis överförts till tyska myndigheter.

Bevisa att flickan hamnar i ett barnhem för evigt samt far illa i Frankrike om du inte håller med mig.

Du är förryckt.

Du har föreslagit en sak och försvarar det med ett enkelt påstående och vill sen att jag ska bevisa något om något som jag inte har uttalat mig om.

Diskussioner fungerar inte så. Har du en uppfattning om verkligheten måste du kunna backa upp den.
2012-09-22, 18:59
Medlem
Glendas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Även SD anser att ungen skall få stanna.

Även Sverigedemokraterna öppnar för att utreda en lagändring.

–Det är absurt att en tvååring som har fosterföräldrar som är villiga att ta hand om henne ska riskera att hamna på ett barnhem i Frankrike. I sådana fall måste man kunna göra undantag, säger partiets gruppledare, Björn Söder till TT.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/fler-kraver-att-lagen-om-barnutvisning-andras

Herregud vad hela Sverige har blivit emotionellt styrda kärringar. De sociala myndigheterna både i Frankrike (men säkert även i Algeriet för den delen) är så pass utvecklade att hon kan tas om hand av det systemet utan att fara illa, oavsett är hon inte vårt problem eller något vi skall bry oss om på något sätt mer än att ge ungen mat och så vidare på flygresan hem.

Jag antar med tanke på din visningsbild att det inte ens är lönt att försöka resonera med dej...tragiskt.
2012-09-22, 18:59
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du kan inte bevisa att flickans hudfärg är avgörande för att hon inte skickats iväg till ett annat land.

Håller med. Hudfärgen har troligen inte med svenska myndigheters beslut att göra.
De anser att svenska fosterfamiljer är så bra och fantastiska, bara för att de är Svenska.
Precis som medierna.
Men vad visar vår historia, har svenska fosterfamiljer varit så fantastiska? Nej...
Och det vet både media och myndigheter, men ändå är vi så fantastiska!
Senast redigerad av flashforward 2012-09-22 kl. 19:02.
2012-09-22, 19:02
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Håller med. Hudfärgen har troligen inte med svenska myndigheters beslut att göra.
De anser att svenska fosterfamiljer är så bra och fantastiska, bara för att de är Svenska.
Precis som medierna.
Men vad visar vår historia, har svenska fosterfamiljer varit så fantastiska? Nej...
Och det vet både media och myndigheter, men ändå är vi så fantastiska!

Bobby bevisar precis detta! Samt alla övergrepp som begåtts genom åren. Sverige är inget som helst föredöme på den fronten.
2012-09-22, 19:06
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Varför är migrationsverket inblandat över huvud taget? Flickan borde väl förts från sjukhuset till Frankrike så snart det var möjligt? Varför landa i en svensk fosterfamilj om franska mamman försvinner? Det är ju helt skruvat att hon inte hamnade i en fransk fosterfamilj/barnhem direkt.
Troligen hade de ingen aning om att mamman en gång tackat ja till franskt medborgarskap. De såg henne alltså som enbart algerier.

Men varför lät man ett 3 veckor gammalt spädbarn leva ensam med en man som inte var barnets vårdnadshavare? Frågorna är många...
2012-09-22, 19:09
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Troligen hade de ingen aning om att mamman en gång tackat ja till franskt medborgarskap. De såg henne alltså som enbart algerier.

Men varför lät man ett 3 veckor gammalt spädbarn leva ensam med en man som inte var barnets vårdnadshavare? Frågorna är många...

Ja just det verkar otroligt konstigt. Varför lämna barnet hos random snubbe morsan träffat istället för ett fosterhem? Dessutom vart karln frikänd från att ha misshandlat henne, hur kommer det sig? Vem skulle annars ha gjort det?
2012-09-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Ingen aning, frågan är om man ens har klassiska barnhem i Frankrike utan snarare har man säkert ett system likt det i Sverige?

AB skriver att Migrationsverket "vill" att barnet ska till ett franskt barnhem...

Och nu har även kungaparet insett att här går det att plocka lite billiga poäng genom att "följa noggrant det här fallet".

Kanske kungaparet kommer att erbjuda sig att adoptera ungen? Silvia vet ju av egen erfarenhet hur svårt det är att lära sig ett nytt språk i ett nytt hem om man redan har vant sig vid ett annat.
2012-09-22, 19:17
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte det. Om det varit en blond tysk flicka så hade hon redan varit i Tyskland för länge sen. Att flickan inte fördes över till det land i västeuropa där hon har medborgarskap handlar bara om att flickan inte är vit.

Visa källa på en liknande fall med en blond flicka? Grejen är att hon har levt 2 år av sitt liv här. Hade hon bara varit här i några veckor hade det varit annan sak.

Citat:
Tror du han hade tyckt att det var ok om en flicka med svenskt medborgarskap hölls fast i Uganda i två år bara för att den svenska mamman försvunnit?

Nä precis. Klockrent fall av institutionaliserad rasism det här.

Jo! Grejen är att detta skulle inte inträffa ett svenskt barn eftersom Sverige skulle uppmärksammat fallet och fått tag på flickans släktingar lång innan det gått 2 år.

Citat:
Nä precis. Klockrent fall av institutionaliserad rasism det här.

Det är ingen rasism! Ett bortglömt tyskt eller svenskt barn hade blivit uppmärksammat mycket snabbare. Eftersom Haddiles är invandrare så brydde sig ingen om att skynda på utredningen förrän nu. Då ska hon få stanna för det är omänsklig att skicka iväg ett barn som har levt här så länge!
2012-09-22, 19:17
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du är förryckt.

Du har föreslagit en sak och försvarar det med ett enkelt påstående och vill sen att jag ska bevisa något om något som jag inte har uttalat mig om.

Diskussioner fungerar inte så. Har du en uppfattning om verkligheten måste du kunna backa upp den.

Hur många blonda barn med medborgarskap i ett annat västland hamnar hos svenska fosterfamiljer?
2012-09-22, 19:20
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Visa källa på en liknande fall med en blond flicka? Grejen är att hon har levt 2 år av sitt liv här. Hade hon bara varit här i några veckor hade det varit annan sak.

Varför blandades migrationsverket in? Hon skulle skickats till Frankrike direkt.

Citat:
Jo! Grejen är att detta skulle inte inträffa ett svenskt barn eftersom Sverige skulle uppmärksammat fallet och fått tag på flickans släktingar lång innan det gått 2 år.

Japp. Precis det jag menar. Svarta barn är inte värda sin släkt. Bara vita barn är det. Det är så svensk media resonerar.

Citat:
Det är ingen rasism! Ett bortglömt tyskt eller svenskt barn hade blivit uppmärksammat mycket snabbare. Eftersom Haddiles är invandrare så brydde sig ingen om att skynda på utredningen förrän nu. Då ska hon få stanna för det är omänsklig att skicka iväg ett barn som har levt här så länge!

Invandrare? Kan en barn på några månader vandra in från Frankrike?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in