2012-09-21, 14:56
Medlem
02Borsum20s avatar
Tja!

Jag ska hlla en presentation i skolan och vill anvnda mig av ett YouTube-klipp. Jag skulle vilja frst ladda ner klippet och sen klistra in det p ngot stt i min Keynote-presentation.

Frst och frmst, finns det ngot program eller hemsida dr man kan ladda ner YouTube-klipp p som fungerar (jag har googlat runt en stor del, men det mesta jag hittat duger inte)?

Och r det ens mjligt att bdda in en video i Keynote? Jag vill grna slippa att g in p YouTube.com under sjlva presentationen...

Tack fr svar!

02Borsum20
Citera
2012-09-21, 16:01
Medlem
Otems avatar
Finns ju ''MP3 Youtube Converter'' men den laddar inte ner sjlva klippet, utan bara ljudet, t.e.x om du ska ladda ner en sng och anvnder detta program fr du ljudet men inte sjlva videon, vet ej tyvrr ntt bra program men det kanske finns ngon funktion i det programmet jag nmnde som kan ladda ner hela videos.
Citera
2012-09-21, 16:03
Medlem
SegPingvins avatar
Jag sjlv anvnder mig utav youtube downloader, det fungera utmrkt att converta filer och att ladda ner filmerna
Citera
2012-09-21, 16:12
Medlem
aquoss avatar
keepvid.com r snabbt gratis och behller all kvalitet. Har ven MAC format som duger och s behver du inte installera ngot program. Dom stter inte heller in ngon watermark p videon. Har anvnt den sidan i alla r!
Citera
2012-09-21, 20:28
Medlem
ei96byods avatar
Installera tillgget "Click to flash" i safari s visas HTML5-varianten av videon istllet med standardkontroller frn operativsystemet. D kan du hgerklicka p videon och ladda ner den.

De flesta klipp finns som HTML5-variant ocks, men vissa ldre videor kanske bara finns som flash, och d fungerar det inte.

Observera att du inte fr ngon nedladdningslnk om du anvnder youtubes egen HTML5-spelare, utan anvnd "Click to flash"
Citera
2012-09-21, 21:38
Medlem
Jag anvnder ett plugin till firefox som heter DownloadHelper.
Kan spara youtube-klipp som mp3, mp4 och flv..

Sen kan man redigera flv klipp i pinnacle studio 16
Citera
2012-09-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Installera tillgget "Click to flash" i safari s visas HTML5-varianten av videon istllet med standardkontroller frn operativsystemet. D kan du hgerklicka p videon och ladda ner den.

De flesta klipp finns som HTML5-variant ocks, men vissa ldre videor kanske bara finns som flash, och d fungerar det inte.

Observera att du inte fr ngon nedladdningslnk om du anvnder youtubes egen HTML5-spelare, utan anvnd "Click to flash"

Jag har letat mycket efter detta, otroligt stort tack!
Citera
2013-03-06, 12:05
Medlem
tzjs avatar
Trden ligger i Mac-delen. Tnk p det innan ni postar frgor rrande windows.
Inlgg raderat.
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in