2012-09-19, 22:44
Medlem
Hejhej, vet inte ifall detta ligger rätt men rätta mig annars! Men, drar lång historia kort, hade inbrott i en bil häromdagen och min väska blev stulen. Jag har ringt polisen och anmält det osv. Men dem var otydliga med hur jag skulle ta mig till väga nu för ersättning från min hemförsäkring. Hon ena sa att dem skulle skicka vidare en kopia med sakerna som blev stulna till min hemförsäkring och en annan sa att kopian skickas hem och jag själv ska kontakta hemförsäkringen. För er erfarna, kommer det ett papper hem eller jag får själv fixa och dona?
Citera
2012-09-19, 22:47
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okeyy
Hejhej, vet inte ifall detta ligger rätt men rätta mig annars! Men, drar lång historia kort, hade inbrott i en bil häromdagen och min väska blev stulen. Jag har ringt polisen och anmält det osv. Men dem var otydliga med hur jag skulle ta mig till väga nu för ersättning från min hemförsäkring. Hon ena sa att dem skulle skicka vidare en kopia med sakerna som blev stulna till min hemförsäkring och en annan sa att kopian skickas hem och jag själv ska kontakta hemförsäkringen. För er erfarna, kommer det ett papper hem eller jag får själv fixa och dona?

Det beror på vilket försäkringsbolag du har?
Citera
2012-09-19, 22:47
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:

Vet ej om det är samma sak här, men fick en parkeringsskada förut.
Åkte till polisen de gjorde en anmälan och sedan fick jag en kopia hem som jag sedan skickade till försäkringsbolaget.
Om du är osäker ring till polisen och fråga.
Citera
2012-09-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Vet ej om det är samma sak här, men fick en parkeringsskada förut.
Åkte till polisen de gjorde en anmälan och sedan fick jag en kopia hem som jag sedan skickade till försäkringsbolaget.
Om du är osäker ring till polisen och fråga.

Jo, men det låter ändå rimligt. Hur lång tid tog det för kopian att komma?
Citera
2012-09-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det beror på vilket försäkringsbolag du har?

Gör det? Kanske borde kontakta dem då, eller?
Citera
2012-09-20, 10:07
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Jo, men det låter ändå rimligt. Hur lång tid tog det för kopian att komma?

1 vecka eller nåt sånt tror jag. Kommer inte riktigt ihåg..
Citera
2012-09-20, 11:48
Medlem
provocative77s avatar
Men va fan. Är TS en söndercurlad unge?
Skadestånd får man av GM om den åker dit. Ersättning får man av sitt försäkringsbolag.
Polisen har inget med försäkringar att göra. Om de hade det så skulle de ha mad alla försäkringar att göra såsom översvämmning i källare.
Tur att man har FB att fråga om sin försäkring när man inte klarar av att lyfta sin lilla lur o knappa in de siffror som står i ens försäkringsbrev.
Knappar man in dem så kan den som svarar ge svar på de frågor man har utifrån villkoren man har i sin försäkring.
Asså.... Snälla snorungar. Väx upp o använd era hjärnor själva. Jag lovar. De fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in