Känner igen det där med blyghet och tror du kan ha rätt där faktiskt, alltså mindre chans att få vad du vill.
Svårt var ett tag sen jag besökte nån läkare "nykter", desto mer framåt och argument destå lättare till en viss gräns dock.
när jag ville ha stesolid utskiven hade jag innan skrivit ett långt mail med de sömnproblem jag hade, sov ibland ingenting alls. plus att jag har haft panaikattacker.
Jag sa helt sonika hos läkaren att jag ville ha zolpidem (stilnoct) och xanor, zolpidem var inga problem, fram med pennan direkt (förresten har dom gått över precis till det digitala, hade papper innan) xanor ignorerades. Jag tog upp det igen efter samtal på ytterligare kanske 20min att jag behöver "ett fåtal tabletter vid absolut nödfall" - ok säger han, då tar vi en gammal beprövad, Valium och så fick jag recept på 100st 10mg av det x 2

Strategispel ibland
Men du som redan har xanor som är svårare att få än stesolid (därav att jag begärde det innan) borde lätt få byta till en svagare i deras ögon, men möjligen att de försöker med svagare som 5mg , finns t o m 2mg.