2012-09-19, 17:50
Medlem
HerrFentanyls avatar
Får xanor 0,5mg depot och 10mg sobril utskrivet mot ångest. Har haft kontakt med mobilt team för några månader sen. Om jag nästa gång jag pratar med läkaren drar en vals om att jag fick några stress av mobila teamet när ångesten var som värst och att det funkade bra. Är det stor chans att han skriver ut det då? Xanoren och sobrilen funkar inte och det har jag påpekat men han tycker jag ska ge det en chans till pga att jag fått en ny anti-depp.

Vad tror ni, kan jag få stress utskrivet? Har prövat det på olaglig väg och det hjälpte mig verkligen bra.

Med vänlig hälsning, HF
Senast redigerad av HerrFentanyl 2012-09-19 kl. 18:21.
Citera
2012-09-19, 18:17
Medlem
ADHD-syndromets avatar
" Sobel" vad är det? tror absoult inte det skulle vara någon omöjlighet att utbyta sobrilen mot stesolid. Stesolid= bättre än sobril enligt mig . Var så låg miligram du hade på xanoren att det knappt gör från eller till . Annars brukar Xanor fungera utmärkt mot ångestproblematik . Vad glad att du ens får benzo utskrivet många jag inkluderat som enbart får antidepp och mild ångestlindrande skit .
Citera
2012-09-19, 18:44
Medlem
HerrFentanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
" Sobel" vad är det? tror absoult inte det skulle vara någon omöjlighet att utbyta sobrilen mot stesolid. Stesolid= bättre än sobril enligt mig . Var så låg miligram du hade på xanoren att det knappt gör från eller till . Annars brukar Xanor fungera utmärkt mot ångestproblematik . Vad glad att du ens får benzo utskrivet många jag inkluderat som enbart får antidepp och mild ångestlindrande skit .
Hahh, såg min felstavning nu, lite för snabb bland!

Vill som sagt ha enbart stess istället för två enligt mig verkningslösa mediciner.

Jo jag vet att jag ska va glad för det, men lider av depression, konstant ångest och dessutom suicidala tendenser samt ett ganska grovt självskadebeteende där det handlar om att bränna mig själv med cigaretter och tändare samt skärsår med rakblad. Går i terapi och är allmänt emot mediciner men för att klara av att hantera detta har jag gått med på medicinering. Men då vill jag ha något som verkligen hjälper och det gör stess. Vill inte behöva köpa svindyra etizar och sno fentanyl för att orks leva. Dock är jag lite rädd för att be om en specifik sorts medicin och riskera att få en knarkarstämpel i min journal. Det enda jag vill är att fungera "normalt", känna mig ångestfri nån gång iaf och kunna arbeta utan att bryta ihop så fort det blir lite stressi,
Citera
2012-09-19, 18:49
Medlem
bdbdbdbds avatar
Har du Xanor utskrivet redan bör det inte vara några problem att få stesolid, men troligtvis inte alla 3 samtidigt utskrivet då nästan alla läkare tycker att 3st benso är för mkt.

Det bästa vore ju att byta bort sobril men min gissning är att om du ber om det så kan du få stesolid men då tar dom bort de andra två istället, stesolid har ju mkt längre halveringstid och personligen gillar jag det bättre, inte för att berusa sig på utan för dagligt intag mot diverse ångest problem.

Beror ju på varför du har dessa? Xanor är ju bäst mot panikattacker och snabbt påslag, men du hade depot och då var den effekten borta...
Citera
2012-09-19, 18:56
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFentanyl
Hahh, såg min felstavning nu, lite för snabb bland!

Vill som sagt ha enbart stess istället för två enligt mig verkningslösa mediciner.

Jo jag vet att jag ska va glad för det, men lider av depression, konstant ångest och dessutom suicidala tendenser samt ett ganska grovt självskadebeteende där det handlar om att bränna mig själv med cigaretter och tändare samt skärsår med rakblad. Går i terapi och är allmänt emot mediciner men för att klara av att hantera detta har jag gått med på medicinering. Men då vill jag ha något som verkligen hjälper och det gör stess. Vill inte behöva köpa svindyra etizar och sno fentanyl för att orks leva. Dock är jag lite rädd för att be om en specifik sorts medicin och riskera att få en knarkarstämpel i min journal. Det enda jag vill är att fungera "normalt", känna mig ångestfri nån gång iaf och kunna arbeta utan att bryta ihop så fort det blir lite stressi,
Var och är i en liknande situation .Just självmedcinering som gjorde att jag fick missbrukar-stämpel i papperna samt att jag lagt in mig på avgifting vid flera tillfällen . Tycker du absoult ska undvika att få de i papperna för mår man riktigt dåligt drar de på det in i det sista och skriva ut något som kan vara beroendeframkallande .Hade stess utskrivet en period de fungerade och gjorde mig hyfsat ångestfri och man fungerade bättre i vardagen hade dess för innan Sobril vilket inte hjälpte nämnvärt .
Citera
2012-09-19, 18:57
Medlem
bdbdbdbds avatar
Du får ingen "knarkstämpel" bara för att du läst på lite om vad du äter och hittat andra ev. alternativ.
Har du såna otrevliga tankar kanske xanor är bäst ändå men att dosen är för låg, men i mitt fall så stiger inte toleransen på stesolid överhuvudtaget, därimot xanor så är det fler som upplever snabba toleransökningar.

Missade att du ville byta mot en enda sort, kan ju be om att få testa en period och om det blir sämre byta tillbaka?
Citera
2012-09-19, 19:11
Medlem
HerrFentanyls avatar
Som sagt vill jag byta ut både xanoren och sobrilen mot stess, just pga den långa halveringstiden då jag har en konstant molande ångest. Ska ta upp det med min psykolog imorrn. Så kanske hen kan driva på läkaren innan mitt nästa läkarbesök som ligger ganska långt fram i tiden.

Men ni tycker inte jag ska oroa mig för att få en knarkarstämpel om jag framhåller att jag läst på i frågan och även fått tre tabletter av mobila teamet när det va som värst och att dom fungerade ypperligt!
Citera
2012-09-19, 19:16
Medlem
HerrFentanyls avatar
Förresten kan läkaren i öppenvården se exakt vad jag fick av mobila teamet på psykakuten när dom gjorde hembesök. Vilka preparat, vilken exakt mängd etc. Det var alltså inte uthämtade på recept utan de hade med sig små påsar med doser som skulle räcka tills deras nästa besök.
Citera
2012-09-19, 19:53
Medlem
bdbdbdbds avatar
Det ska inte vara någon som helst fara så länge du inte har en totalidiot till läkare. Alltså läkare och sjukvård är till för att hjälpa dig, hursom har du en läkare som går att resonera med och har kunskaper själv är det inga som helst problem.

Tyvärr finns det endel totala idioter inom vården, sen får du ju uppföra dig själv också, så att du och läkaren ligger på samma nivå s a s
Citera
2012-09-19, 20:56
Medlem
HerrFentanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Det ska inte vara någon som helst fara så länge du inte har en totalidiot till läkare. Alltså läkare och sjukvård är till för att hjälpa dig, hursom har du en läkare som går att resonera med och har kunskaper själv är det inga som helst problem.

Tyvärr finns det endel totala idioter inom vården, sen får du ju uppföra dig själv också, så att du och läkaren ligger på samma nivå s a s
Självklart uppför jag mig. Är hel och ren, välvårdad. Men alldeles för blyg o rädd för vad folk, i det här fallet läkaren, ska tycka o tänka. Men just för att jag kanske ger ett osäkert intryck känns det som att jagvinte blir tagen på allvar just därför. Och eftersom jag gått på xanor o sobril i ett par månader fast det inte funkat o bara bitit ihop o mått skit plus att anti-deppen inte verkatvsom den ska har jag nu gått in i väggen. Därför känns det som att han tror att det funkatbmen att det bara är toleransökning och "abstinens" som gör att det inte funkar... Det enda jag vill är att bli tagen på allvar och få lagligt utskriven medicin som fungerar.
Citera
2012-09-19, 21:16
Medlem
bdbdbdbds avatar
Känner igen det där med blyghet och tror du kan ha rätt där faktiskt, alltså mindre chans att få vad du vill.

Svårt var ett tag sen jag besökte nån läkare "nykter", desto mer framåt och argument destå lättare till en viss gräns dock.

när jag ville ha stesolid utskiven hade jag innan skrivit ett långt mail med de sömnproblem jag hade, sov ibland ingenting alls. plus att jag har haft panaikattacker.

Jag sa helt sonika hos läkaren att jag ville ha zolpidem (stilnoct) och xanor, zolpidem var inga problem, fram med pennan direkt (förresten har dom gått över precis till det digitala, hade papper innan) xanor ignorerades. Jag tog upp det igen efter samtal på ytterligare kanske 20min att jag behöver "ett fåtal tabletter vid absolut nödfall" - ok säger han, då tar vi en gammal beprövad, Valium och så fick jag recept på 100st 10mg av det x 2 Strategispel ibland

Men du som redan har xanor som är svårare att få än stesolid (därav att jag begärde det innan) borde lätt få byta till en svagare i deras ögon, men möjligen att de försöker med svagare som 5mg , finns t o m 2mg.
Citera
2012-09-19, 21:23
Medlem
Slingshots avatar
Flyttas till PF

BD -> PF

//Slingan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera