• 1
  • 2
2012-09-19, 14:39
Medlem
Jag har efter en rejäl viktnedgång börjat träna upp lite muskler och som andra sagt i tråden så pendlar jag väldigt mycket i vikt.

Det kan skilja 2kg på veckan, jag väger mig varje gång jag är på gymmet.
Framför allt beror det nog på vätska.

Sen kan jag inte se någon direkt uppgång av träningen. kanske 0,5kg har ökat i vikt. Det beror nog mest på att aptiten ökar när man försöker bygga.

Jag är inte någon expert, men det verkar ju naturligt att äta mer när man bygger för kroppen måste ju ha nåt att bygga av. Däremot försöker jag ha koll på vikten, för jag vill inte tappa kontrollen igen.

Ett annat tips som jag kan ge är måttband. Mät några punkter på kroppen, så som midja, bröst, armar och ben. Det är mycket bättre att ha koll så tycker jag.
Citera
2012-09-19, 14:39
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennerubinsfan
Man går inte upp i vikt av styrketräning, man går upp i vikt av att äta mer mat.
Intressant! Jag har alltid trott, i min enfald, att muskler väger... men där ser man! Man lär sig alltid något nytt!
Citera
2012-09-19, 15:36
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torakami
är ingen aas expert men är fan rätt säker att du inte ens får den massan på ett år med det om man inte räknar med vätskan. det finns inte en chans att du gått upp 12kg muskelmassa bara inse. har du sett 12kg kött nån gång?

Kanske inte är 12 kg exakt muskler men iaf
Citera
2012-09-19, 16:00
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Intressant! Jag har alltid trott, i min enfald, att muskler väger... men där ser man! Man lär sig alltid något nytt!
Förstår inte om du försöker dumförklara mig eller skämta om vad hon trodde.

syftade på denna del i hennes text
Citat:
när jag vägde 55 såg jag väldigt väldigt smal ut. så började styrketräna mer och nu är det nästan bara styrketräning som gäller. kör kondition kanske 2 ggr i veckan. Såklart vet jag att man går upp i vikt av styrketräning. muskler väger ju mer än fett.
Citera
2012-09-19, 16:16
Medlem
Ja. Jag får ta och skaffa mig ett måttband. Ibland kan jag känna mig mer uppblåst än vad jag gjorde när jag körde kondition som huvudträning. Någon som vet var man kan mäta fettprocent? Och vilken procent är normalbra? Men får väl bygga upp mog nu under hösten och ta mer kondition o deffa till sommaren.
Citera
2012-09-20, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoursong
Ja. Jag får ta och skaffa mig ett måttband. Ibland kan jag känna mig mer uppblåst än vad jag gjorde när jag körde kondition som huvudträning. Någon som vet var man kan mäta fettprocent? Och vilken procent är normalbra? Men får väl bygga upp mog nu under hösten och ta mer kondition o deffa till sommaren.

normal fett procent för en tjej är typ 16 har jag för mej men ska inte säga att det är bergssäkert. tjejer har dock högre än killar på den fronten pga att ni behöver det vid eventuellt barnafödande.

hade fan tok fel xD så här säger dem på wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Kroppsfett
Senast redigerad av Torakami 2012-09-20 kl. 08:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in