2006-04-12, 23:23
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Varje land har väl "juridisk" rätt till sina tullinkomster?
Kanske inte efter sionistiskt synsett men efter civilisetrat synsett.
Problemet du har är att PA inte är ett land, alltså inte "rätt" till tullavgifter. Det är något Israel tidigare gett PA men nu håller inne med då Hamas är en organisation som vill utrota Israel och Israeler, märkligt? Tycker inte jag. Skulle du ge bidrag till en person som tidigare slagit dig och nu hotar mörda dig?

Citat:
Jag häpnar över din okunnighet.
I den dimma du befinner dig ser jag det som ett genombrott att du ens kan läsa inlägg.

Citat:
Denna sionistiska historiesyn har bemöts så många gånger på FB så orkar inte ta en sväng om till.
Du menar att Arabländerna inte alls attackerat Israel i flera omgångar? Ljuger du ofta för dig själv för att få din världsbild att passa in?

Citat:
Ja, liksom det finns hjärntvättade svenskar som är mer påverkade av den sionistiska propagandan än israeliska patrioter som har ett oberoende tänkande.
Eller att det finns Svenskar som är övertygade om en världsomspännande Judisk konspiration och att 9/11 genomfördes av regeringen i USA eller Israel lite beroende på vädret så där...
Citera
2006-04-13, 11:17
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Bemöt radioprogrammet 'Människor och Tro' samt Guillous artikel istället för att svamla dina zionistiska propaganda-amsagor om och om igen! Ditt undvikande av sakfrågor visar att du uppenbarligen har brist på hållbara argument.

Det löjligaste jag någonsin läst... Varför skulle jag bemöta JG:s argument när denne inte finns här...? Dels debatterar jag inte med honom dels har skrivit ganska tydligt att även enligt mitt förmenande råder det arabhat inom israels gränser! Ska man var tydligare än detta...FINNS DET INTE JUDISKTHAT I ARABVÄRLDEN I SYNNERHET BLAND PALESTINIERNA? Finns inte arabhat, judiskhat, albanhat...turkhat och romardiskriminering i Sverige...?

Är detta hat ett judisk, israeliskt fenomen..?

Nu har jag försökt med alla medel att få dig att förstå att något man inte tänker förneka, behöver man inte argumentera emot...! Däremot anser jag till skillnad från dig och din löjliga kompis JG att saker och ting inte sker ur det tomma intet utan har orsaks-> verkan relation, och är del av ett sammanhang!

Man kan se konflikten, hatet och misstro mellan araber och israeler...inuti Israel med perspektiv på hela MÖ:s problematik dvs med ett bredare perspektiv...Och man kan se det med ett selektivt perspektiv; saxa den ur sitt sammanhang och se den ganska snävt… och ge den dessutom en egen tolkning, som du gör…...

Här får du min syn på ditt tidigare påstådda förhållandena mellan israeler/araber inuti Israel... igen:" .. Inte förnekade jag att det finns arabhat bland israeler. Varför skulle jag, anser du...argumentera emot!? Det jag försökte, vilket jag var/är tydlig med, är att sätta detta "hat" ..i sitt rätta sammanhang! Det hatet araber upplever i Israel är varken större eller mindre än hatet israelerna upplever inom MÖ....Det vore snarare onaturligt och högst ovanligt om det inte fanns hat mellan folken ...(eller ömsesidiga önskningar om etniska rensningar) ...som befinner sig i ett krig, i snart 80 år...!!.."
Citera
2006-04-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Finns inte arabhat, judiskhat, albanhat...turkhat och romardiskriminering i Sverige...?
Rätta mig om jag har fel, men upphörde inte romarriket för ca ett och ett halvt tusen år sedan? Hur kan det diskrimineras i Sverige?
Citera
2006-04-14, 02:28
Bannlyst
Citat:
Enligt följande dramatologiska rollbeskrivning.... väljer jag att helre vara det,....en tjuv, än att vara terroristen!

Givati, vad är en terrorist?
Citera
2006-04-14, 13:19
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Rätta mig om jag har fel, men upphörde inte romarriket för ca ett och ett halvt tusen år sedan? Hur kan det diskrimineras i Sverige?

Jag trodde du fattade att jag menade zigenarna/romer...Kanske gjorde jag ett/två stavfel där? Men till saken...-> Är diskriminering, eller xenofobia... enbart ett typisk israeliskt/arabiskt fenomen...?

Det finns arabhat bland israeler. Det hatet araber upplever i Israel är varken större eller mindre än hatet israelerna upplever i MÖ....
http://www.si-info.org/test/artiklar/dokument/63.asp
Citat:
Det islamistiska judehatet har gamla anor

- Lisbeth Lindeborg statsvetare, bosatt i Marburg, Tyskland Datum: 2004-09-27
Det är missvisande att tala om en "ny" antisemitism bland Europas muslimer. Som europeisk import har den mer än 100 års historia i Mellanöstern och är rotad i en ännu äldre islamisk diskriminering av judar.

Det vore snarare onaturligt och högst ovanligt om det inte fanns hat mellan folken ...(eller ömsesidiga önskningar om etniska rensningar) ...som befinner sig i ett krig, i snart 80 år...!!.."
mvh/Givati
Citera
2006-04-14, 13:26
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambou
Givati, vad är en terrorist?

Vi kanske kan enas kring följande definition: Terrorist är en individ som ägnar sig åt terrorverksamhet,... men jag tvivlar på att du och jag kan enas kring Vem/Vilka...?

mvh/Givati
Citera
2006-04-14, 19:23
Bannlyst
Citat:
Vi kanske kan enas kring följande definition: Terrorist är en individ som ägnar sig åt terrorverksamhet,... men jag tvivlar på att du och jag kan enas kring Vem/Vilka...?

mvh/Givati

Vänligen ge mig Din definition av terrorverksamhet, så ska du få min.
Citera
2006-04-14, 20:15
Medlem
johnny-62s avatar
Tycker israel gör det bra som ser till att hålla muslimerna kort..
Citera
2006-04-14, 20:34
Medlem
Micke666s avatar
Jag har hellre Israel & judarna kvar där borta i mellanöster än en jävla massa araber & muslimer runt om i världen...
Utan muslimer så skulle världen slippa en jävla massa terrordåd.
Citera
2006-04-14, 21:42
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det löjligaste jag någonsin läst... Varför skulle jag bemöta JG:s argument när denne inte finns här...?
Men vad tusan yrar du om, soldat Giva(k)ti (har du tjänstgjort i IDF eller har du valt ditt nick av ren och skär beundran (naivitet m a o ) för det israeliska militärmaskineriet? )? Kan du inte diskutera någons text utan att denne är allerstädes närvarande? Patetiska undanflykter på min ära. Det gick bra att citera 'farbror Bööök' utan att hans närvaro. Personligen tycker jag att texter är ett alldeles utmärkt diskussionsunderlag.
Citat:
Dels debatterar jag inte med honom dels har skrivit ganska tydligt att även enligt mitt förmenande råder det arabhat inom israels gränser! Ska man var tydligare än detta...FINNS DET INTE JUDISKTHAT I ARABVÄRLDEN I SYNNERHET BLAND PALESTINIERNA? Finns inte arabhat, judiskhat, albanhat...turkhat och romardiskriminering i Sverige...?

Är detta hat ett judisk, israeliskt fenomen..?
Du forstätter hallucinera märker jag. Vem fan har påstått att det inte skulle finnas 'judehat' i arabvärlden eller på andra platser bland andra folk i denna uppfuckade värld? Alltså är det inte ett explicit judiskt problem, men mig veterligen finns det ingen annan grupp som kallar sig Guds utvalda. Du tror inte en sådan "högre medvetenhet " kan leda till megalomani?
Citat:
Nu har jag försökt med alla medel att få dig att förstå att något man inte tänker förneka, behöver man inte argumentera emot...! Däremot anser jag till skillnad från dig och din löjliga kompis JG att saker och ting inte sker ur det tomma intet utan har orsaks-> verkan relation, och är del av ett sammanhang!
Orsak och verkan ja, här svarar du ju själv (utan att veta om det? ) på varför araberna ogillar den massinvandring som orsakat större delen av de problem som finns i mellanöstern. Självklart regarerar man med bestörtning när det kommer européer som med hjälp av en religiös manual och våld lägger beslag på mark som tidigare odlats av flera generationer semiter.
Citat:
Man kan se konflikten, hatet och misstro mellan araber och israeler...inuti Israel med perspektiv på hela MÖ:s problematik dvs med ett bredare perspektiv...Och man kan se det med ett selektivt perspektiv; saxa den ur sitt sammanhang och se den ganska snävt… och ge den dessutom en egen tolkning, som du gör…...
Och vem fan är det av oss två som har det smalaste och mest indoktrinerade perspektivet tror du? Du är ju så färgad av fanatisk zionism att du knappt kan skriva en mening om Israel utan att mytologisera!
Citat:
Här får du min syn på ditt tidigare påstådda förhållandena mellan israeler/araber inuti Israel... igen:" .. Inte förnekade jag att det finns arabhat bland israeler. Varför skulle jag, anser du...argumentera emot!? Det jag försökte, vilket jag var/är tydlig med, är att sätta detta "hat" ..i sitt rätta sammanhang! Det hatet araber upplever i Israel är varken större eller mindre än hatet israelerna upplever inom MÖ....Det vore snarare onaturligt och högst ovanligt om det inte fanns hat mellan folken ...(eller ömsesidiga önskningar om etniska rensningar) ...som befinner sig i ett krig, i snart 80 år...!!.."
Om du kunde visa dig vara så 'ärlig', som du så självsäkert hävdar att du är, så skulle du lyssna på 'Människor och Tro' - som jag haft välviljan att presentera för dig - och bemöta vad som där sägs om hur judar och orientaliska judar levde sida vid sida innan denna massinvasion av Khazarer började.

Det enda jag minns att du kommenterade om radioprogrammet var ditt förnekande av att judar inte skulle ha blivit skrämda av terrorbomber att lämna sina arabiska hemländer i början på 50-talet, men här har du sannolikt helt fel. I programmet framgår att zionistiska fanatiker t o m stal barn och placerade dessa hos judiska fosterföräldrar i Europa. Fullständigt sinnessjuk. Så här berättar Naeim Giladi om den terror han utförde i nationalhemmets namn:

http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/impact/iraqijews.cfm
Citat:
I write this article for the same reason I wrote my book: to tell the American people, and especially American Jews, that Jews from Islamic lands did not emigrate willingly to Israel; that, to force them to leave, Jews killed Jews; and that, to buy time to confiscate ever more Arab lands, Jews on numerous occasions rejected genuine peace initiatives from their Arab neighbors. I write about what the first prime minister of Israel called "cruel Zionism." I write about it because I was part of it.
http://www.bintjbeil.com/E/occupation/ameu_iraqjews.html
Citat:
In his book, Ben Gurion's Scandals: How the Haganah & the Mossad Eliminated Jews, Giladi discusses the crimes committed by Zionists in their frenzy to import raw Jewish labor. Newly-vacated farmlands had to be plowed to provide food for the immigrants and the military ranks had to be filled with conscripts to defend the stolen lands. Mr. Giladi couldn't get his book published in Israel, and even in the U.S. he discovered he could do so only if he used his own money.
Den judiskzionistiska militärhistorikern Martin van Creveld har du ju blivit påmind om tidigare . Här några av hans megalomana kommentarer:

http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=491
Citat:
"We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets of our air force."

"The Palestinians should all be deported. The people who strive for this (the Israeli government) are waiting only for the right man and the right time. Two years ago, only 7 or 8 per cent of Israelis were of the opinion that this would be the best solution, two months ago it was 33 per cent, and now, according to a Gallup poll, the figure is 44 percent."

"I think it's quite possible that he wants to do that. He wants to escalate the conflict. He knows that nothing else we do will succeed." [Creveld om Sharon]

[Creveld citerar Moshe Dayan] "Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother."

"Our armed forces are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that this will happen before Israel goes under."
Ytterligare ett exempel på judars intolerans och storhetsvansinne är lögnproducenterna på SWC som i Jerusalem ska bygga ett "museum of tolerance" på en urgammal muslimsk begravningsplats! Tänk vilken uppståndelse det blivit om det varit tvärtom! "De utvalda" förbehåller sig uppenbarligen rätten att göra som de behagar mot icke-judar:

http://news.independent.co.uk/world/middle_east/article344233.ece
Citera
2006-04-14, 22:56
Medlem
haskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambou
Vänligen ge mig Din definition av terrorverksamhet, så ska du få min.

Att medvetet döda eller försöka att döda civila?
Citera
2006-04-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haskan
Att medvetet döda eller försöka att döda civila?

Terrorismens huvudsyfte är inte att döda, det är att skrämma, och det gör man enklast genom att döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in