2006-03-23, 19:46
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Appropå (OBS: stavning) DINA "stavfel" och din pissiga ursäkt till "retorik" och övrigt. Har du gått ur förskolan ens en gång? Svenska? Javisst! Ett språk som du knappast kan anklagas för att behärska.

Apropå -...stavas med ett P - ja, och betyder: på tal om...från ett till ett annat, aktuell fråga, el. notis...

Källa: "Våra vanligaste främmande ord" av Olof Östrergren & Karl-Hampus Dahlstedt.

Svenska är absolut INTE din starka sidan...INTE den enda heller...! Din språkliga begåvning överskoggas hur som helst, av bristande historiska kunskaper och en infantil attityd! Och med tanke på dina illustrativa texter ..så är det svårt att inte tvivla på klasstillhörigheten...

Citat:
Tror knappast det. Pissrael är en förbrytarstat, men konsekvent så förnekar varendra form av kritik av landet trots att du vill förmedla att du har en nyanserad förhållning i konflikten. BLUFF!!!! Det är vad det är!

Trams....googla lite på B'tzelem ..!

Citat:
Om du tycker Pissrael är så jävla bra, varför pyser du inte dit då iställer för att sitta här och spy en massa sionistisk propaganda skit?

???..kan du ge ett exempel så jag/vi får chans att diskutera? Jag vet inte vad du menar med sionistisk propaganda..
Citera
2006-03-23, 19:54
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ja, titta dig själv i spegeln så har du svaret..

Mmm... Sammanfattar din närvaro här på FB ganska exakt.

1. Du har alltså inga argument längre..

2. Det jag märker är att alltsedan jag började skicka mina inlägg... har dina inlägg blivit bådde förre och kortare, och sälan innehåller dem nu något substans..Även så kan man sammanfatta min närvaro på FB..
Citera
2006-03-23, 23:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Det fanns även hundlik, och andra kadaver...som fick hedersamma muslimska människoliknande begravningceremonier...i samband med IDF:s operation i Jenin 2002. Allt i syfte att öka siffrorna...paniksätta folket..och påverka redan palestinskfärgade och lagom flyktig världsopinion, genom en demonisering av IDF... Sagan om massakern på 550 civila...upptäcktes vara en till arabisk bluff.

ca 53, varav ungefär 35 dödades i direkta eldstrider med Israeliska soldater. Själv förlorade IDF runt 15 man under operationen.

mvh/ Givati
Och vad har en liten fanatisk zionismunderblåsare som du för källa till att massakern i Jenin skulle vara en bluff? Bööök? Eller någon annan projudisk propagandakanal?
Citera
2006-03-23, 23:49
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
...inlägg blivit bådde förre och kortare, och sälan innehåller dem nu något substans...
Dina inlägg har aldrig innehållit något med substans, bara prozionistiska propagandafloskler!

Är du FB's motsvarighet till den sagoberättande skithögen Jackie Jakubowski?
Citera
2006-03-24, 00:16
Medlem
Citat:
Apropå -...stavas med ett P - ja, och betyder: på tal om...från ett till ett annat, aktuell fråga, el. notis...
OBS, jag tror han utmärkte orden med stavningstillägget just pga det var felstavat, eller har jag tolkat det fel?
Citera
2006-03-24, 10:45
Medlem
Givatis avatar
små själar

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Dina inlägg har aldrig innehållit något med substans, bara prozionistiska propagandafloskler!

Är du FB's motsvarighet till den sagoberättande skithögen Jackie Jakubowski?

1....och det är därför du har ändrat din, strategi och börjat använda persoangreppen istället...?!

2. Jag är mycket glad över att det är mitt dåliga svenska, ...både du och din lille vän, cazzo är fokuserade på ! Som jag har skrivit tidigare överskoggas mina språkliga kunskaper av ett tungt moln med era kunskapsbrist!

3. Jag väntar fortfarande på en citering...av en s.k prozionistiska propagandafloskler. Det vore bra åtminstone för debatten, om inget annat... om ni kunde samtidigt komma med konkretfakta argument, helst behäftade med källhänvisning...som (jag brukar göra) motbevisar mina sagor..!?
Citera
2006-03-24, 11:15
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Och vad har en liten fanatisk zionismunderblåsare som du för källa till att massakern i Jenin skulle vara en bluff? Bööök? Eller någon annan projudisk propagandakanal?

1. litteratur proffesor F.Böök...var medlem i den svenska akademin, levde för ca 100 år sedan. Han skildrade situationen - som han upplevde den -1925, under ett besök i området !...

2. Jag städjer mig bl.a på Saeb Erekat's...palestiniernas chefförhandlare's...ord! Jag förväntar mig dessutom att om begreppet " massaker" kan användas i ett fall där strider, alt. ömsesdigt häftiga eldgivning pågår, mellan två ordentligt beväpnade parter....kan den även användas när det gäller dem obeväpnade 28 äldre, civila israelerna som dödades av självmordsbombare medan dem firade Pesach, på ett hotel i Natanyah...några dagar innan, och var ett mål för just terroristerna från Jenin!

http://www.lingfil.uu.se/info/Jenin.pdf

"..//Enligt denna rapport fanns det inga bevis som kunde styrka palestiniernas anklagelser om att Israel skulle ha dödat upp till 500 palestinier i Jenin"
Citera
2006-03-24, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
OBS, jag tror han utmärkte orden med stavningstillägget just pga det var felstavat, eller har jag tolkat det fel?
Ja, tur att inte alla här på forat är lika IQ-befriade som vissa andra. Självklart gjorde jag narr och hånade personen i fråga, som i sin tur uppenbarligen är för dum för att fatta ett skit, vare sig om Israel/Palestina, eller om någonting annat i allmänhet. Men snacka skit (på knappt obegriplig svenska), det kan han!
Citera
2006-03-24, 14:19
Bannlyst
Citat:
1....och det är därför du har ändrat din, strategi och börjat använda persoangreppen istället...?!

2. Jag är mycket glad över att det är mitt dåliga svenska, ...både du och din lille vän, cazzo är fokuserade på ! Som jag har skrivit tidigare överskoggas mina språkliga kunskaper av ett tungt moln med era kunskapsbrist!

3. Jag väntar fortfarande på en citering...av en s.k prozionistiska propagandafloskler. Det vore bra åtminstone för debatten, om inget annat... om ni kunde samtidigt komma med konkretfakta argument, helst behäftade med källhänvisning...som (jag brukar göra) motbevisar mina sagor..!?
Ja, vad har du *INTE* skrivit här som inte är sionistisk propaganda? Om du inte kan snacka svenska, varför stavningskontrollerar du inte ens dina texter? Och din grammatik ska vi inte ens tala om!

Israels mord sträcker sig inte heller på långa vägar till att mörda oskyldiga Palestinier, utan även sina egna, och gärningsmännen går fortfarande fria och belönas med ministerposter!

Läs denna emininta krönika så förstår du vad jag menar.
http://www.barrychamish.com/
Citera
2006-03-24, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
"Oroa" dig inte. Rätt var det är så utlyser Hamas generalstrejk, varpå folk börjar emigrera ännu mer från deras områden och i protest över det så kommer de att fjutta eld på papperskorgar och gatukök och när röken och dammet har lagt sig så kommer de att skylla allt på de förvånade israelerna -Och alla i utlandet kommer att köpa Hamas påståenden.

MVH
/Herr Lindholm
Nej då. Hamas kommer nog att stanna kvar i området och bekämpa sionismen. En liten fråga till dig, föredrar du att islamiska Jihad slåss i Palestina, eller här i Sverige?
Citera
2006-03-24, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ja, det kan man verkligen undra! Att sionister försöker ändra historieskrivningarna är välkänt, men ändå ingen som ifrågasätter. Jag undrar varför? Kan det vara att de monopoliserat det bekreppet också, för att enbart beskylla "Nazisterna" för detta?
Citera
2006-03-24, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
En rapport beställd av den franske inrikesministern Villepin rekommenderar att "ogrundad kritik av Israel" jämställs med antisemitism och kriminaliseras!

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3230786,00.html

Vansinne!

Vad bli nästa steg? Obligatorisk pro-sionism?

PS. Frankrike hör till de länder som kriminaliserat kritisk och vetenskaplig granskning av "Förintelsen".
MYCKET oroväckande. Samtidigt mycket beklämmande. Det är så här sionismen vill förinta demokratin och det fria ordet. För övrigt så kan man ju ställa frågan varför man ska ta "förintelsens" beskrivningar på "facr value" när andra massakrar hela tiden ifrågasätts, så som Rwanda etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in