2018-03-10, 15:05
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, terrotoriet kallades "Palestinamandatet" och var inte ett land. Sen var det inte alla araber som blev utslängda från det som skulle bli Israel heller utan de som var fientligt inställda till Israel vilket förändrar diskussionen en bit från det du insinuerar. Det finns mängder med flyktingar världen över som blivit fördrivna av helt andra anledningar än att de tog upp vapen och det är bisarrt att palestinierna per automatik ska dela status med dem.
Ännu mer bisarrt är att palestinierna är det enda folk på jorden vars barn automatiskt ärver flyktingstatus när de föds. Om det finns 5 miljoner "Palestinaflyktingar" i arabländerna finns det också 3 miljoner "Mellanösternflyktingar" i Israel, dvs ättlingar till de judar som flydde från arabländerna i mitten av 1900-talet.
Citera
2018-03-10, 15:11
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Helt obegripligt inlägg. "Några kvadratkilomter" vad syftar det på? Att judar stal mark är ett faktum du inte kommer ifrån med insinuationer om antisemitism. Vill du prata Syrien finns en tråd för det, här handlar det om Israel. Sen vet du rimligen att Israel sedan länge ockuperar delar av Syrien och skapade en bunt syriska flyktingar i samband med det.
Jag tror inte du förstår hur stöld fungerar. Om båda parterna ingår i en gemensam transaktion är det inte stöld. Det är som att påstå att porrstjärnor egentligen är våldtäktsoffer.
Citera
2018-03-10, 15:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Ännu mer bisarrt är att palestinierna är det enda folk på jorden vars barn automatiskt ärver flyktingstatus när de föds.
Du som stödjer tesen att judar efter 2000 år ändå har någon sorts genetisk rätt till Israel borde väl inte tycka det är konstigt med flyktingstatus efter bara en generation. Eftersom det inte finns något självständigt Palestina efter judarnas erövringar, vart skall de ta vägen?

Citat:
Jag tror inte du förstår hur stöld fungerar. Om båda parterna ingår i en gemensam transaktion är det inte stöld. Det är som att påstå att porrstjärnor egentligen är våldtäktsoffer.
Det var ingen "gemensam transaktion". Sionisterna körde bort palestinierna från marken de bodde på och tog sen över den med argumentet att den var övergiven.

Du måste tycka ett rån är en "gemensam transaktion" också. Rånaren lovar att inte skjuta och offret ger bort sina pengar.
Citera
2018-03-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ännu mer bisarrt är att palestinierna är det enda folk på jorden vars barn automatiskt ärver flyktingstatus när de föds. Om det finns 5 miljoner "Palestinaflyktingar" i arabländerna finns det också 3 miljoner "Mellanösternflyktingar" i Israel, dvs ättlingar till de judar som flydde från arabländerna i mitten av 1900-talet.

Är det mindre bisarrt att barn till en judinna automatiskt ärver jude-titeln?
Vilken status tycker du barn till en statslös palestinier ska få? Illustrerar snarare vikten av att skapa en palestinskt stat så blir detta en icke-fråga.
Citera
2018-03-10, 16:42
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Du som stödjer tesen att judar efter 2000 år ändå har någon sorts genetisk rätt till Israel borde väl inte tycka det är konstigt med flyktingstatus efter bara en generation. Eftersom det inte finns något självständigt Palestina efter judarnas erövringar, vart skall de ta vägen?

Det var ingen "gemensam transaktion". Sionisterna körde bort palestinierna från marken de bodde på och tog sen över den med argumentet att den var övergiven.

Du måste tycka ett rån är en "gemensam transaktion" också. Rånaren lovar att inte skjuta och offret ger bort sina pengar.
Fel. Historiens första självständiga "Palestina" skapades av Israel i Gaza 2005.

Jag syftade på bosättare som köper mark av palestinier. Krigshändelser är annorlunda och det där om att majoriteten "fördrevs" har jag redan debunkat flera gånger.
Citera
2018-03-10, 17:22
Avstängd
Citat:
Fel. Historiens första självständiga "Palestina" skapades av Israel i Gaza 2005.
Du behagar skämta.
Citat:
Jag syftade på bosättare som köper mark av palestinier.
Jag vet vad du syftade på. visserligen är sådana transaktioner också olagliga, men du gör ditt bästa för att få Israel att se så bra ut som möjligt och det var det bästa du kunde åstadkomma.
Citat:
Krigshändelser är annorlunda och det där om att majoriteten "fördrevs" har jag redan debunkat flera gånger.
Säg snarare att du vägrar erkänna det.Faktum kvarstår att israerna stal massor av mark, hur gärna du än vill försöka blanda bort korten.
Citera
2018-03-10, 17:38
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Jag applåderar väl utförda lönnmord när de endast drabbar terroristerna och inte förbipasserande.

Givetvis, när du själv får definiera fienden. Litvinenko var nog också terrorist i vissas ögon.
Dessutom kan inte Mossad vara speciellt skickliga om man inte lyckas gripa med assistans av t ex den norska säkerhetstjänsten en palestinier/arab i Norge. Nja, skitsnack. Israel mördade snubben för att man inte ville hålla rättegång och hålla honom fängslad.
Citera
2018-03-10, 17:46
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Du behagar skämta.

Jag vet vad du syftade på. visserligen är sådana transaktioner också olagliga, men du gör ditt bästa för att få Israel att se så bra ut som möjligt och det var det bästa du kunde åstadkomma.

Säg snarare att du vägrar erkänna det.Faktum kvarstår att israerna stal massor av mark, hur gärna du än vill försöka blanda bort korten.
På vilket sätt har jag fel? Nämn ett självständigt "Palestina" innan som existerade innan 2005.

Nu får du bestämma dig om du vill debattera mark eller folk. Eftersom du inte kan bevisa den påstådda fördrivelsen av 700 000 palestinier verkar du vilja fokusera på marken. All mark som erövrades av Israel i försvarskrig kan lagligt annekteras enligt internationell rätt.
Citera
2018-03-10, 17:50
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Givetvis, när du själv får definiera fienden. Litvinenko var nog också terrorist i vissas ögon.
Dessutom kan inte Mossad vara speciellt skickliga om man inte lyckas gripa med assistans av t ex den norska säkerhetstjänsten en palestinier/arab i Norge. Nja, skitsnack. Israel mördade snubben för att man inte ville hålla rättegång och hålla honom fängslad.
Det är inte så att Mossad bara kan klampa in hos Norges skogshuggarpolis och be om lov att få gripa en terrorist på norsk mark - det skulle ju trigga en internationell incident! Därför är lönnmord det enda tillgängliga medlet. Varför skulle man föredra likvidering framför fängslande? Kan inte komma på en enda logisk anledning...
Citera
2018-03-10, 17:56
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Det är inte så att Mossad bara kan klampa in hos Norges skogshuggarpolis och be om lov att få gripa en terrorist på norsk mark - det skulle ju trigga en internationell incident! Därför är lönnmord det enda tillgängliga medlet. Varför skulle man föredra likvidering framför fängslande? Kan inte komma på en enda logisk anledning...

Kan du komma på en enda anledning varför norska "skogshuggarpolisen" inte hade velat assistera med att gripa en terrorist? Jag förutsätter att israelerna hade bevis de kunde presentera.
Citera
2018-03-10, 18:02
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Kan du komma på en enda anledning varför norska "skogshuggarpolisen" inte hade velat assistera med att gripa en terrorist? Jag förutsätter att israelerna hade bevis de kunde presentera.
1) Terroristen hade inte begått några brott på norsk mark.
2) Även om skogshuggarpolisen gick med på en gemensam operation kanske de skulle fuckat upp och terroristen hunnit fly...
Citera
2018-03-10, 18:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Helt obegripligt inlägg. "Några kvadratkilomter" vad syftar det på? Att judar stal mark är ett faktum du inte kommer ifrån med insinuationer om antisemitism. Vill du prata Syrien finns en tråd för det, här handlar det om Israel. Sen vet du rimligen att Israel sedan länge ockuperar delar av Syrien och skapade en bunt syriska flyktingar i samband med det.

Ja några kvadratkilometer. Du missar som vanligt att araberna stal judarnas mark på Västbanken iochmed att de inte blev någon Palestinsk stat samt att de inte accepterade Israel. Men om du vill leka den leken, visst, uppge gärna exakt vilka ytor som Israel stal utan kompensation till den Palestinska staten som skulle utropas på Västbanken och Gaza (d.v.s den mark som Israel gav upp). Varför tror du de palestinska källorna alltid rensar bort det?

Vet du ens hur stora ytorna ifråga är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in