2013-04-23, 08:33
Medlem
Erik Östs avatar
Ni 2 sammanfattar väldigt väl varför världen sett ut som den gör de senaste tusentals åren.

Dags att gå vidare och testa nåt nytt va , tycker ni inte det ?
Citera
2013-04-23, 08:36
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Palestina och palestinier är ett uråldrigt folkslag som har funnits extremt länge. Redan i GT nämns ju Filistéen. Man behöver inte vara språkvetare för att förstå vad det betyder.
Översätt ordet från Arabiska till svenska så blir det Palestina.

Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Filisteerna är knappast - även om du anstränger dig jättemycket och skriker allah'u akbar - dagens palestinier, inte ens deras förfäder...tyvärr! Men bra försök...

Namnet Palestina gavs av romarna till det orådet dem under 40 år försökt rensa på, från dess uppkäftiga påstridiga och envisa, rättmätiga innevånare dock israeliterna. Området hette då Jehuda och var den ena (av tidigare 2) judiska riken...mer behöver man egentligen inte utveckla, ...om det är GT som du refererar till men jag råder att du öppnar Josephus Flavius och läser hans texter också, just när det gäller denna GT:liga tidsepok!

http://www.kb.se/codex-gigas/Svensk-Codex-Gigas/long/texter/josephus/

Giladi

J-la evighetsdiskussion, den där gamla släktfejden ni har ! Ni måste vara den nu levande mest långsintaste folkgruppen som existerat.

Börja med att lägga bort era abrahamitiska sagoböcker och kom in i 21;a århundradets match ist så att övriga världen kan gå vidare nån gång.
Senast redigerad av Erik Öst 2013-04-23 kl. 08:50.
Citera
2013-04-23, 08:43
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Filisteerna är knappast - även om du anstränger dig jättemycket och skriker allah'u akbar - dagens palestinier, inte ens deras förfäder...tyvärr! Men bra försök...

Namnet Palestina gavs av romarna till det orådet dem under 40 år försökt rensa på, från dess uppkäftiga påstridiga och envisa, rättmätiga innevånare dock israeliterna. Området hette då Jehuda och var den ena (av tidigare 2) judiska riken...mer behöver man egentligen inte utveckla, ...om det är GT som du refererar till men jag råder att du öppnar Josephus Flavius och läser hans texter också, just när det gäller denna GT:liga tidsepok!

http://www.kb.se/codex-gigas/Svensk-Codex-Gigas/long/texter/josephus/

Giladi

Jaha så Palastina var judarnas land för ett par tusen år sen menar du? Men då kan vi göra samma sak med USA och ge det tillbaka till indianerna och ge tillbaka Sverige till samerna. Tycker du inte det? Israel är dömd att förintas det är inte frågan om utan när. Var så säker på detta! När ni var i Europa skapade ni två världskrig, nu finns ni i mellanöstern och ni har gjort hela området till jordens avskum. Vart ni än går lämnar ni efter er pest och kolera. Det är bara att läsa historien och vad ni har ställt till med.
Citera
2013-04-23, 13:11
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jaha så Palastina var judarnas land för ett par tusen år sen menar du? Men då kan vi göra samma sak med USA och ge det tillbaka till indianerna och ge tillbaka Sverige till samerna. Tycker du inte det? Israel är dömd att förintas det är inte frågan om utan när. Var så säker på detta! När ni var i Europa skapade ni två världskrig, nu finns ni i mellanöstern och ni har gjort hela området till jordens avskum. Vart ni än går lämnar ni efter er pest och kolera. Det är bara att läsa historien och vad ni har ställt till med.

Jag var ganska tydlig med det jag skrev. Jag ifrågasätter inte dagens palestiniers rätt till ett land. Jag flaggar inte för en förstöring av arabvärlden och jag anser att ditt inlägg är total onödigt och innehåller obildat språk och innehåll.

Israel oavsett vad småsjälarna tänker existerar och förhoppningsvis kommer snar även en Palestina att existera bredvid.

Detta inlägg är från 2009. Kolla noga för hur länge sedan har jag skrivit detta... https://www.flashback.org/sp16411717

Giladi
Citera
2013-04-23, 14:00
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ni 2 sammanfattar väldigt väl varför världen sett ut som den gör de senaste tusentals åren.

Dags att gå vidare och testa nåt nytt va , tycker ni inte det ?

Jag var ganska tydlig med det jag skrev. (därför uppkom GT två ggr i texten..) Läs igen..."...om det är GT som du refererar till men jag råder att du öppnar Josephus Flavius och läser hans texter också, just när det gäller denna GT:liga tidsepok!"

Att ha en inställning till området enbart baserat på GT:liga eller av rena politiska-islamistiska sympatier uppdikta en icke existerande historia, och baserat på detta kräva att avskaffa ett land, är lika begåvat som att påstå att jorden är platt..

Jag ifrågasätter inte, (aldrig gjort det heller... ) dagens palestiniers rätt till ett land. Jag flaggar inte för en stor Israel eller för en förstöring av arabvärlden och jag anser att Israel oavsett vad småsjälarna tänker och spyr sig...existerar och förhoppningsvis kommer i snar framtid även en Palestina att existera bredvid.

Detta inlägg är från 2009. Kolla noga för hur länge sedan har jag skrivit detta...
https://www.flashback.org/sp16411717

mvh
Giladi
Citera
2013-04-27, 10:47
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipod
Många här verkar vara helt hjärntvättade av svensk media (speciellt aftonbladet), Islam förstör världen.

Det var nog århundratets understatement Otroligt att "palestinierna" har sådana backning av svenskarna.
Citera
2013-11-25, 00:22
Medlem
skwuims avatar
Israel kanske skulle vara värt att avskaffa i en idealisk värld. Tyvärr är judarna idag en alltför hotad grupp och de behöver därför ett eget land. Skulle vi avskaffa Israel så skulle vi också behöva avskaffa länder som Pakistan och Saudiarabien, vilka är förkastliga länder av precis samma grund som Israel, nämligen att de bygger på idén av överlägsenheten hos en särskild etnoreligiös grupp. Vi skulle med andra ord behöva avskaffa alla dessa länder samtidigt om vi vill vara konsistenta.
Citera
2014-05-10, 21:44
Medlem
generalconcretes avatar
En dröm vore att Israel försvann från vår världskarta så människor (palestinier) återigen kan leva som människor igen.

Jävla zionister, ni är värre än självaste Hitler.
Citera
2014-05-17, 16:09
Medlem
Nej, det bör nog inte avskaffas. Det skulle hursomhelst antagligen leda till världskrig eller nåt..

Däremot borde extremisterna i Israel lära sig att kompromissa med Palestinierna (och Syrien, Irak, Egypten..och vice versa) och fundera på en vettig enstatslösning alt. nån sorts federation.

Israel Shamirs funderingar om att leva sida vid sida borde kunna genomföras på nåt sätt. Några motsätter sig säkert idén om att grannfolk skall blandas, men det *borde* inte vara konstigare än t.ex. att finnar och svenskar blandats i nån mån i Norden, eller italienare, spanjorer, fransmän blandats i dessa länders gränszoner.

Citat:
The Palestinians are not an obscure mean folk. They created the Star of Ghassul, wrote the Bible, built the temples of Jerusalem and Garizim, the palaces of Jericho and Samaria, the churches of the Holy Sepulchre and Nativity, the mosques of Haram a-Sharif, the harbours of Caesarea and Akka, the castles of Monfort and Belvoir. They walked with Jesus, defeated Napoleon and bravely fought at Karameh...

Citat:
The fantasy of the Jewish ingathering has collided with the reality. We must end the delusion. Let the sons and daughters of Palestine come back and rebuild Suba and Kakun, Jaffa and Akka. Instead of consecrating the Green Line, let us erase it and live together, the children of Palestine, of first settlers, of Moroccans and Russians.

We should live in one state, not only because of the blatant failure of Oslo. The very idea of partition is wrong. We can follow the example of New Zealand, where the European incomers live together with the native Maori, the example of Mandela's South Africa, the example of Caribbean, where children of Spanish settlers, African slaves and native Amerindians blended into the beautiful new race.

http://shamir.mediamonitors.net/
Citera
2014-05-17, 16:25
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skwuim
Israel kanske skulle vara värt att avskaffa i en idealisk värld. Tyvärr är judarna idag en alltför hotad grupp och de behöver därför ett eget land. Skulle vi avskaffa Israel så skulle vi också behöva avskaffa länder som Pakistan och Saudiarabien, vilka är förkastliga länder av precis samma grund som Israel, nämligen att de bygger på idén av överlägsenheten hos en särskild etnoreligiös grupp. Vi skulle med andra ord behöva avskaffa alla dessa länder samtidigt om vi vill vara konsistenta.

Vad får du ifrån att judarna är idag en hotad grupp? Det finns fullt med judar utspridda i världen inte minst USA där de tillhör en rik elit. Måste de ha ett eget land? Kanske dags för judarna att lära sig leva i multikulturen som de annars starkt lobbar för.

Problemet om Israel skulle avskaffas är att de kan få för sig att komma till Europa och vi har redan stora problem med judar i Europa.
Citera
2014-05-17, 17:08
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Vad får du ifrån att judarna är idag en hotad grupp? Det finns fullt med judar utspridda i världen inte minst USA där de tillhör en rik elit. Måste de ha ett eget land? Kanske dags för judarna att lära sig leva i multikulturen som de annars starkt lobbar för.

Problemet om Israel skulle avskaffas är att de kan få för sig att komma till Europa och vi har redan stora problem med judar i Europa.

Förvirrat inlägg. Judarna utspridda i USA och Europa har självfallet mycket lite gemensamt med israelerna i Israel. Israeler begriper mycket väl att araber och andra kaosfolk måste hållas kort, de lever mitt ibland dem och ser på nära håll den monumentala odugligheten. Judar i västerlandet är däremot ofta mångkulturalister och fattar väldigt lite rörande dessa spörsmål.

Israeler skrattar läppen av sig när de hör talas om den frivilliga massimporten av araber till Europas länder.
Citera
2014-05-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Förvirrat inlägg. Judarna utspridda i USA och Europa har självfallet mycket lite gemensamt med israelerna i Israel. Israeler begriper mycket väl att araber och andra kaosfolk måste hållas kort, de lever mitt ibland dem och ser på nära håll den monumentala odugligheten. Judar i västerlandet är däremot ofta mångkulturalister och fattar väldigt lite rörande dessa spörsmål.

Israeler skrattar läppen av sig när de hör talas om den frivilliga massimporten av araber till Europas länder.

En stor del av judarna i Israel är precis lika fundamentala i sitt tankesätt som vissa av deras islamistgrannar.

Citat:
There is a clear an present danger that the Jewish version of Taliban is gaining momentum and gaining power. The the number of fundamentalist religious officers in the IDF is over 30% and growing. As one who believes in the secular democracy I feel this is the biggest threat to both people. Our main concern as Israelis and Palestinians should be the irreversibility of the situation. In other words, that it will become too late to create a real secular democracy because these soldiers of God, who see themselves as the successors of the fringe zealots who tried to bring down the Roman Empire....

Israelis, Jews, Palestinians and everyone else who is still stuck in the notion of a Jewish state, take a good look at this photo. Then read the news, travel to Hebron, Kiryat Arba, Karmei Tsur and some of the other Jewish-zealot colonies in the West Bank. Walk around the Jewish Quarter in the Old City of Jerusalem and talk to the settlers who want to turn Silwan into the “City of David.” Talk to these people who see this as a zero sum game and think nothing of killing Palestinian children.

http://mikopeled.com/2011/08/05/soldiers-of-god/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in