2006-02-13, 08:44
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Alltid trevligt att kunna underhålla.

Jag ställde mig frågande till ditt påstående om att staten Israel hänger ihop med det det du och dina revisionist-gelikar kallar "förintelsemyten". Min fråga var om du tror att ett ifrågasättande av detta historiska faktum i västeuropa och USA skulle leda till att Israel upphör att existera?

Det föreföll som att du trodde det.
Det är väl tveksamt om det hade funnits ett judiskt nationalhem utan Förintelsemyten?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=212083
Citera
2006-02-13, 16:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det är väl tveksamt om det hade funnits ett judiskt nationalhem utan Förintelsemyten?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=212083
Givetvis har det nazistiska folkmordet på majoriteten av östeuropas judar påverkat historien, men det är ju just historia, inte utrikespolitik.

Min fråga till dig är om du, genom att försöka övertyga andra om att förintelsen inte ägde rum, tror dig kunna påverka Israels existens nu 50 år senare?

Annars förstår jag inte varför du drar in den frågan i ännu en tråd.
Citera
2006-02-13, 17:33
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Givetvis har det nazistiska folkmordet på majoriteten av östeuropas judar påverkat historien, men det är ju just historia, inte utrikespolitik.

Min fråga till dig är om du, genom att försöka övertyga andra om att förintelsen inte ägde rum, tror dig kunna påverka Israels existens nu 50 år senare?

Annars förstår jag inte varför du drar in den frågan i ännu en tråd.
Klart det är utrikespolitisk historia. Snarare var det väl ett zionistiskt folkmord annars skulle knappast Israel existera. Minns: 'Rak B'Dam Thieye Lanuh Ha'Aretz',

Inte skulle du förstå mig om de ens ville.
Citera
2006-02-13, 17:50
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Klart det är utrikespolitisk historia. Snarare var det väl ett zionistiskt folkmord annars skulle knappast Israel existera. Minns: 'Rak B'Dam Thieye Lanuh Ha'Aretz',

Inte skulle du förstå mig om de ens ville.

ska jag vara ärlig Blizzard, är det nog ingen som förstår dig
Citera
2006-02-13, 18:00
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
ska jag vara ärlig Blizzard, är det nog ingen som förstår dig
Bara för att du inte gör det är inte samma sak som förståelse. Du har väl aldrig bidragit med någon fakta berörande Israel eller zionism?

Så fler än du tror 'förstår' mig.
Citera
2006-02-13, 18:06
Medlem
Goggens avatar
Ja, lägg ner Israel. Låt den isrealiska befolkningen spridas för vinden och ge tillbaka palestinerna sitt land. Få saker upprör mig så mycket som Israel. Jag har inget som helst emot judar i sig men staten Israel får ju en att vilja döda. Har även disskuterat detta med ett par israeler men de verkar inte fatta vad som är så fel i att bygga murar och bomba småbarn.
Citera
2006-02-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Ja, lägg ner Israel. Låt den isrealiska befolkningen spridas för vinden och ge tillbaka palestinerna sitt land. Få saker upprör mig så mycket som Israel. Jag har inget som helst emot judar i sig men staten Israel får ju en att vilja döda. Har även disskuterat detta med ett par israeler men de verkar inte fatta vad som är så fel i att bygga murar och bomba småbarn.

När har Israel aktivt försökt bomba småbarn?
Citera
2006-02-13, 19:10
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
När har Israel aktivt försökt bomba småbarn?

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/C3994F6B-9576-4702-94E3-73EA1470182E.htm
Citera
2006-02-13, 19:27
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:

Aljazeera ?? kanalen ägs av en diktator, brukar visa halsuggningar av amerikaner o är ungefär lika objektiv som ...
Citera
2006-02-13, 19:51
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:

Det är väl inget fel i att bygga murar för att skydda sig emot folk som helt galet spränger sig bland civila . Du verkar inte inse att om israel ville döda civila har dom en stor vapenarsenal att använda , me iom att dom inte vill det så gör dom inte det. Dock försöker dom döda specifikt terrorister.
Citera
2006-02-13, 20:54
Medlem
Citat:

Källan är ju fruktansvärt tveksam men jag kan ändå besvara vad som kommer fram av artikeln.

Ja i den där artikeln står det att Israelerna aktivt jagar terrorister och att man får räkna med ett visst svinn när de gömmer sig bland civilbefolkningen. De försöker fortfarande inte aktivt att ha ihjäl barn.

Självmordsbombarna attackerar bussar och dylikt med endast civilbefolkning ombord för att skapa så mycket kaos som möjligt det är att aktivt inrikta sig på oskyldiga.

Den moraliska segern går givetvis till Israelerna i det här fallet.
Citera
2006-02-14, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkeSthlm
Du måste ju vara dummare än tåget. Vad har förintelsen med tro att göra?
Det har en hel jäkla massa att göra fattar du väl, eller kanske det är du som är "dummare än tåget" som hjärntvättats av all sionistisk propaganda a la Hollywood etc.

Inlägget handlade FÖR ÖVRIGT om att man är jävligt inkonsekvent i de svenska medierna (och i världspressen generellt) om att det är ok att narra vem du vill, men Gud förbjude att man skulle säga ett endaste sketet litet ord om judarna och dess gelika pack! Hyckleri är vad det är, samtidigt som sionisterna går i täten med att håna allt och alla som inte är som dem, se bara på klottret på mosken häromdan på Västbanken där de kluddrat en bild på Muhammed, men nämner man att man avser att göra någonting liknande mot judarna så tar det hus i helsike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in