2009-03-24, 23:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arahant
Judar som vill förinta Palestina motsätter sig vita husets fredsplaner:

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=89534&sectionid=351020202

Förtjänar judarna ett land när man har en sådan ståndpunkt?
Hur menar du nu? 1.800 pers av 7 miljoner. Tycker du att åsikten som 0,2 promille av ett lands befolkning står för är värt att fästa något avseende vid?

0,2 promille av Sveriges befolkning tycker antagligen att vi ska invadera Norge, utnämna Loket Olsson till kung eller vad fan som helst.
Citera
2009-03-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur menar du nu? 1.800 pers av 7 miljoner. Tycker du att åsikten som 0,2 promille av ett lands befolkning står för är värt att fästa något avseende vid?

0,2 promille av Sveriges befolkning tycker antagligen att vi ska invadera Norge, utnämna Loket Olsson till kung eller vad fan som helst.

Nu råkar det vara så att regeringspartiet som vann ett val nyss har samma ståndpunkt. Och det vet du.

Sedan handlar det inte om vilka personer som helst utan politiker på hög nivå.
Citera
2009-03-24, 23:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Nu råkar det vara så att regeringspartiet som vann ett val nyss har samma ståndpunkt. Och det vet du.

Sedan handlar det inte om vilka personer som helst utan politiker på hög nivå.
Varför tror du att "1,800 members of the Unity Coalition for Israel (UCI)" är politiker på hög nivå?
Citera
2009-03-24, 23:56
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Varför tror du att "1,800 members of the Unity Coalition for Israel (UCI)" är politiker på hög nivå?

För att han är mulla arahant. Uttalad antisemit och propagandamaskin.
Citera
2009-03-25, 00:57
Medlem
Citat:

För att jag vet att majoriteten av israels politiker på hög nivå delar samma åsikter.
Senast redigerad av Arahant 2009-03-25 kl. 00:59.
Citera
2009-03-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
För att han är mulla arahant. Uttalad antisemit och propagandamaskin.

Nej, jag är varken en antisemit eller en "propagandamaskin".

Du är en antisemit och ett troll.
Citera
2009-03-25, 01:18
Medlem
Månsans avatar
Citat:
För att jag vet att majoriteten av israels politiker på hög nivå delar samma åsikter.
Jaså, vet du. Länka gärna till någon undersökning som stödjer din utsaga.
Eller tror du bara?

Nyss trodde du att 1800 UCI-medlemmarna alla var "politiker på hög nivå"
Citera
2009-03-25, 01:22
Medlem
Citat:
Jaså, vet du. Länka gärna till någon undersökning som stödjer din utsaga.
Eller tror du bara?

Nyss trodde du att 1800 UCI-medlemmarna alla var "politiker på hög nivå"

Jag sade att politiker på hög nivå är av samma åsikt. Likud vill förinta Palestina (det vet alla allmänbildade):

Citat:
The 1999 Likud charter emphasized the right of settlement in "Judea (and) Samaria" (more commonly known as the "West Bank") and Gaza,"[8] and as such, brings it into direct conflict with Palestinian claims on the same territory. Similarly, their claims of the Jordan river as the permanent eastern border to Israel and Jerusalem as "the eternal, united capital of the State of Israel and only of Israel," do the same.
The 'Peace & Security' chapter of the 1999 Likud Party platform “flatly rejects the establishment of a Palestinian Arab state west of the Jordan river.” The chapter continued: “The Palestinians can run their lives freely in the framework of self-rule, but not as an independent and sovereign state.”[8]
http://en.wikipedia.org/wiki/Likud#Likud_charter
Citera
2009-03-25, 01:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Skrev inte du det här? Eller finns det fler med samma nick på Flashback?

(Likud har förresten endast 27 av knessets 120 platser).
Citera
2009-03-25, 01:44
Medlem
Citat:
Skrev inte du det här? Eller finns det fler med samma nick på Flashback?

Huh?

Citat:
(Likud har förresten endast 27 av knessets 120 platser).

Och Likud är inte det värsta partiet i regerinsloaltitonen som håller på att bildas .... vilken ärthjärna var det som sa att man skulle använda atombomber mot Gaza? Lieberman? Vad heter hans nazionistiska parti?
Citera
2009-03-25, 01:57
Medlem
Månsans avatar
Kan vi därmed avsluta diskussionen med att konstatera att du svammlade/ljög.

Du skrev:

Du länkade till en artikel där ett antal medlemmar i UCI motsatte sig Vita husets fredsplan. Plötsligt fick du för dig att alla dessa var ledande politiker. Därefter virrade du till det ordentligt genom att mena att majoriteten av Israels politiker också stod bakom denna åsikt.

Gå och lägg dig.
Citera
2009-03-25, 02:05
Medlem
Citat:
Kan vi därmed avsluta diskussionen med att konstatera att du svammlade/ljög.

Det gjorde jag inte alls. Vad är det du inte fattar? Likud och flera andra partier vill förinta Palestina.

Citat:
Du skrev:

Det är så. Man erkänner inte och vägrar erkänna Palestina.

Citat:
Du länkade till en artikel där ett antal medlemmar i UCI motsatte sig Vita husets fredsplan. Plötsligt fick du för dig att alla dessa var ledande politiker.

Det finns säkert ledande politiker bland dessa. Om det inte gör det så vet vi ändå att ledande politiker delar samma åsikter.

Citat:
Därefter virrade du till det ordentligt genom att mena att majoriteten av Israels politiker också stod bakom denna åsikt.

ÄR det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in