2008-09-19, 11:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
Nybyggarna i Nordamerika, Australien och Nya Zeeland var inte direkt humana mot ursprungs befolkningen, samma gäller för Conquistadors som kom till framför allt Sydamerika. Ryssland expanderade sitt territorium på liknande sätt.
Som jag redan sagt så är liknelsen med skapandet av det exklusivt judiska nationalhemmet icke relevant med dina exempel även om ursprungsbefolkningen blev illa behandlad som du säger och det resonemanget håller inte som jag påpekat ett flertal gånger i tråden.
Citat:
Antingen är du korkad eller så spelar du, tyvärr tror jag det senare
Idiot! Förklara vad du menar istället för att spela korkad. Opatisk, vad är det för språk?
Citera
2008-09-19, 11:32
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sholem
Länka gärna till sidor som troligtvis är sanningsenliga. Jag tänker inte spendera min tid på att läsa igenom idiotsidor, där en stor del av innehållet sannolikt är lögner. Du kan ju länka till någon seriös genetiker eller forskare.

Vidare är du en äcklig antisemit, en vämjelig varelse, den lägsta bland de lägsta.
Du vågar alltså inte gå i polemik med mig och saknar skäliga grunder för att smutskasta de sidor jag länkar till. Därmed förlorar du debatten och din heder (om du nu haft någon överhuvudtaget) vilket dina sista kommentarer - vilken äcklig antisemit och hur lågt stående och vämjelig jag är och i förlängningen alla gojjer eftersom du uppenbarligen är en zionistjude - verifierar med all önskvärd tydlighet.
Citera
2008-09-19, 11:37
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du behagar skämta. Vilken skulle källan vara om inte Radio Islam? Det hjälps inte att Radio Islam säger sig återge andra personer verk eftersom vi inte har en aning om hur urvalet skett. Ej heller om något lagts till, ändrats eller dragits ifrån (i exempelvis Kapitel 4 förekommer "avsnitt 7" två gånger med olika text och de övriga avsnitten återges i fel ordning).
Försvårande i just detta fall är dessutom att Radio Islam helt saknar trovärdighet och dess utgivare är en straffad brottsling.

Om jag påstår mig återge ett yttrande av Tage Erlander är källan jag själv, inte den sedan länge döda Erlander eftersom autenticiteten inte är påvisad. (För vissa måste man tydligen förklara allt).
Naturligtvis är källan Artur Koestlers bok The Thirteenth Tribe, inget annat, och om du anser att återgivningen av den är förvanskad på något sätt är det förstås du som ska leda det i bevis, inte jag. Likaså måste du påvisa varför Radio Islam "saknar trovärdighet", inte bara haspla ur dig substanslösa haranger som bygger på dina våta drömmar. Att Ahmed Rami blivit fälld i en skåderättegång bevisar inte att allt på hans hemsida saknar trovärdighet. Capisce?
Citera
2008-09-19, 11:49
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Man måste fråga sig om du har en skruv lös. Är dessa länkar (vissa av dem rena skämtet) dina utlovade historiska och arkeologiska bevis för att 80-90% av Israels judar härstammar från Kaukasus? Att du numera reviderat siffran till 75% (som du är "tämligen säker på") gör ingen skillnad. Var är bevisen?

Det som skall bevisas är inte att några av Israels judar härstammar från Khazarriket utan att 80-90% gör det - eller för den delen din nya siffra 75%.

Det är heller inte någon annans uppgift att vederlägga dina påhitt. Det är du som påstår något och i anständighetens namn är det först och främst du som ska presentera bevisen.
Du sitter väl inte och blir irriterad?
Allt finns redovisat på de sidor jag länkat till. Vissa hävdar t ex att mer än 90% härstammar från Khazaria, det är ju det som är det svåra, att fastställa exakt hur många som är det.

Du och dina zionistbeundrande gelikar är så jävla fega och ohederliga att ni inte vågar bemöta några av de referenser jag presenterar och därför tar till invektiv hatepitet och försöker smutskasta källorna genom att ogiltigförklara dem utan minsta tillstymmelse till något som leder era hävdanden i bevis.

Det är din uppgift att vederlägga de källor du kallar för "rena skämtet" men allt du hittills lyckats med är att ordbajsa sönder trådarna med nyliberal fascistretorik och nazionistsympatier in absurdum.
Hur vore det om du presenterade en diametralt olik "teori" istället för att fortsätta sprida goja som en pratsjuk ara?

Det finns ingen som helst anledning att tvivla på det faktum att det khazariska riket anammade judaism som sin statsreligion men du står kvar på ruta ett och skriker som ett tjurigt barn. Försök ta till dig det som står skrivet så bidrar du till en seriös debatt och analys av ämnet, blicka framåt och sluta hänga lem och sätta dig på tvären.
Citera
2008-09-21, 11:09
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Israel home to all forms of 'crime'
Sat, 20 Sep 2008 15:28:19 GMT

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad says Israeli crimes in Palestine show that the regime is the summation of all evil in the world.

"The Zionist (Israeli) regime and the philosophy of Zionism are the summation of all evil and selfishness in the world," Ahmadinejad said Saturday.
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=70033&sectionid=351020101

Utmärkta skäl av Ahmadinejad varför Israel bör avskaffas. Han har helt rätt att den rasmedvetna nazionistiska ideologin, "zionism", är en god uppvisning av "ondska" (om man nu vill använda det ordet) och att zionismen är en mycket egoistisk, tribalistisk och ondskefull ideologi.
Citera
2008-09-21, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du vågar alltså inte gå i polemik med mig och saknar skäliga grunder för att smutskasta de sidor jag länkar till. Därmed förlorar du debatten och din heder (om du nu haft någon överhuvudtaget) vilket dina sista kommentarer - vilken äcklig antisemit och hur lågt stående och vämjelig jag är och i förlängningen alla gojjer eftersom du uppenbarligen är en zionistjude - verifierar med all önskvärd tydlighet.

Så du kan alltså inte hitta en enda seriös källa på att judar skulle vara khazarer?
Citera
2008-09-21, 12:51
Medlem
Securions avatar
Citat:
Kan du berätta varför ett Syrien med kärnvapen är "stolligt"? Kan du beskriva varför det är farligare om Iran innehar atomvapen än "Israel"?

Om inte svaret på den frågan hoppar upp omedelbart och slår en i huvudet så är man nog hopplöst hjärntvättad och en extrem hatare av allt västerländskt.

Har nog bara ett råd och det är att skaffa en utbildning, jobb, flickvän, osv, och försöka komma ut mer och se folk i ögonen.

Det är inte bra att sitta där inne bakom gardinerna och hata allt och alla som slåss för sina liv, våra liv, ditt patetiska liv.
Citera
2008-09-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Om inte svaret på den frågan hoppar upp omedelbart och slår en i huvudet så är man nog hopplöst hjärntvättad och en extrem hatare av allt västerländskt.

Har nog bara ett råd och det är att skaffa en utbildning, jobb, flickvän, osv, och försöka komma ut mer och se folk i ögonen.

Det är inte bra att sitta där inne bakom gardinerna och hata allt och alla som slåss för sina liv, våra liv, ditt patetiska liv.

Hela mellanöstern hatar Israel, för att dem dödar oskyldiga palestinier och dem har tagit över deras land. Vem kan säga att Israel har rätt att ta över palestiniernas land, palestinierna hade ju vart där i 3000 år för helvete.
Citera
2008-09-21, 14:33
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sholem
Så du kan alltså inte hitta en enda seriös källa på att judar skulle vara khazarer?
Det var just det jag gjorde i inlägg #4064 och du visar återigen med all önskvärd tydlighet att du saknar hållbara argument för att bemöta de källor jag länkat till genom att spamma tråden med en betydelselös one-liner nonsensfråga.

Ni zionistjudar är verkligen patetiska i era försök att med blodiga näbbar och variga klor försvara det judiska nationalhemmet. Hela grunden till dess existens vilar på lögner och förfalskningar och arkeologisk forskning visar att mycket av det som står skrivet i Bibeln saknar grund, det som ickereligiösa nationalistiska nazionister använder som argument för sin olagliga illegitima ockupation av Palestina:

http://www.thenation.com/doc/20031103/lazare

"---Even archeologists have gotten in their swipes. In the beginning, Israeli archeologists assumed that the Bible's tales of the patriarchs, the Exodus, Joshua's conquest of the Holy Land, etc., were broadly accurate and that the more they dug, the more the essential outlines would be confirmed. But, in fact, the opposite occurred. Not only was evidence lacking but archeologists uncovered a mass of countervailing data as well. As a University of Tel Aviv archeologist named Ze'ev Herzog wrote in the newspaper Ha'aretz in 1999, "The Israelites were never in Egypt, did not wander in the desert, did not conquer the land in a military campaign, and did not pass it on to the twelve tribes of Israel. Furthermore, the united monarchy of David and Solomon, which is described by the Bible as a regional power, was at most a small tribal kingdom." The Israelites were merely one indigenous culture among many. The idea that they had some sort of pre-eminent claim to the Holy Land has no basis in historical fact. Zionist archeology thus turns out to subvert Zionism.---"

http://www.stopthereligiousright.org/exodus.htm

"---Following 70 years of intensive excavations in the Land of Israel, archaeologists have found out: The patriarchs' acts are legendary stories, we did not sojourn in Egypt or make an exodus, we did not conquer the land. Neither is there any mention of the empire of David and Solomon. Those who take an interest have known these facts for years, but Israel is a stubborn people and doesn't want to hear about it.
[...]
The critical question of this archaeological revolution has not yet trickled down into public consciousness, but it cannot be ignored.
---"

http://www.theskepticalreview.com/tsrmag/982front.html
Citera
2008-09-21, 14:41
Medlem
Liberaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avuka
Hela mellanöstern hatar Israel, för att dem dödar oskyldiga palestinier och dem har tagit över deras land. Vem kan säga att Israel har rätt att ta över palestiniernas land, palestinierna hade ju vart där i 3000 år för helvete.
De flesta muslimska araber avskyr Israel, förutom Egypten och Jordanien som Israel nu har fred med. Sen så har ju Israel ganska bra relation med kristna araber, turkar samt kurder.
Araber har bott i Palestina i 2000 år, men landet har aldrig tillhört dem. Sen kan Israels "folkmord av oskyldiga palestinier" disskuteras.

Åh, måste jag nu vara med i diskussionen pga detta inlägg?
Citera
2008-09-21, 14:49
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberalis
De flesta muslimska araber avskyr Israel, förutom Egypten och Jordanien som Israel nu har fred med.

Nu ska du tänka på att de arabiska diktaturerna inte representerar folket.

Citat:
Sen så har ju Israel ganska bra relation med kristna araber, turkar samt kurder.
Kristna araber är inte "riktiga" araber men de kristna palestinier och libaneser jag känner är emot Israel.

Sen måste Israel välja vem de vill samarbeta med, kurder eller turkar för båda går inte. Att kurder har bra samarbeta med Israel är inget märkvärdigt. Kurder allierar sig fort med någon och blir lurade - att vara lättlurade är en av kurdernas främsta kännetecken. Sen så är detta samarbete mycket intressant mellan Israel och kurder då Turkiet gärna bombar kurder och Israel kollar på.

Citat:
Araber har bott i Palestina i 2000 år, men landet har aldrig tillhört dem.

Det har tagits upp här... hmm... 8005945454545 gånger nu?
Citat:
Sen kan Israels "folkmord av oskyldiga palestinier" disskuteras.

Att israeler förtrycker, misshandlar, mördar (mm.) palestinier är ett faktum. Men visst, blunda du för judarnas massakrer.
Citera
2008-09-21, 14:51
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberalis
De flesta muslimska araber avskyr Israel, förutom Egypten och Jordanien som Israel nu har fred med.

För att ländernas regeringar har slutat fred med varandra innebär de inte att civilbefolkningen i Jordanien och Egypten gillar israelerna.

Citat:
Sen så har ju Israel ganska bra relation med kristna araber, turkar samt kurder.

Men faktum kvarstår att majoriteten av mellanöstern befolkningen inte tycker om israelerna.

Citat:
Araber har bott i Palestina i 2000 år, men landet har aldrig tillhört dem.

Inser du hur dumt denna meningen låter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in