2008-07-24, 21:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Vad är det du vill?
Jag äcklas av er.
Jag vill bara säga ett vänligt men bestämt tack detsamma (och välkommen tillbaka, nu får man skratta igen)!
Citat:
Israel är den enda fungerande demokratin i mellanöstern. Det är den enda staten i mellanöstern som har lyft sig själv från ett slags medeltida parodi på stat i området. Det är en stat som överlevt krig med alla sina grannar samtidigt. Det är en stat som inte bara överlevt dessa krig utan dessutom även spöat skiten ur de numerärt överlägsna arabarmeerna.
Missfostret "Israel" är en rasistisk teokrati, inget annat.
Citat:
Det måste svida va...när Syrien inte kan ta Golanhöjderna trots att man ställde 1 400 stridsvagnar mot 180 Israeliska. Att Egypten åkte på pisk trots att man kom med 80 000 man mot 500 Israeliska. Men araberna har lärt sin läxa, de kan inte vinna i ett riktigt krig mot Israel, därför har man vänt sig till terrorn som vapen. Så man började skicka dödspatruller över gränsen på 70-talet, dödspatruller som smög över gränsen och mördade så många civila som möjligt innan de smög tillbaka. Efter det kom granaterna över gränsen. Efter det kom självmordsbombarna. Fega vidriga svin. Och dessa sitter ni och försvarar, hyllar, håller på. Det finns ingen heder hos de som utövar terrorism, och det finns ingenting som försvarar deras beteende.
Med pengar och teknik de orättfärdigt fått i "kompensation" från bl a Tyskland och med hjälp av amerikanares skattedollar tillsammans med vapengåvor, ja.
Det du beskriver är en normal utveckling och frihetskamp hos ett folk som berövats sin frihet och värdighet, som behandlas som paria på ett sinnessjukt förnedrande sätt av de storhetsvansinniga rabiata zionistextremisterna.
Citat:
Att ni nazister hatar Israel förvånar mig inte. Det som förvånar mig är att ni blir så hysteriska i ert arabkramande att ni totalt tappar alla begrepp. Ni ursäktar vilket beteende som helst, ni bortförklarar vilket skamligt brott som helst, ni tolererar vad som helst...bara det är judar som är målet.
Jag är inte på något sätt nazist och det hatepitetet brukar dyka upp när ni saknar kunskap och kraft att gå i ett intellektuellt svaromål. Annars passar din beskrivning alldeles ypperligt på indoktrinerade zombies som du själv.
Den som tolererar vad som helst, bortförklarar vilka skamliga brott som helst och ursäktar vilket beteende som helst är exakt just det du gör, på något annat sätt kan man inte tolka dina tramsiga substanslösa och faktabefriade textmattor. Du lever i en våt dröm, seså byt blöja nu!
Citera
2008-07-24, 21:48
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Om du klistrar in en hel "uppsats" som sträcker sig över en hel sida är det onitressant eftersom det är ju inte dina ord utan nån annans.. Så då klipps det friskt.
Lilla söta divineballs, är det helt enkelt inte så att du saknar hållbara argument för att kunna besvara mina inlägg?
Hur många av dem har du dodgat vid det här laget, jag har tappat räkningen???
Det är de facto ett signifikativt beteende hos zionistsupportrar att citera selektivt, undvika att svara eller försvinna från tråden när argumentstorkan inträder.
Citat:
Stalin var jätteduktig på att förflytta folk. Det var inte bara judarna som tvångsförflyttades. Sen är Birobidjan skapat enbart för de Sovjetiska Judarna. Dessutom är det ju inte heller den plats som "Gud" har utlovat judarna. Så resten av världens judar hade lixom inga val att dra "hem" till Sovjet.
Här erkänner du alltså helt öppet - och utan att skämmas? - till båtnad för läsarna att du anser att en religiös manual, en historisk sagobok, är tillräcklig grund för att att etniskt rensa och köra ursprungsbefolkningen på porten med hjälp av våld och terroraktioner, I'll be damned.

Ja, judebolsjevikerna var fantastiska på folkmord och det var väl de som uppfann nackskottsmetoden. Jag tror inte att judarna i Birobidjan, som idag uppgår till ca 5.000, skulle ha haft något emot en ökad judisk invandring.
Citat:
Men hur fan menar du.. "etniskt rensa"? Du ser inga rövarband som slaktar vissa människor som du gör i Darfur. Du ser inga gaskammare som tyskarna hade. Du ser inga utrotningsläger som serberna satte upp. Vad är det för etnisk rensning du snackar om?
"Rövarbanden" är idag den israeliska militären och de överspända rabiata bosättarna som på en daglig basis hunsar och förnedrar den palestinska befolkningen och inte heller drar sig för att mörda. Under Nakba hette rövarbanden Stern, Lehi och Haganah och några hållbara bevis för tyska gaskammare föreligger inte.
Citat:
När Israel utropade sig som självständig stat så ANFÖLLS området av Egypten, Syrien, Transjordan, Libanon och Irak. De plockade upp hela det arab-dedikerade området. Och som de flesta så lämnade civilbefolkningen områden som man krigade i. 1949 skrevs ett fredsavtal mellan Israel och Egypten, Syrien, Transjordan och Libanon och då sattes gränserna.
"Israel" anföll Palestina med sin terroristiska etniska rensning innan arabstaterna anföll och innan det judiska nationalhemmet utropats som självständigt! Hade araberna anfallit direkt nät de zionistiska utrensningsaktionerna började så kanske utfallet blivit annorlunda?
Citat:
Självklart vill man inte ha in 750.000 potentiella terrorister på sitt territorium så uppenbarligen vägrar man släppa in dem. Eftersom de ändå inte hade ett eget land så har de ju ingen garanterad rätt att "återvända".
Potentiella terrorister my ass. De har rätt att återvända enligt folkrätten och resolution 273 som "Israel" tvingades skriva på för att kunna få vara med i FN.
Citat:
Araberna säger de tvingades lämna området under vapenhot, Israelerna säger att araberna ville bo kvar men tvingades av sina ledare att inte acceptera judarna så de skulle lämna området för att visa sitt mål. Ingen annan än de inblandade vet vilket som är sanningen.
Judiska historiker som Ilan Pappe och Benny Morris med flera har ingående beskrivit den etniska rensningen och hur den bedrevs utifrån en väl planlagd agenda. Speciellt Pappes sista bok som jag citerat en del ifrån har utförligt med hjälp av dokument från bl a IDF bevisat att detta var en utrensningsaktion helt i klass med Darfur och Stalin. Zionisterna kör sitt vanliga trick att förneka allt och istället skylla på motparten eller att ett koordineringsmisstag gjort, som i fallet Qana 1996 (som upprepades 2006), där man med berått mod och kriminell hänsynslöshet besköt Fidjis FN-läger dit 7-800 hundra flyktningar sökt skydd med över ett hundra döda som följd:

http://www.informationclearinghouse.info/quana_01_19_03.htm

Kolla gärna in den lilla huvudlösa bebisen efter cirka 40 sekunder, något för StefanD13 att äcklas åt kanske?

http://almashriq.hiof.no/lebanon/300/350/355/april-war/qana/html/qana30.html
http://www.jewwatch.com/jew-genocide-palestinian-qana-1998.htm

"---Israeli military men who participated in the slaughter of Lebanese civilians said that the attack was justified; that they have no regrets; and that those who were killed were just "a bunch of Arabs" who lives are not important.

The Israeli military commander who led these men declared that this was a war and (they) must continue to fight like real fighters.

"We did our duty. They deserve to die because they are only Arabs." An Israeli soldier told "Kol Ha'Irr", an Israeli magazine, "I obeyed the orders. My conscience does not bother me at all. We should have fired more shells to kill more Arabs . . . One Arab more, one Arab less, you know.

Even the battery commander said that to us, "Any way, there are millions of Arabs."
---"
Citat:
Så.. VAD är det för etnisk rensning du snackar om? Gaza ökar sin befolkning hela tiden. Du har 1.5 miljoner på Västbanken.. som också växer.
Det är ovan nämnda etniska rensning jag talar om och den är ett faktum hur mycket du och dina sinnesslöa gelikar än gapar och skriker.
Citat:
Det är JUST DET!! Världen accepterar INTE en terrororganisation vars huvudmål är utplånandet av en erkänd stat. Och om ett område verkligen skulle styras av de träskallarna så ökar det ju Israels berättigande att försvara sig än mer.
Återigen, "Israel" och västvärlden skulle naturligtvis accepterat valet och satt sig vid förhandlingsbordet omgående, då hade mycket onödigt lidande sparats. Den stora terroristen i området är den rasistiska teokratin som benämns "Israel". Punkt slut.
Citera
2008-07-24, 22:21
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Nej, det svider inte ett skit som sagt. Om araberna vill leva i misär så får de väl det.

De har gjort sitt val, "leva i misär" som du säger. Det är deras val, oavsett vad du säger.

Citat:
En av världens bästa militära styrkor valde att inte bomba Libanon till medeltiden. Både du och jag vet att Israel har möjligheten att göra det om man vill, och Hezbollah är knappast ett hinder.

Nja, det jag säger är allmänt känt om hur terroristerna opererar.

Jag har sagt det flera gånger och måste säga det igen:

Skilj på dina fantasier och verkligheten!
Citera
2008-07-25, 02:13
Medlem
TKD_1337s avatar
FN är en skitorganisation

Israel väntas tillåta en expansion av den judiska bosättningen i den ockuperade Jordandalen, trots palestinska och internationella påtryckningar om att frysa alla sådana aktiviteter.

Världssamfundet har upprepade gånger uppmanat Israel att stoppa alla nya bosättningar i det ockuperade Västbanken och östra Jerusalem med hänvisning till att dessa har negativa effekter på fredsförhandlingarna med palestinierna.

En taleskvinna för FN:s generalsekreterare Ban Ki-Moon sade i torsdags att denne var "mycket bekymrad" över Israels planer att bygga ut Maskiot. Hon påminde om att nya bosättningar och expansioner går emot internationell lag och emot Israels egna åtaganden under den så kallade Annapolis-planen för fred.

- Generalsekreteraren uppmanar Israel att lyssna till Kvartettens (USA, FN, EU och Ryssland) krav och frysa alla bosättningsaktiviteter, inklusive naturlig expansion, och utrymma bosättningar som upprättats sedan mars 2001.

Vad är detta för skit? Såklart får Israel bryta mot krav, men gör palestinierna det så är det terrorism.

Allt:
Hamas = way of peace.

Gaza har åtnjutit ett välkommet lugn sedan en vapenvila slöts mellan Hamas och Israel för en månad sedan. Eldupphöret har dock lett till interna palestinska spänningar, när Hamas försökt hindra andra militanta grupper från att avfyra raketer mot Israel. Hamas har bland annat gripit flera personer som på eget initiativ brutit mot vapenvilan.
Senast redigerad av TKD_1337 2008-07-25 kl. 02:15. Anledning: Ett par stavfel..
Citera
2008-07-25, 11:06
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Missfostret "Israel" är en rasistisk teokrati, inget annat.
Lögn. För övrigt verkar det som att du pratar om Iran.
Citat:
Med pengar och teknik de orättfärdigt fått i "kompensation" från bl a Tyskland och med hjälp av amerikanares skattedollar tillsammans med vapengåvor, ja.
Nja, en armé kräver mycket mer än pengar och teknik för att bli så bra som Israels armé är. Sen är det för övrigt så att arabländerna hade mer pengar och bättre vapen än Israel både under krigen 48 och 67. Trots det vann Israel och arabländerna åkte på förnedrande pisk. Sug på den du nassesvin.

Citat:
Det du beskriver är en normal utveckling och frihetskamp hos ett folk som berövats sin frihet och värdighet, som behandlas som paria på ett sinnessjukt förnedrande sätt av de storhetsvansinniga rabiata zionistextremisterna.
Nä, det finns ingenting normalt med att vända sig till terror, oavsett hur illa man tycker att man blivit behandlad. Det är bara ynkliga fega svin som gör det.
Citat:
Jag är inte på något sätt nazist och det hatepitetet brukar dyka upp när ni saknar kunskap och kraft att gå i ett intellektuellt svaromål.
Erkänn istället för att sitta och hyckla. Sen är det klart att du måste vara van att få hatepitet kastade efter dig eftersom du sitter och sprider så mycket hat och lögner.
Citat:
Den som tolererar vad som helst, bortförklarar vilka skamliga brott som helst och ursäktar vilket beteende som helst är exakt just det du gör, på något annat sätt kan man inte tolka dina tramsiga substanslösa och faktabefriade textmattor. Du lever i en våt dröm, seså byt blöja nu!
Gud vilket töntigt försök till svar. "Nää, så är inte jag, men det är du" kanske funkar i dina skinnskallekretsar eller på mellanstadiet, men det funkar inte här.

Faktum kvarstår att ni sitter och försvarar, hyllar, stödjer patetiska ynkryggar som medvetet spränger sig själv i luften tillsammans med kvinnor och barn. Det finns inte ord att beskriva hur illa jag tycker om de som gör sånt..och de som stödjer sånt. Vidriga svin.
Citera
2008-07-25, 11:20
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
De har gjort sitt val, "leva i misär" som du säger. Det är deras val, oavsett vad du säger.
Javisst. Lev så, men sluta gnälla på Israel då.

Citat:
Jag har sagt det flera gånger och måste säga det igen:
Skilj på dina fantasier och verkligheten!
Du borde nog rikta den uppmaningen till dig själv istället. Det finns oändligt mycket bevis för att Hezbollah medvetet använder civila som sköldar och hur de försöker använda civila som vapen. Fega grisar som de är.

ett exempel

Citat:
On the second day of the Israeli attack (July 13th 2006), an inhabitant of one of the southern villages called the Lebanese Broadcasting Cooperation to inform them about Hezbollah militants firing rockets at Israel from the center of the town. Israel retaliated by bombarding the location from which rockets were fired. Luckily, no casualties were reported.

As the days went by, more and more reports were coming from the South about how Hezbollah fighters would fire rockets from locations amidst civilian homes, causing retaliatory bombardment. The reports came in shyly at first as many people feared retaliation from the fighters, and communications with the rest of the country were cut off by air raids.

But as refugees started to poor into the capital, the stories grew more concrete, yet all the people refused to talk in front of cameras or to be quoted. The writer had interviewed many of those refugees and the stories told were shocking:

“They would come in on bikes, set up the launcher, fire and then disappear before the airplanes could arrive” said one man from a Christian border village.

“I start to shiver any time I hear a humming noise as it could either be an Israeli Drone plane filming the location in preparation for a raid or the bikes used by the fighters as they come in to shoot their rockets” said a young mother nursing her two month old infant…

A third witness told of how Hezbollah fighters had shaved their beards and come to live in with them in their houses:

“They would leave at sunset to go to the battle field and return at dawn to rest… until the mayor issued a curfew forbidding any one to leave their homes after 19:00h” he added, eyes looking around as if fearful that a word would have been heard by anyone.

“My two sons were shot at as they attempted to leave the town and were forced by the fighters to return to their home” all those reports told of people held prisoners in their own homes as the fighters hid among them.

Some international papers featured articles with pictures. Those papers included:

The New York Times, dated July 28th, had an article by Sabrina Tavernise about Hezbollah actions in a southern Christian village named Ain Ebel.
The Sunday Herald Sun in the July 30th edition ( ) which showed three pictures of Hezbollah using high-density residential areas as launch pads for rockets and heavy-calibre weapons.

The Guardian which featured an article about Hezbollah modulus operandi ()
CNN which showed footages obtained from cameras in drone and fighter planes that clearly indicated how civilian homes were used to hide rocket launchers

Besides the above, it is very interesting to note that Sunni border villages like the village of Shebaa (not to be mistaken with Shebaa farms), where the presence of Hezbollah guerillas is not tolerated nor welcome, was virtually unharmed throughout the onslaught.
Citera
2008-07-25, 14:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Lögn. För övrigt verkar det som att du pratar om Iran.
Du har fel, jag talar om den inneboende rasismen hos missfostret "Israel":

http://www.radioislam.org/historia/shahak/his-rel/01.htm

"---Utan en diskussion om de förhärskande judiska attityderna till ickejudar kan man inte förstå ens begreppet Israel som 'en judisk stat', såsom Israel formellt definierar sig. Den utbredda missuppfattningen att Israel, också frånsett dess styre på de ockuperade områdena, är en verklig demokrati, härrör från vägran att utreda vad begreppet 'en judisk stat' betyder för ickejudar. Enligt mitt sätt att se utgör Israel såsom en judisk stat en fara inte bara för sig självt och sina invånare utan också för alla judar och alla andra folk och stater i Mellanöstern och därutöver.
/.../
Principen om Israel såsom 'en judisk stat' har varit ytterst viktig för israeliska politiker alltsedan staten grundades, och den har inskärpts i den judiska befolkningen på alla tänkbara sätt. När i början av 1980-talet en liten minoritet av israeliska judar framträdde som motståndare till detta begrepp, antogs år 1985 en Författningslag (det vill säga en lag som upphäver andra lagar och som själv inte kan upphävas annat än med ett särskilt förfarande) av en överväldigande majoritet i knesset. Enligt denna lag kan inget parti, som i sitt program öppet motsätter sig principen om 'en judisk stat' eller söker få denna princip ändrad med demokratiska medel, tillåtas delta i valen till knesset. Jag själv motsätter mig kraftigt denna författningsprincip. Den rättsliga följden för mig är att jag, i den stat jag är medborgare i, inte kan ansluta mig till något parti som vägleds av de principer jag hyllar och som får delta i valen till knesset. Redan detta exempel visar att staten Israel inte är någon demokrati, eftersom den tillämpar en judisk ideologi, som riktas mot alla ickejudar och mot de judar som motsätter sig denna ideologi
---"
Citat:
Nja, en armé kräver mycket mer än pengar och teknik för att bli så bra som Israels armé är. Sen är det för övrigt så att arabländerna hade mer pengar och bättre vapen än Israel både under krigen 48 och 67. Trots det vann Israel och arabländerna åkte på förnedrande pisk. Sug på den du nassesvin.
Jag har just nu ingen information om de ekonomiska förutsättningarna 1948 och tvivlar - Rothschild et al du vet - men "Israel" har alltid haft fler och bättre vapen så vitt jag vet.
Citat:
Nä, det finns ingenting normalt med att vända sig till terror, oavsett hur illa man tycker att man blivit behandlad. Det är bara ynkliga fega svin som gör det.
Jo, det är normalt att bekämpa ockupationsmakter hos de flesta av världen folk.
Terror är precis det de fega zionistsvinen använde sig av vid sin etniska rensning av Palestinas ursprungsbefolkning.
Citat:
Erkänn istället för att sitta och hyckla. Sen är det klart att du måste vara van att få hatepitet kastade efter dig eftersom du sitter och sprider så mycket hat och lögner.
Varför ska jag erkänna något som inte är sant? Man behöver bara läsa dina inlägg här på FB för att inse vem som står för hat och lögnaktig propaganda. Antingen ljuger du medvetet för att du är en zionistisk jude eller också är du att betrakta som en shabbez goy, en nyttig idiot, som utan att förstå springer smutsiga ärenden åt din egen och mänsklighetens största fiende.
Citat:
Gud vilket töntigt försök till svar. "Nää, så är inte jag, men det är du" kanske funkar i dina skinnskallekretsar eller på mellanstadiet, men det funkar inte här.

Faktum kvarstår att ni sitter och försvarar, hyllar, stödjer patetiska ynkryggar som medvetet spränger sig själv i luften tillsammans med kvinnor och barn. Det finns inte ord att beskriva hur illa jag tycker om de som gör sånt..och de som stödjer sånt. Vidriga svin.
Att anklaga andra för det man gör själv är klassisk zionistisk taktik och något som du uppenbarligen hyllar, eftersom du underkastar dig och knäfaller inför den zionistiska terror som pågått mot oskyldiga kvinnor och barn i över 6 decennier. Inga självmordsbombare hade existerat utan den orättfärdiga judiska ockupationen av Palestina. Du har ingen ryggrad, du är en feg zionistsympatisör utan förmåga att tänka vare sig moraliskt, logiskt eller fritt!!!

By the way, du vet att IOF gärna gömmer sina stridsvagnar bakom civila bostadshus va?
Citera
2008-07-25, 14:38
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Du har fel, jag talar om den inneboende rasismen hos missfostret "Israel":

http://www.radioislam.org/historia/shahak/his-rel/01.htm
För det första så är radioislam inte en källa du kan använda utanför dina nazi-kretsar, så ta den länken och kör upp den någonstans.
För det andra så pratade vi om vad en demokrati är eller inte är. Du påstod att Israel skulle vara en teokrati, vilket är en lögn. När jag förklarade det för dig så försöker du nu slingra dig och kommer svamlande om en inneboende rasism, vilket både är rent skitsnack och helt utanför ämnet.
Citat:
Jag har just nu ingen information om de ekonomiska förutsättningarna 1948 och tvivlar - Rothschild et al du vet - men "Israel" har alltid haft fler och bättre vapen så vitt jag vet.
Tyvärr så är det ju det som är problemet. Du vet ingenting du bara sitter och snackar skit. Lögner, hat, lösryckta citat. Men under allt ditt hat och bakom alla dina snodda citat från diverse nazisidor så finns en djup okunskap som inte ens google kan bota.

1973 hade Egypten fått världens modernaste luftvärnsmissiler och världens första riktigt bra pansarvärnsrobotar från Sovjetunionen. Dels för att Sovjet ville testa sin hårdvara mot västvärldsteknologi, dels för att Egypten var en viktig Sovjetallierad. Israelerna var således inte bara utnumrerade, de hade dessutom sämre vapen och var dessutom anfallen från två håll samtidigt. Trots det spöade man skiten ur araberna. Det svider va, nazipack?

Citat:
Jo, det är normalt att bekämpa ockupationsmakter hos de flesta av världen folk.
Det kanske är normalt att bekämpa ockupationsmakter, dock inte med terror riktad mot ockupationsmaktens civilbefolkning.

Citat:
Terror är precis det de fega zionistsvinen använde sig av vid sin etniska rensning av Palestinas ursprungsbefolkning.
Håll dig till ämnet nazisvin.

Citat:
Varför ska jag erkänna något som inte är sant? Man behöver bara läsa dina inlägg här på FB för att inse vem som står för hat och lögnaktig propaganda. Antingen ljuger du medvetet för att du är en zionistisk jude eller också är du att betrakta som en shabbez goy, en nyttig idiot, som utan att förstå springer smutsiga ärenden åt din egen och mänsklighetens största fiende.
Såhär ser standardsvaret ut när du inte vet vad du ska svara. Du försöker byta samtalsämne och som en trasig skiva så rapar du upp samma trötta gamla nazisvammel som du repeterar som ett mantra. Du är en idiot. En totalt blåst tönt.
Citat:
Att anklaga andra för det man gör själv är klassisk zionistisk taktik och något som du uppenbarligen hyllar, eftersom du underkastar dig och knäfaller inför den zionistiska terror som pågått mot oskyldiga kvinnor och barn i över 6 decennier. Inga självmordsbombare hade existerat utan den orättfärdiga judiska ockupationen av Palestina. Du har ingen ryggrad, du är en feg zionistsympatisör utan förmåga att tänka vare sig moraliskt, logiskt eller fritt!!!
Skillnaden mellan oss två är att jag faktiskt tänker, medans du sitter där, svart av hat och bara kopierar och klistrar lögner och påhitt du hittat på radioislams hemsida och andra nazistsidor.

Allt hemskt som drabbat de palestinska civila är en direkt konsekvens av att terroristerna gömmer sig bland civilbefolkningen och gömmer sig i skolor, moskeer, bostadsområden. Det är den direkta orsaken till det palestinska lidandet. Din fejkade omtanke om de palestinska civila är patetisk. Du har inte med ett ord nämnt striderna i Jordanien mellan palestinier och den jordanska armen där de jordanska stridsvagnarna körde rakt igenom flyktinglägren. Du har inte med ett ord nämnt striderna i Libanon där den Libanesiska armen använde artillerield mot palestinska flyktingläger. Du är avslöjad som en hycklande lögnare. En bluff. Ett falskt svin.

Citat:
By the way, du vet att IOF gärna gömmer sina stridsvagnar bakom civila bostadshus va?
Gömmer sina stridsvagnar för vad? Det palestinska flyget? Du är ju helt hjärndöd.
Citera
2008-07-25, 15:01
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Tyvärr så är det ju det som är problemet. Du vet ingenting du bara sitter och snackar skit. Lögner, hat, lösryckta citat. Men under allt ditt hat och bakom alla dina snodda citat från diverse nazisidor så finns en djup okunskap som inte ens google kan bota.

1973 hade Egypten fått världens modernaste luftvärnsmissiler och världens första riktigt bra pansarvärnsrobotar från Sovjetunionen. Dels för att Sovjet ville testa sin hårdvara mot västvärldsteknologi, dels för att Egypten var en viktig Sovjetallierad. Israelerna var således inte bara utnumrerade, de hade dessutom sämre vapen och var dessutom anfallen från två håll samtidigt. Trots det spöade man skiten ur araberna. Det svider va, nazipack?

Du missade TV8s dokumentär om den saudiska kungafamiljen, eller hur? En stund ägnas åt kriget 1973, och man får då veta att Nixon gav Israel nya vapen så fort förråden började sina eftersom att han inte ville vara ansvarig för Israels fall. Gjorde Sovjet samma sak åt egyptierna? Knappast.
Citera
2008-07-25, 15:08
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiaarab
Du missade TV8s dokumentär om den saudiska kungafamiljen, eller hur? En stund ägnas åt kriget 1973, och man får då veta att Nixon gav Israel nya vapen så fort förråden började sina eftersom att han inte ville vara ansvarig för Israels fall. Gjorde Sovjet samma sak åt egyptierna? Knappast.

Problemet var att Israels förråd började sina efter ungefär en veckas krig. Den första veckan hade man sina gamla vapen. Dessutom fanns det ingenting i USAs arsenal 1973 som kunde hjälpa mot pansarvärnsrobotarna eller luftvärnsrobotarna.

Sovjet behövde inte göra samma sak åt Egypterna eftersom man hade skeppat allt innan Egypten anföll, det är tämligen brukligt att angriparen i ett anfallskrig är tämligen väl förberedd för sitt anfall.

Synd, men du misslyckas igen. Som så många före dig.
Citera
2008-07-25, 15:11
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Problemet var att Israels förråd började sina efter ungefär en veckas krig. Den första veckan hade man sina gamla vapen. Dessutom fanns det ingenting i USAs arsenal 1973 som kunde hjälpa mot pansarvärnsrobotarna eller luftvärnsrobotarna.

Sovjet behövde inte göra samma sak åt Egypterna eftersom man hade skeppat allt innan Egypten anföll, det är tämligen brukligt att angriparen i ett anfallskrig är tämligen väl förberedd för sitt anfall.

Synd, men du misslyckas igen. Som så många före dig.

Sovjet gav inte Egypten vapen för att krossa Israel, Sovjet önskade inte se Israel bortblåst.
Citera
2008-07-25, 15:54
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Lilla söta divineballs, är det helt enkelt inte så att du saknar hållbara argument för att kunna besvara mina inlägg?
Hur många av dem har du dodgat vid det här laget, jag har tappat räkningen???

Wow..liten och söt .. men du ser ju för fan va långt och meningslöst inlägget blir om man ska ha med alla dina åsikter. Det handlar inte om att sakna hållbara argument.. men om du klipper in 3 kapitel judehat från sveriges största israelhatare Radio Islam så faller ju hela diskussionen. Då är det lika intressant att diskutera om det är tomtar eller troll som bor under stenen. Lika faktalöst som Radio Islam.

Citat:
Det är de facto ett signifikativt beteende hos zionistsupportrar att citera selektivt, undvika att svara eller försvinna från tråden när argumentstorkan inträder.

Nä - sunt förnuft!

Citat:
Här erkänner du alltså helt öppet - och utan att skämmas? - till båtnad för läsarna att du anser att en religiös manual, en historisk sagobok, är tillräcklig grund för att att etniskt rensa och köra ursprungsbefolkningen på porten med hjälp av våld och terroraktioner, I'll be damned.

Nej - LÄS vad jag skriver istället. Vart säger jag att JAG TROR Bibeln är den grund som finns för att judarna skall äga Israel? Det är vad JUDARNA själva tror. Du läser ju fan sämre än Satan läser bibeln.

Citat:
Ja, judebolsjevikerna var fantastiska på folkmord och det var väl de som uppfann nackskottsmetoden. Jag tror inte att judarna i Birobidjan, som idag uppgår till ca 5.000, skulle ha haft något emot en ökad judisk invandring.

Det tror jag inte heller.. men eftersom de läser sina heliga skrifter står tyvärr inget där om just Birobidjan.. det står bara om området runt Jerusalem i deras skrifter.

Citat:
"Rövarbanden" är idag den israeliska militären och de överspända rabiata bosättarna som på en daglig basis hunsar och förnedrar den palestinska befolkningen och inte heller drar sig för att mörda. Under Nakba hette rövarbanden Stern, Lehi och Haganah och några hållbara bevis för tyska gaskammare föreligger inte.

Oh... skrämmande!! Ja det är ju en hemsk etnisk rensning. Att bråka med lite araber är ju verkligen rensande!

Citat:
Etnisk rensning är fördrivning och/eller massmord på basis av etnisk tillhörighet av en folkgrupp från ett geografiskt område i syfte att skapa etnisk homogenitet.

Termen föddes i och med krigen i fd Jugoslavien under 1990-talet då den anammades av alla parter efter att först endast ha utövats av serber, men etnisk rensning har förekommit i många konflikter med etniska motsättningar.

Om nu Israel verkligen rensade upp och tömde Gaza och Västbanken skulle jag kunna hålla med dig. Men så länge populationerna VÄXER så är det ju inte ens i närheten.

Citat:
"Israel" anföll Palestina med sin terroristiska etniska rensning innan arabstaterna anföll och innan det judiska nationalhemmet utropats som självständigt! Hade araberna anfallit direkt nät de zionistiska utrensningsaktionerna började så kanske utfallet blivit annorlunda?

Ge dig nu, din revisionist.

Den 23 april 1948 tillstod den palestinska ledaren Jamal al-Husaini i FN:s säkerhetsråd att araberna hade börjat striderna i Palestina.

that's allStaten Israel utropades av David Ben-Gurion den 14 maj 1948.

Samma dag deklarerade Azzam Pasha, ledare för Arabförbundet, "This will be a war of extermination and a momentous massacre which will be spoken of like the Mongolian massacres and the Crusades"

Den arabiska målsättningen var ju klar..UTROTNING OCH MASSAKER.

Citat:
Potentiella terrorister my ass. De har rätt att återvända enligt folkrätten och resolution 273 som "Israel" tvingades skriva på för att kunna få vara med i FN.

Du vet lika väl som jag att INGEN sida respekterar FN resolutionerna. Varför ska Israel bry sig när "fienden" skiter i alla regler och lagar? Du ger vad du får.

Citat:
Judiska historiker som Ilan Pappe och Benny Morris med flera har ingående beskrivit den etniska rensningen och hur den bedrevs utifrån en väl planlagd agenda. Speciellt Pappes sista bok som jag citerat en del ifrån har utförligt med hjälp av dokument från bl a IDF bevisat att detta var en utrensningsaktion helt i klass med Darfur och Stalin. Zionisterna kör sitt vanliga trick att förneka allt och istället skylla på motparten eller att ett koordineringsmisstag gjort, som i fallet Qana 1996 (som upprepades 2006), där man med berått mod och kriminell hänsynslöshet besköt Fidjis FN-läger dit 7-800 hundra flyktningar sökt skydd med över ett hundra döda som följd:

http://www.informationclearinghouse.info/quana_01_19_03.htm

och?

Citat:
Kolla gärna in den lilla huvudlösa bebisen efter cirka 40 sekunder, något för StefanD13 att äcklas åt kanske?

http://almashriq.hiof.no/lebanon/300/350/355/april-war/qana/html/qana30.html
http://www.jewwatch.com/jew-genocide-palestinian-qana-1998.htm

"---Israeli military men who participated in the slaughter of Lebanese civilians said that the attack was justified; that they have no regrets; and that those who were killed were just "a bunch of Arabs" who lives are not important.

The Israeli military commander who led these men declared that this was a war and (they) must continue to fight like real fighters.

"We did our duty. They deserve to die because they are only Arabs." An Israeli soldier told "Kol Ha'Irr", an Israeli magazine, "I obeyed the orders. My conscience does not bother me at all. We should have fired more shells to kill more Arabs . . . One Arab more, one Arab less, you know.

Even the battery commander said that to us, "Any way, there are millions of Arabs."
---"

Det är ovan nämnda etniska rensning jag talar om och den är ett faktum hur mycket du och dina sinnesslöa gelikar än gapar och skriker.

"Vi dansar och sjunger på våra gator över hela Europa".. Det är fortfarande INTE en etnisk resning. Det är ju normal krigsföring där man matchar reglerna efter fiendens agerande. Man skulle kunna tro du är dummare än tåget..

2001 Shalhevet Pass - en palestinsk krigare lyckas skjuta en 10 månaders baby i huvudet. Visst, ett bra skott.. men so what.. du ger vad du får.

http://www.zionism-israel.com/vic/Pic2vict.jpg

Inget svårt att lista barn som palestinska terrorister sprängt i luften eller skjuit. Det är alltid de oskydliga som oftare blir offer.

Citat:
Återigen, "Israel" och västvärlden skulle naturligtvis accepterat valet och satt sig vid förhandlingsbordet omgående, då hade mycket onödigt lidande sparats. Den stora terroristen i området är den rasistiska teokratin som benämns "Israel". Punkt slut.

Åh!!! Ja.. absolut! Ena dagen spränger man bussar, skjuter raketer mot civila, invaderar Israel, kidnappar folk, skjuter barn etc.. och sen ska man bara acceptera de metoderna? Om du på fullaste allvar anser det.. så ska du nu hålla käft och inse att jag har 101% rätt i allt jag säger. Det e ju bara acceptera att jag är bäst och har rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in