2008-06-17, 19:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ger du mig då rätt på punkten att han inte har hotat det judiska nationalhemmets existens?
Ingalunda. Han har definitivt hotat Israel. Vi diskuterar inte ETT yttrande vid ETT tillfälle. Om formuleringen vi ett tillfälle varit "radera Israel från kartan" eller något mildare ändrar inget i sak. Hot har också framförts av iranska företrädare på andra sätt vid upprepade tillfällen. Att under militärparader i Teheran uppträda med "Israel" målade på missilerna är exempelvis också ett sätt att framföra hot på.

Citat:
Sanslöst vad ni Fredrik Malmare pladdrar på i en evig tom och innehållslös svada.
Skärp dig!

Citat:
Varför tar du upp ovidkommande saker som terrorbalans? Försöker du leka expertkommentator?
Vid sidan av Blizzardking, tomten, Cazzo, Libertarianen, EliasAlucard inklusive den efterföljande skaran anhängare av felstavande one-liner-skribenter framstår snart sagt alla som experter. Oavsett vad som diskuteras.

Citat:
"Israel" saknar existensberättigande av en mängd olika skäl som påvisats en masse i denna tråd och ett av dessa är just den terror som de i decennier tillåtits utsätta det palestinska folket för!!!
Påvisats, gapats, hojtats om, gnällts, gnölats, tjatats men aldrig övertygande förklarats och än mindre bevisats. Av dig lika lite som av dina mer dyslektiska meningsfränder.

Citat:
De som använder selektiv citering som en utstuderad debatteknik vet oftast att de är ute på hal is.
Jag skrev inte "det judiska nationalhemmet", jag skrev judar.

Men så går det när man är så satans bekväm att man raderar det som motdebattören har skrivit. Du begär väl inte att jag ska sitta och bläddra tillbaka till mitt inlägg för att kolla vad jag verkligen skrev? Bara en nyliberal nazionistfascist kan vara så ohederlig.
Du bör bemöda dig med att återgå till dina tidigare poster innan du tvärsäkert tar avstånd från dem.

Du skrev:
Det judiska nationalhemmet med en kriminell zionistisk regim som terroriserat och fördrivit den palstinska ursprungsbefolkningen i över 6 decennier och som började med detta långt innan staten utropats och FN's regelvidriga beslut trätt i kraft. Dessutom varit involverade i ett flertal revolutioner och annan omstörtande verksamhet i Europa de sista hundra åren.

Vad är syftningen i sista meningen som börjar "Dessutom varit involverade...osv" om inte på första meningens "Det judiska nationalhemmet...". Det står inget i din text om bara "judar" även om du nu anser att det var det du menade.

Citat:
Men du uppvisar motsatsen i dina poster.
Jaså, tycker du det. Vad tråkigt.

Citat:
Frågan om FRAs "signalspaning" krävde också ett svar.
"Frågan" krävde inget svar. Du kräver det av någon okänd anledning och mitt svar är att diskussionen är löjlig, annat än i ett rent principiellt perspektiv. Beräkningar gör gällande att det krävs mellan 12 och 14 miljoner anställda för att hålla koll på de e-mail, telefonsamtal och sms som sänds i Sverige.
Citera
2008-06-17, 19:43
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

"Konflikten" mellan Shia och Sunni är sannolikt överdriven. Det bråk mellan de tvenne som pågår i Irak är ett resultat av den zionist-evangelikanska invasionen och tog sin början efter (den mossadska?) bomben i Samarra. Skärmyttslingar och tandagnissel har säkert förekommit genom tiderna men att påstå att det är en tusenårig konflikt är så vitt jag vet en grov överdrift.

Helt fel. I samma stund som den vidrige Muhammed dog, utan att peka ut någon efterträdare, trädde två personer fram för att göra anspråk på denna ära: Abu Bakr och Ali, och därmed delades Islam i två stora grenar, och de har spillt varandras blod i 1400 år. Assassinerna (assassin = lönnmördare) föddes enkom för syftet att döda i denna bittra strid.

Du må kunna ge judarna skulden för allt, men just denna konflikt kan du inte tillskriva dem. Att den blossat upp fullt ut i Irak är inte så konstigt, eftersom de enbart hölls i schack av Saddams terrorvälde. Med Saddam borta har det tagit USA tid att stabilisera läget (inte konstigt i ett land fullt av bindgalna araber), och under denna instabila tid har det naturligtvis funnits utrymme för det gamla hatet mellan shia och sunni att blossa upp igen.
Citera
2008-06-17, 19:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Att fly genom att citera selektivt, som är en av dina specialiteter för att undvika frågor, duger det?...
Varför i helvete svarar du på mitt inlägg? Frågan var inte riktat till dig utan till träskallen som vägrade svara på min förra anmaning.

Stick och handla istället och glöm inte att akta dig noga för apelsiner, man kan aldrig säkert veta vad de har för ursprung.
Citera
2008-06-17, 20:13
Medlem
Maff1as avatar
Tittar in och ser att fortfarande håller denna tråden samma steg som verkligheten , föga fårvånande

Sen samma gammla skitsnack av personerna/trollen som syns överallt är också föga förvånande.

Back to Fotbollen
Citera
2008-06-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag ska översätta åt dig:
Om Israel attackeras av Iran slår vi tillbaka... är det som sägs.

Om Sverige attackeras av annat land slår vi tillbaka. Detta är förvisso ett hot men med förbehållet att vi själva ska ha blivit attackerade för att vedergällningen ska äga rum.

Om du klappar till mig så tänker jag spöa upp dig... är den enkla andemeningen som alla här borde fatta.

Fortfarande är det bara israeliska ledare som hotat att förinta andra länder och folk.
Senast redigerad av Libertarianen 2008-06-17 kl. 20:48.
Citera
2008-06-18, 21:42
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Fortfarande är det bara israeliska ledare som hotat att förinta andra länder och folk.
Jaså och Irans president eller möjligen de andra arabiska ledarna?
Citera
2008-06-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen

Är du efterbliven eller? NEJ!

LÄS:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11664185&postcount=3135
Citera
2008-06-18, 22:21
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
Den judisk-zionistiska hjärntvättarpropagandan om vad Ahmadinejad inte har sagt men enligt zionisternas upprepa lögnen tills den blir sanning doktrin (ā la Goebbels) påstås har sagt, har verkligen satt sina spår hjärnan din, eller?

Israel är det landet som hotar världen mest. Iran ska man förvisso inte måla upp som någon snäll ängel som bara vill sprida harmoni och fred, men Iran är knappast värre än Israel. Israel med sin statsterrorism är det största hotet mot världsfreden idag och har varit det väldigt länge.
Citera
2008-06-19, 03:59
Medlem
Jag vill rekommendera den relativt balanserade BBC dokumentären "The Birth of Israel":

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=rEFPxRDhT_U
Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Ek59DIpOnbU&feature=related
Del 3:
http://www.youtube.com/watch?v=JUL3R0iYL7Y&feature=related
Del 4:
http://www.youtube.com/watch?v=hDMCy1GLPIA&feature=related
Del 5:
http://www.youtube.com/watch?v=zPVxCAr5-rI&feature=related
Del 6:
http://www.youtube.com/watch?v=grIGg4iFz4U&feature=related
Citera
2008-06-20, 21:35
Medlem
TKD_1337s avatar
Vem är så dum..?

Vem är så dum att tror att Israel och deras medborgare sysslar med plundringar, utrotar osv. palestinier?

http://rawiamorra.se/2008/06/20/terror/
Citera
2008-06-20, 21:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Ja, men det är ju just det...du vet ju INGENTING. Du sitter bara och tror. Du sitter bara och kopierar lögner du hittat på Stormfront.
Jag har presenterat mängder av källor för dig och du har inte kunnat vederlägga en enda av dem. Hur kan det komma sig?

Jag börjar hålla med Elias om att du förbanne är mig en Jahvedyrkare, en zionistisk springpojk som inte kan försvara ett enda ord av det du kläcker ur dig. Du pådyvlar andra det du gör själv, chutzpahsheketz.

Du har dessutom en fråga att svara på sen tidigare:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11667387&postcount=3155
Citat:
Vilka kriterier måste enligt dig uppfyllas för att en sida ska kallas "nazi-sida"? Kan du ta en av länkarna och förklara varför sidan är en dylik?
Citera
2008-06-20, 22:05
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ingalunda. Han har definitivt hotat Israel. Vi diskuterar inte ETT yttrande vid ETT tillfälle. Om formuleringen vi ett tillfälle varit "radera Israel från kartan" eller något mildare ändrar inget i sak. Hot har också framförts av iranska företrädare på andra sätt vid upprepade tillfällen. Att under militärparader i Teheran uppträda med "Israel" målade på missilerna är exempelvis också ett sätt att framföra hot på.

Men ta fram ett sådant yttrande då!

Formuleringen har, så vitt jag känner till, inte vid något tillfälle varit "ett direkt hot mot 'Israel'". Dessutom citerar Ahmadinejad vad Khomeini tidigare sagt, så någon hotbild från Ahmadinejad och Iran kan inte sägas finnas. Detta är som flera påpekat, inte bara i denna tråd, ett utfall av krigshetsarpropaganda.

Jag har aldrig hört talas om att de vid parader skulle visat upp missiler med "Israel" på. Källa tack.
Kan det inte ha varit tillverkningslandet? Israel har ju spridit vapen över hela globen.

Vad tycker du då om de liknelser med Ahmadinejads tal jag visade tidigare i tråden över vad judar sagt om araber, ingen har hittills kommenterat dom? Här en viss Rabbi Ovadia Yosef påsken 2001:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1270038.stm

"---"It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable,"
[...]
"The Lord shall return the Arabs' deeds on their own heads, waste their seed and exterminate them, devastate them and vanish them from this world,"---"
Citat:
Skärp dig!
Är det någon som ska skärpa sig är det du. Den som försöker kringgå sakfrågor med allmänt pladder får finna sig i att bli ironiserad.
Citat:
Vid sidan av Blizzardking, tomten, Cazzo, Libertarianen, EliasAlucard inklusive den efterföljande skaran anhängare av felstavande one-liner-skribenter framstår snart sagt alla som experter. Oavsett vad som diskuteras.
Ibland skriver du obegripligt. Jag och de du räknar upp hänvisar oftast till källor för att styrka våra påståenden, något du och dina infamt debila medlöpare sällan eller aldrig gör. Är du ledsen för att du sällan lyckas vederlägga något? Jag förstår (ska utläsas i Percy Nilegård-anda ), och jag skulle också känna mig pressad i ditt läge. Faktum är att jag hade gjort sorti för länge sen om jag varit i dina kläder.
Citat:
Påvisats, gapats, hojtats om, gnällts, gnölats, tjatats men aldrig övertygande förklarats och än mindre bevisats. Av dig lika lite som av dina mer dyslektiska meningsfränder.
Skärp dig!
Jag kan inte rå för om du har svårt för att ta in och förstå det du ombeds läsa, för övrigt vill jag minnas att du tidigare i tråden medgav "regelvidrigheter" i staten israels skapande bara för en dryg månad sen:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11299654&postcount=2969
Citat:
På ett delvis regelvidrigt sätt, ja.
Citat:
Du bör bemöda dig med att återgå till dina tidigare poster innan du tvärsäkert tar avstånd från dem.

Du skrev:
Det judiska nationalhemmet med en kriminell zionistisk regim som terroriserat och fördrivit den palstinska ursprungsbefolkningen i över 6 decennier och som började med detta långt innan staten utropats och FN's regelvidriga beslut trätt i kraft. Dessutom varit involverade i ett flertal revolutioner och annan omstörtande verksamhet i Europa de sista hundra åren.

Vad är syftningen i sista meningen som börjar "Dessutom varit involverade...osv" om inte på första meningens "Det judiska nationalhemmet...". Det står inget i din text om bara "judar" även om du nu anser att det var det du menade.
Hade du varit ärlig och redlig så hade du inte raderat större delen av mitt inlägg, du kunde t ex ha länkat till det. Då hade jag sluppit att leta och vi sluppit tjafsa ovidkommande saker.
Du har förstås rätt i att syftningen blir fel och det är naturligtvis en felskrivning av mig - som hade uppdagats direkt om du citerat mig - men jag är samtidigt inte förvånad att du slår ner på det. Skriftspråket är ju uppenbarligen det enda du har muskler att slå ner på.

Samtidigt säger det sig själv att det judiska nationalhemmet knappast kunnat medverka till något som skedde 1917, nicht wahr?
Citat:
Jaså, tycker du det. Vad tråkigt.
Nej, jag tycker det är underhållande, märks inte det på mina poster?
Citat:
"Frågan" krävde inget svar. Du kräver det av någon okänd anledning och mitt svar är att diskussionen är löjlig, annat än i ett rent principiellt perspektiv. Beräkningar gör gällande att det krävs mellan 12 och 14 miljoner anställda för att hålla koll på de e-mail, telefonsamtal och sms som sänds i Sverige.
Du vågar alltså inte ens medge vilken sida du står på, ja eller nej? Personligen tippar jag att du är för FRA-lagen.

Fråga att besvara:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11667277&postcount=3154
Citat:
Citat:
Jag ska översätta åt dig:
Om Israel attackeras av Iran slår vi tillbaka... är det som sägs.

Om Sverige attackeras av annat land slår vi tillbaka. Detta är förvisso ett hot men med förbehållet att vi själva ska ha blivit attackerade för att vedergällningen ska äga rum.

Om du klappar till mig så tänker jag spöa upp dig... är den enkla andemeningen som alla här borde fatta.
Förstår du då att Palestinierna kämpar av samma anledning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in