2007-10-26, 08:26
  #2209
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Är Israel Shahak fullvärdig medborgare? Ilan Pappe? Idiot!

Du är en lustig figur du, först kommer du med ett absolut uttalande om;:

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Lika lite som en arab kan bli fullvärdig medborgare i ett "judiskt nationalhem".

Efter att jag påpekar att det finns två araber som arbetar/arbetat i Israels högsta domstol, det absolut högsta juridiska organet i Israel och knappast ett ställe dit icke fullvärdiga medborgare skulle släppas, ja då drar du upp en polsk jude och en tysk jude för att "motbevisa" detta.
Är du helt med i matchen?
Nej, vad säger jag, det är ju uppenbart att du inte är det...
Citera
2007-10-26, 08:27
  #2210
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roliga Rune
Och de 800 000 Palestinier och deras avkommor som kördes iväg 1948. Du vet de Palestinska flyktingarna. De är väl ändå inte Israeliska medborgare?
...och det har exakt vad att göra med frågan om att en arab inte kan bli fullvärdig medborgare? Eller ville du bara inflika med ett totalt irrelevant inlägg?
Citera
2007-10-26, 11:21
  #2211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Visst har du mer än aning om vad som försigår i dessa två ovannämnda länder!!

Fö - när det gäller egyptens judar tänkte jag skriva/berätta en lång historia -kort-, denna gång. Egypten var tidigare, (alltså innan araberna invaderade detta land, ett icke arabiskt land,) ett kristet land. Araberna, koloniserade landet som bekant, på 640-talet och genom att bl.a favorisera den Koptiska gruppen stärkte schismen mellan den koptiska kyrkan och den grekisk-ortodoxa kyrkan. Men redan så tidigt som i slutet av 700 talet började araberna att förfölja även kopterna. Många mördades eller tvingades till islamisering. Det koptiska språket nonchalerades/degraderades och tvingades leva vidare som liturgiskt språk, i gudstjänsten allena. Vid arabernas ankomst har det funnits ca 100 koptiska biskopar men på 1200-talet var de nere mot ca 30 st. Egypten förvandlats från en s.k hellenistisk (blandning av grekisk och syrisk kultur) och kristet land till ett arabiskt och muslimskt sådant. Förvandlingen blev minst sagt våldsamt. Kopterna t. ex (som var tidigare favoritgruppen) kom att accepteras som dhimmis, ”otrogna” som fick betala extra skatt för att bo i sitt eget land. De kom inte att utsättas för några större förföljelser förrän på 1500-talet som minskade antalet kopter i Egypten. Kristna och judar blev fö tvungna att bära särskild klädsel som markerade religionstillhörighet och de fick inte rida hästar utan nöja sig med åsnor.

Återigen Jakob Sanu var en jude, han skrev nationalistiska skrifter som hyllade Egypten osv. Om det var så att landet såg ner på honom vore det ju dumt att hylla det? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2007-10-26, 16:48
  #2212
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jaha, då fick du epitetet 'hatare' sagt också. Det brukar innebära brist på hållbara argument och jag förstår dig, inget som kan försvara den israeliska förtryckarstaten finns att framlägga. Missuppfattningen och generaliseringen av araber är därtill för stor. Synd om dig!

Landområden byter nuförtiden inte alls så ofta ägare. Den som försvarar det försvarar kriminalitet.

I många andra fall hade det vart orättfärdigat, det vet jag, men i ditt fall är det en högst korrekt beskrivning.

Du skulle vilja ge sken av att bara vara oroad över vissa legaliteter vad det gäller ett landområde, men det är en tunn fasad.

Det pågår för närvarande minst tre dussin territorriella konflikter runt om i världen, men ändå har du hängt upp dig som en trasig skivspelare på just Israel.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_territorial_disputes

För att inte nämna dina evinnerliga inlagor ang. revisionismen, ZOG och Israels inblandning i 9/11.

Walks like a duck, talks like a duck...
Citera
2007-10-26, 17:04
  #2213
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankCostello
Återigen Jakob Sanu var en jude, han skrev nationalistiska skrifter som hyllade Egypten osv. Om det var så att landet såg ner på honom vore det ju dumt att hylla det? Eller är jag ute och cyklar?
Jag tror inte alls du är ute och cyklar men visst gör du en felaktig deduktion av Jakob Sanus egen situation/inställning till landet. Dels behöver hans kärlek till landet INTE nödvändigtvis betyda att han blev/var lika älskad (som du själv skriver)...dels säger det absolut ingenting om hela den judiska gruppen i sig, och ännu mindre om dem lagarna som de religiösa ledarna stiftade. Du antar, ett viss förhållningssätt, utifrån en människas ideologi, medan det finns en en hel del skrifter ( sök bara på Dhimmi ) som motsäger detta!!

ha en trevlig helg.
Citera
2007-10-26, 17:20
  #2214
Medlem
che_danis avatar
Så länge USA står bakom "basen" Israel kommer terrorstaten att finnas kvar.
Citera
2007-10-26, 19:01
  #2215
Medlem
Red&Blacks avatar
Judarna borde veta bättre, dem har utsatts själva för otroligt mycket under andra världskriget, men det känns som om nu är den stora rasisten, med tanke på hur dem har ockuperat deras land allt mer och dragit gränserna samt att man mördar oskyldiga palestinier.
Citera
2007-10-26, 20:11
  #2216
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che_dani
Så länge USA står bakom "basen" Israel kommer terrorstaten att finnas kvar.
Newsflash: Israel klarade sig utmärkt utan något nämnvärt amerikanskt stöd under sina första 20 år.
Citera
2007-10-27, 16:15
  #2217
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che_dani
Så länge USA står bakom "basen" Israel kommer terrorstaten att finnas kvar.

Hur tänker du då..?
Citera
2007-11-02, 15:37
  #2218
Bannlyst
Tyvärr så är det så att folk i USA (och i många andra delar av världen som lyder USA blint utan kritisk reflektion) lätt förblindas av sionismen så att de ser igenom fingrarna på vad skit som helst. Ta senaste USA valet t.ex. alla kandidaterna har en extrem olikartad syn gällande respektive synpunkt, förutom på EN SAK, nämligen Judarna och pissrael. För där råder nämligen en unisont samstämmig syn, de är alla sionistlakejer! Hur kommer detta sig tror ni? För att de är hedervärda? Nej knappast, utan pga. att det är därifrån deras pengar kommer. Judelobbyn är helt enkelt för mäktig i det skitlandet för att någon skall kunna ha den mista avvikande åsikt om Israel utan att bli stämplad med öknamnet "anitsemit" (som för övrigt är en grov felbeteckning på alla edomiter och Khazarer som utgör sig för denna "folkgrupp"). Grejen är, att i USA kan du vara politiker om du är otrogen (Bill Clinton), du kan vara politiker om du fuskar i val (Kennedy), du kan vara politker om du är horbovk (Jessie Jackson) du kan vara politiker om smugglar vapen (Reagan) du kan vara politker om du är utbota korkad (Bush jr & Ford), du kan vara politiker om du är rasist och förordrar folkmord (Tom Tancredo) du kan till och med vara politiker om du mördat unga kvinnor (Gary Condit) men du kan inte vara en aktiv poltiker om du stämplas som antisemit !!!! Vilken jävla hyckleri!


Som tur är så har en del kloka amerikaner sett igenom farsen och utallat sig om sanningen. Bland annat Pastor Fred Phelps som har följande att säga om sionismen och dess kopplingar till Nazism:


Homosexuals and jews dominated Nazi Germany...just as they now dominate this doomed U.S.A....The Jews now wander the earth despised, smitten with moral and spiritual blindness by a divine judicial stroke...And god has smitten Jews with a certain unique madness, whereby they are an astonishment of heart, a proverb, and a byword (the butt of jokes and ridicule) among all peoples whither the Lord has driven and scattered them...Jews, thus perverted, out of all proportion to their numbers energize the militant sodomite agenda...The American Jews are the real Nazis (misusers and abusers of governmental power) who hate God and the rule of law...



En annan USA politiker som har någorlunda sunda idéer är Pat Buchanan som påpekar att en Palestinsk stat är ett förusättning för fred i området, och att USA bör "sätta Israel på plats" när deras intressen kolliderar. Synd bara att han inte kandierar i år....
Citera
2007-11-02, 19:06
  #2219
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo
Tyvärr så är det så att folk i USA (och i många andra delar av världen som lyder USA blint utan kritisk reflektion) lätt förblindas av sionismen så att de ser igenom fingrarna på vad skit som helst. Ta senaste USA valet t.ex. alla kandidaterna har en extrem olikartad syn gällande respektive synpunkt, förutom på EN SAK, nämligen Judarna och pissrael. För där råder nämligen en unisont samstämmig syn, de är alla sionistlakejer! Hur kommer detta sig tror ni? För att de är hedervärda? Nej knappast, utan pga. att det är därifrån deras pengar kommer. Judelobbyn är helt enkelt för mäktig i det skitlandet för att någon skall kunna ha den mista avvikande åsikt om Israel utan att bli stämplad med öknamnet "anitsemit" (som för övrigt är en grov felbeteckning på alla edomiter och Khazarer som utgör sig för denna "folkgrupp"). Grejen är, att i USA kan du vara politiker om du är otrogen (Bill Clinton), du kan vara politiker om du fuskar i val (Kennedy), du kan vara politker om du är horbovk (Jessie Jackson) du kan vara politiker om smugglar vapen (Reagan) du kan vara politker om du är utbota korkad (Bush jr & Ford), du kan vara politiker om du är rasist och förordrar folkmord (Tom Tancredo) du kan till och med vara politiker om du mördat unga kvinnor (Gary Condit) men du kan inte vara en aktiv poltiker om du stämplas som antisemit !!!! Vilken jävla hyckleri!


Som tur är så har en del kloka amerikaner sett igenom farsen och utallat sig om sanningen. Bland annat Pastor Fred Phelps som har följande att säga om sionismen och dess kopplingar till Nazism:


Homosexuals and jews dominated Nazi Germany...just as they now dominate this doomed U.S.A....The Jews now wander the earth despised, smitten with moral and spiritual blindness by a divine judicial stroke...And god has smitten Jews with a certain unique madness, whereby they are an astonishment of heart, a proverb, and a byword (the butt of jokes and ridicule) among all peoples whither the Lord has driven and scattered them...Jews, thus perverted, out of all proportion to their numbers energize the militant sodomite agenda...The American Jews are the real Nazis (misusers and abusers of governmental power) who hate God and the rule of law...



En annan USA politiker som har någorlunda sunda idéer är Pat Buchanan som påpekar att en Palestinsk stat är ett förusättning för fred i området, och att USA bör "sätta Israel på plats" när deras intressen kolliderar. Synd bara att han inte kandierar i år....

"Tomma tunnur skramla högst"

Här fallerar tesen i din patetiska texten. Vid sidan av Jessie Jackson ( som stämplades av judelobbyn ) finns det andra aktiva politiker med skumma antisemitiska åsikter. Den som ligger närmast är Louis Farrakhan.
LF är aktiv politiker och en ledare för en stor rörelse i USA.
http://en.wikipedia.org/wiki/
Citera
2007-11-02, 21:58
  #2220
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
"Tomma tunnur skramla högst"

Här fallerar tesen i din patetiska texten. Vid sidan av Jessie Jackson ( som stämplades av judelobbyn ) finns det andra aktiva politiker med skumma antisemitiska åsikter. Den som ligger närmast är Louis Farrakhan.
LF är aktiv politiker och en ledare för en stor rörelse i USA.
http://en.wikipedia.org/wiki/
På tal om Farrakan, gjorde inte han avbön häromåret då han ställde upp på ett gemensamt möte med en rabbi? Nog är han extrem Farrakan, men jag vette tusan om jag skulle gå så långt att kalla honom för "politiker". Han är nog snarare en aktivist, debattör eller agitator, alternativt "medborgarrättskämpe" i förekommade fall för de individer som faktiskt hålle med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in