• 1
  • 2
2013-02-28, 17:13
Medlem
Redors avatar
Så här går det när amatörer ska leka egenföretagare.
De tyckte säkert att deras affärsidé var klockren och att de hade förutsättningarna. Men bara för att man tidigare jobbat som annonssäljare som Daniel eller är framgångsrik inom andra områden som Johan så betyder inte det att man kan starta eget utan någon som vet hur det funkar.

Bara att man inte anlitar en kvalificerad revisor ger ganska bra indikationer på hur oerfaren man är, och tror att man klarar det själv.
Citera
2013-03-01, 08:41
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Så här går det när amatörer ska leka egenföretagare.
De tyckte säkert att deras affärsidé var klockren och att de hade förutsättningarna. Men bara för att man tidigare jobbat som annonssäljare som Daniel eller är framgångsrik inom andra områden som Johan så betyder inte det att man kan starta eget utan någon som vet hur det funkar.

Bara att man inte anlitar en kvalificerad revisor ger ganska bra indikationer på hur oerfaren man är, och tror att man klarar det själv.

Frågan jag ställer mig är om det finns några oegentligheter i företaget eller om de bara är naiva amatörer?
Citera
2013-03-01, 21:54
Medlem
DadoPrsos avatar
Moderna Tidskifter har blivit ett vilande produktionsbolag. Ledningen har samlat alla titlar i Egoboost Magazine Förlag AB istället. Känns som en förändring som gjorts för att skydda tillgångarna i bolaget från skattmasen. Hur som helst så gör Egoboost Magazine Förlag AB förlust så ekonomin har knappast förbättrats.

http://www.resume.se/nyheter/media/2...e-gor-forlust/
Citera
2013-03-28, 13:42
Medlem
Hann jobba ett par veckor efter att jag sa upp mig. Märkte att företaget inte alls var seriöst. Hade jobbat innan med liknande jobba och sålde väldigt bra. Efter 1 vecka så blev jag inkallad av försäljningschefen på Moderna om att jag inte sålde tillräckligt bra. Väldigt märkligt då jag på förra jobbet hade inga problem alls. Tyckte att deras förväntningar var alldeles för höga med tanke på att upplagorna för tidningarna inte alls var så stora som för att ta över 15 000 för en annons. Som sagt, sa upp mig efter ett par veckor och tur det. Räckte med vad jag såg de veckorna jag va där.
Citera
2013-04-16, 16:11
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas84
Hann jobba ett par veckor efter att jag sa upp mig. Märkte att företaget inte alls var seriöst. Hade jobbat innan med liknande jobba och sålde väldigt bra. Efter 1 vecka så blev jag inkallad av försäljningschefen på Moderna om att jag inte sålde tillräckligt bra. Väldigt märkligt då jag på förra jobbet hade inga problem alls. Tyckte att deras förväntningar var alldeles för höga med tanke på att upplagorna för tidningarna inte alls var så stora som för att ta över 15 000 för en annons. Som sagt, sa upp mig efter ett par veckor och tur det. Räckte med vad jag såg de veckorna jag va där.

Intressant. Vad var det för stämning på redaktionen/säljet?

Nu har tydligen chefredaktören för Pappa fått nog. Mer på Dagens Media.

Gillar även VD Johan Ströms kommentar:
Citat:
– Det går jättebra för oss och vi har många spännande projekt på gång.

En klassisk rad när företag inte går så bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in