2012-09-18, 21:14
Medlem
cybergrodans avatar
Jag snusade General (både vanlig portion och White) regelbundet för ungefär 1-1.5 år sedan, slutade med det och gick över till Knox White eftersom det blev så dyrt med General.

Igår var jag inne på Konsum för att köpa en dosa Knox, det var slut så för första gången på över 1 år köpte jag en dosa General White. Jag blev så jävla besviken! Snuset var torrt som fan + det var sjukt lite snus i varje påse, sen var det ju grymt dyrt också (46 spänn!!!)
Det kan säkert vara så att de på något sätt inte kylt ned snuset väl i butiken, men jag köper snus där jämt och allt annat snus är perfekt. Snuset var heller inte gammalt.

Är det någon som upptäckt samma eller är det bara jag som är ''ovan'' med General nu när jag gått över till annat snus?
Citera
2012-09-18, 21:18
Medlem
Snyggs avatar
Är ingen van snusare, men köpte mig en dosa General white för inte så länge sedan och jag kände inte någon effekt av snuset öht. Men det kanske är mig det är fel på...
Citera
2012-09-18, 21:47
Medlem
inkers avatar
har också märkt sämre kvalité på general.
Citera
2012-09-18, 21:49
Medlem
GeneticHerbss avatar
Jag instämmer! Har alltid snusat general men har gått över till grov och tre ankare, vita såklart
Citera
2012-09-18, 23:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Är det någon som upptäckt samma eller är det bara jag som är ''ovan'' med General nu när jag gått över till annat snus?

Nej, du är inte alls ensam och Generalen suger någonting så enormt nuförtiden, Swedish Match har tid att fixa ny design till dosan men inte fixa tillbaka fuktigheten till snuset. Har för mig att det var användaren 3-negrer-i-kedja här på forumet som skrev att Swedish Match minskat på fuktigheten på just General för att den "rann för mycket", jävla dåliga fasoner ifrån SM om det nu stämmer!
Citera
2012-09-19, 00:39
Medlem
avskum1982s avatar
Det jag undrar är om hela "det rinner för mycket", vem fan fick den frågan?
Jag har snusat i ca 17 år nu, senaste tiden har jag gjort eget snus, då priset är åt helvete, men vem fan skötte hela frågeleken?
Du har vanlig portion om du vill att det skall smak mer som "vanligt", sen white om du vill att den inte skall vara lika rinnig? Mini om du vill ha en liten och maxi om du vill ha en stor. Simple as that! Så vafan har hänt?

Roligt är, ifrån tilbudet.nu:
"Här är en liten lustig iaktagelse om man läser på Swedish Match hemsida.
Original portion innehåller ca 48% vatten medans White portion innehåller ca 50%. Jag gick i den tron att
White portion var ett torrare snus!"
Citera
2012-09-19, 10:08
Medlem
Dimaks avatar
samma här fick runt 5,7 st prillor av en kompis då jag har ont om pengar, Kände samma sak! !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in