2012-09-18, 16:34
Medlem
Hej!

Har precis fått en macbook pro av skolan och tänkte att jag skulle installera football manager 20012 på den men när jag installerat det och skulle testa kommer jag bara en till en liten bit innan menyerna där skärmen går ner och en ruta med texten "VARNING: Did not find font resources: fonts/helveticaneueots" någon som kan lösa det problemt??? har aktiverat det med Steam!

Sökte lite på google på engelska då hittade jag denna text:
I found this in the bugs forum which seems to relate

"This has happened in the last 2 versions of the game if I remember correctly. I am a bit surprised that it is still causing a problem. It relates to the "skin cache" file called fm2012.skc.

You can delete the preferences and cache from the library folder, Steam does write to these foldesr. However they are hidden if you are using OSX Lion - you have to make it show by opening the terminal and typing the following

chflags nohidden ~/Library/

This will allow you to see your library and delete the caches. However the simple way around is to disable the "use skin cache" tick box in the preferences panel - this has completely resolved my problem. "

Kan någon som är lite bättre på borde data och engelska hjälpa mig?? det vore det bästa som hänt!! då jag börjar bli jävligt trött på det!!

TACK!!!
Citera
2012-09-18, 16:38
Medlem
Defunctuss avatar
Vad ar det du vill ha hjalp med? Star ju exakt vad du ska gora dar...
Citera
2012-09-18, 16:39
Medlem
Jag hitta ingenting då jag är ny på mac....

en "så gör du" förklaring hade passat perfekt
Senast redigerad av Adie98 2012-09-18 kl. 16:47.
Citera
2012-09-19, 11:07
Medlem
Björnbärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adie98
However the simple way around is to disable the "use skin cache" tick box in the preferences panel - this has completely resolved my problem.
TACK!!!

Testa det vetja!
Citera
2012-09-19, 11:17
Medlem
Öppningen kommer inte så långt, men har fått svar av en person per meddelande. Men en sak återstår det står att man ska skriva in "~ / Library" fast vad heter det på svenska, testat Bibliotek och Hem
Citera
2012-09-19, 11:23
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adie98
Öppningen kommer inte så långt, men har fått svar av en person per meddelande. Men en sak återstår det står att man ska skriva in "~ / Library" fast vad heter det på svenska, testat Bibliotek och Hem

Du ska skriva exakt så: chflags nohidden ~/Library/

Inte Bibliotek eller nåt annat.

Eller så håller du ner "Alt" och klickar på menyn "Gå" i Finder och väljer där "Bibliotek"
Citera
2012-09-19, 11:26
Medlem
Björnbärs avatar
Öppna terminalen och skriv exakt så som det står.

Har testat själv men hittar dock inte var filerna med cachen ligger, har inte Lion dock.
Citera
2012-09-19, 11:37
Medlem
TACK som fan till båda er jag är skyldig er en glass!
Citera
2012-09-19, 11:46
Medlem
Björnbärs avatar
Fick du det att funka?
Citera
2012-09-19, 11:48
Medlem
Yes tack!!
Citera
2012-09-19, 11:50
Medlem
Björnbärs avatar
Gött! Är sugen på lite FM själv men vänter nog in 2013.
Citera
2012-09-19, 15:55
Medlem
okej, men hade redan fm sen innan och en gammal server från PC så bara fortsatte på den......

Nu vet jag vad jag ska göra när lektionerna är tråkiga

Tack igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in