2012-09-17, 20:33
Medlem
Perfektionists avatar
http://www.spiegel.de/international/world/german-to-ban-us-pastor-terry-jones-from-entering-country-a-856173.html

Ganska roligt att om man bränner en Koran så får man inte besöka Tyskland eller UK (han är portad där med).

Så vad lever vi i för samhälle idag? Yttrandefrihet- my ass.

Hur länge tror ni detta kommer bestå tills Sverige börjar med liknande dravel, dvs att förbjuda människor som motsätter sig religioner?
Citera
2012-09-17, 20:52
Medlem
micaeles avatar
Regeringarna i Tyskland och UK är givetvis rädda för att muslimer ska ta illa upp och börja (fortsätta) genomföra terrodåd och allmänt djävulstyg. Bättre då att hindra folk som talar illa om islam, istället för att verka för yttrandefrihet och förståelse för att folk tycker annorlunda.

Räddharen bestämmer, och det kommer inte bli bättre. En muslim skall alltid bespottas och föraktas, glöm inte det.
Citera
2012-09-17, 21:09
Moderator
Strix m/94s avatar
"Pennan är farligare än svärdet!" Ha! I slutänden sitter rätten alltid i spjutstavs ände.
Citera
2012-09-17, 21:34
Medlem
Perfektionists avatar
Det bor för många turkar i Tyskland. Skrämmande att en bronsålders religion kan ha så mycket makt än idag.
Citera
2012-09-17, 21:58
Medlem
De gamla auktoritära takterna sitter ännu i, ser jag. En gång brun, alltid brun.
Citera
2012-09-18, 01:30
Medlem
Perfektionists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
De gamla auktoritära takterna sitter ännu i, ser jag. En gång brun, alltid brun.

Problematiken är att sådant här skriver aldrig Aftonbladet eller Expressen om.
Hyckleriet i väst är skrämmande. Vi tar hit radikala muslimer, men portförbjuder européer som bränner koranen för att resa mellan länderna?
Citera
2012-09-18, 21:01
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfektionist
Problematiken är att sådant här skriver aldrig Aftonbladet eller Expressen om.
Hyckleriet i väst är skrämmande. Vi tar hit radikala muslimer, men portförbjuder européer som bränner koranen för att resa mellan länderna?

Han brände väl aldrig koranen?

För att inte tala om Geert Wilders. En partiledare i ett EU-land med stor röstandel får inte resa in till ett grannland som också är ett EU-land för att han är ärlig när han talar.

Vad det här egentligen är, när du ser bilder med muhammed-filmmakare omsluten av poliser som håller honom om axlarna för ett "frivilligt förhör", eller en förmodligen ostraffat pastor på andra sida jorden förbjuds inresa till ett land han förmodligen aldrig varit i eller tänkt åka till för att någon tror att han kanske ska bjudas in dit. Allt det här är till för att skicka signaler till världens efterblivna muslimer.

Varje sådan signal är ett tecken på underkastelse för islam, det är så de tänker, de är som djur, som vargar.

När var sista gången någon satte ner foten mot dessa avskum?
Sista gången måste väl varit när Vlad var i farten och spetsade turkar.
Citera
2012-09-19, 03:22
Medlem
Saoshyants avatar
Just Tyskland är förmodligen det mest politiskt korrekta landet på jorden. Författaren och regimkritikern David Duke får inte heller besöka landet. Osäker på om Kevin MacDonald och David Irving får göra det.
Deras lagar och regelverk är helt sjuka och det sitter åtminstone ett dussintal dissidenter dömda till fleråriga straff på grund av sina åsikter i landets fängelser.
Citera
2012-09-22, 04:52
Medlem
Europes avatar
När jag läste trådrubriken, så tänkte jag på Monty Python-medlemmen Terry Jones. Undrade om han hade gått för långt i något skämt, eller om tyskarna har sneat ur på dokumentärserien om germanerna.
Citera
2012-09-22, 05:38
Medlem
BonZaiTraeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
När jag läste trådrubriken, så tänkte jag på Monty Python-medlemmen Terry Jones. Undrade om han hade gått för långt i något skämt, eller om tyskarna har sneat ur på dokumentärserien om germanerna.
Haha, jag gjorde detsamma.

Ska googla vem han är, två sek.

EDIT: Amerikansk pastor som tycks hata islam nåt jävulskt. Hane ser rätt hård ut på wikipedia-bilden. Gillar't.

http://en.wikipedia.org/wiki/Terry_Jones_(pastor)
Citera
2012-09-23, 13:21
Medlem
kuddenchristos avatar
Om bibelbrännare får besöka Tyskland eller UK, så är det inkonsekvent.
Citera
2012-09-23, 15:00
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Faktiskt så ansågs Life of Brian, pga (Monthy Python) Terry Jones vägran att klippa bort vissa saker, som hädelse i Norge och Irland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in