Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Men om mitt medvetande tappar alla minnen och blir till nått nytt, hur kan det relateras till mig? Och vad får dig att tro att det jag studerat handlar om böcker?
Och om jag är smart? Det är väl ändå slumpmässigt, jag kan inte påverka mina gener när jag föds, jag är dömd att födas som en dum eller smart jävel. Födas av rika föräldrar, så det där är ytterligare dravel. En gud jag skulle tro på skulle ge alla samma möjlighet, men så är inte våran värld, så även om det finns en gud så kommer jag förakta den med allt jag har.
Ditt medvetande "tappar alla minnen" sålänge du finns i en kropp, men inte generellt. Ditt Högre Jag minns alla dina liv. Tycker du inte, att det är spännande?
Något sådant som "slump" finns inte i Guds värld - allt som händer har en orsak. Lagen om orsak och verkan regerar allt som händer dig och mig. Allt som ser ut att vara orättvist i våra ögon, har vi förorsakat själva. Gud är absolut rättvis.
Men om du har bestämt dig att förakta Gud i vilket fall som helst, så har mina förklaringar inget värde för dig. Jag har ansträngt mig i onödan och vi ligger nog inte på samma våg.