2012-09-17, 11:32
Medlem
Allt började med nollningen dom första veckorna, Jag och några andra nyfunna vänner i min klass diskuterade sprit och sättet att komma över detta billigt nu när vi var studenter, man vill ju inte va nykter under nollningen tex,

Jag sade i förtroende att jag brukar bränna eget, Sålde lite grann i förtroende till mina klasskamrater, Nu är det flera i klassen, samt parallellklassen som kommit o frågat mig om dom får köpa.

Är rädd att ryktet om mig som hembrännare är rätt så stort just nu. Jag har även lyckats skapa fiender under nollningen då flera menat att jag är lite för mycket tävlingsmänniska och brutal i olika lekar, varav en fick sina glasögon krossade (av misstag)

Är rädd för att lärarna ska få reda på detta, och ännu värre om någon tjallar till polisen. Bör jag gömma min utrustning och i så fall vart? Har ni vart med om samma problem?
2012-09-17, 11:35
Medlem
BreakingIriss avatar
Du borde göra allt för att dem inte ska kunna hitta nått emot dig, dina klass kamrater kan du skita i om dem snackar i skolan o så. Sälj inte till dem. Du ska aldrig ha jobbet där du är så att säga.... Det är bara dumt. Utrustningen bör flyttas ja. Mitt under näsan på dem så kommer dem inte att hitta nått :P
2012-09-17, 11:36
Medlem
Hur dum får man vara att man erkänner sådant till polare då..

Anmäler nån det till snuten så kan dom göra husransakan om dom anser att anmälan är riktig..
2012-09-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
Hur dum får man vara att man erkänner sådant till polare då..

Anmäler nån det till snuten så kan dom göra husransakan om dom anser att anmälan är riktig..

Utrustningen står på min mormors gård, Har polisen rätt att söka där?
2012-09-17, 11:42
Medlem
BreakingIriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Utrustningen står på min mormors gård, Har polisen rätt att söka där?

Om det finns misstanke om olagligheter så ja.... Så länge du inte har sagt det till nån av dem vart allt finns så kanske det vore lugnt...?
2012-09-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingIris
Om det finns misstanke om olagligheter så ja.... Så länge du inte har sagt det till nån av dem vart allt finns så kanske det vore lugnt...?

nej har inte sagt var. Frågan e om man får span på sig, haha:P
2012-09-17, 11:46
Medlem
BreakingIriss avatar
Citat:
nej har inte sagt var. Frågan e om man får span på sig, haha:P

I så fall bör du inte besöka dem på ett tag kanske? :P Se till så att allt löser sig. Sen om jag vore du skulle jag bränna några hundra liter i taget istället o se till så att det finns hos nån du vet om. Eller att du bara säger det i alla fall. "Vänta ska bara ringa polaren o kolla om han har nått" Så ringer du din mamma frågar vad det blir för mat o sen vänder du dig om o säger "Vi skulle mötas där då o då." Då har du förmodligen tid att sticka undan o göra ditt :P För att du ska ju hem o äta? :P hahahaahah Var smart o lita inte på nån. Säg inte nått till nån för det är det som gör att man åker fast. I promise!
Senast redigerad av BreakingIris 2012-09-17 kl. 11:47. Anledning: fel stavning
2012-09-17, 11:50
Medlem
Jafan89s avatar
Sluta bara att sälja inom den närmaste framtiden, och sälj aldrig till någon på universitetet, speciellt inte dessa "polare" du berättade saker för i förtroende.

Folk kommer sluta fråga dig om detta väldigt snart.
2012-09-17, 11:55
Medlem
BreakingIriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Sluta bara att sälja inom den närmaste framtiden, och sälj aldrig till någon på universitetet, speciellt inte dessa "polare" du berättade saker för i förtroende.

Folk kommer sluta fråga dig om detta väldigt snart.

True story
2012-09-17, 11:56
Medlem
Citat:
I så fall bör du inte besöka dem på ett tag kanske? :P Se till så att allt löser sig. Sen om jag vore du skulle jag bränna några hundra liter i taget istället o se till så att det finns hos nån du vet om. Eller att du bara säger det i alla fall. "Vänta ska bara ringa polaren o kolla om han har nått" Så ringer du din mamma frågar vad det blir för mat o sen vänder du dig om o säger "Vi skulle mötas där då o då." Då har du förmodligen tid att sticka undan o göra ditt :P För att du ska ju hem o äta? :P hahahaahah Var smart o lita inte på nån. Säg inte nått till nån för det är det som gör att man åker fast. I promise!

problemet e att jag har fått pengar från ett par i förskott, så jag måste bränna på nytt.

Men ska försöka se till så att allt sker diskret i fortsättningen
2012-09-17, 12:02
Medlem
BreakingIriss avatar
Citat:
problemet e att jag har fått pengar från ett par i förskott, så jag måste bränna på nytt.

Men ska försöka se till så att allt sker diskret i fortsättningen

Det var ju knassigt.... Har du kvar dem så bör du lämna det tillbaka. Det kan vara ett bete bara det där. Man vet aldrig...
2012-09-17, 12:06
Medlem
Citat:
Det var ju knassigt.... Har du kvar dem så bör du lämna det tillbaka. Det kan vara ett bete bara det där. Man vet aldrig...
Brottsprovokation är inte tillåtet i Sverige, så det skulle vara om kompisarna lägger ut ett bete för att sedan ringa och tjalla. Låter rätt långsökt.

Men ja, ryktena lär väl dö så småningom om du helt enkelt säger nej till alla som vill köpa. Om de du först berättade för frågade så säg att du lagt ner det där för att rykten har spridit sig och du inte har lust att åka fast för att folk inte har vett att hålla mun. Då kanske de också fattar att det är deras fel att de har sumpat den chansen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in