• 3
  • 4
2012-09-23, 18:33
Medlem
waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester
Om jag endast vore ute efter nikotinet så kunde det vara en lösning men jag är också ute efter snussmaken som gifter sig underbart med ett kopp te .
Då kan jag verkligen rekommendera kaffe istället när du lärt dig uppskatta denna bryggd. En kopp java och snus efter en måltid är så jävla guld!

Angående blottade tandhalsar så är det tydligen koksaltet som är orsaken, fick tendens till det på ena sidan och kom fram till att om det är ganska torrt och svider på tandköttet så är det inte bra. Gillade den lite svidande känslan så jag brydde mig inte, men bytte sida och fipplar med tungan vid tandköttskanten någon gång ibland för att det inte ska ligga snus som nästan försöker ta sig under. Ingen tendens nu what so ever.

Undvika att prillan ligger på kanten mellan tand och tandkött är ett plus för mig iaf. Börjat snusa General long portion som är längre men smalare.

Oj, vad snusnördigt haha!
Senast redigerad av water 2012-09-23 kl. 18:45.
Citera
2014-07-09, 23:27
Medlem
Växla med underläppen också. Fast det rinner mer.
Citera
2014-08-24, 21:26
Medlem
Men då är frågan om det är högt pH som fräter eller stora påsar som tänjer en snusgrop? General Silver Portionssnus ska ha lägre pH men har dok större portioner.
Citera
2014-08-29, 12:50
Medlem
En sak som en del inte tänker på: mjuk tandborste för att inte skada tandköttet.
Citera
2015-10-23, 13:29
Moderator
Mr.Woodss avatar
Den i särklass största orsaken till regelrätt "snusgrop" är det ständiga trycket på skelettet, vilket får detsamma att mjukna och tillbakabildas.
Således borde det viktigaste vara att alternera sida när man snusar.
Sedan upplevde jag då jag snusade att portionssnus ställer till bra mycket värre skada på tandköttet/tänderna. Det senare är dock ingenting jag kan belägga, utan baseras på min subjektiva upplevelse.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in