2012-09-16, 21:51
Medlem
Godkväll alla flashbackare!

Jag undrar vilken mentolcigarett som innehåller minst skadliga ämnen (tjära, nikotin, kolmonoxid).
Citera
2012-09-16, 22:58
Medlem
avskum1982s avatar
Antagligen den råtobak du skär och packar själv och adderar mentolarom till. Du slipper iaf tjäran och all annan skit de har i förutom just tobaken.
Citera
2012-09-17, 01:23
Medlem
Chester.Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Antagligen den råtobak du skär och packar själv och adderar mentolarom till. Du slipper iaf tjäran och all annan skit de har i förutom just tobaken.
Inte har de väll i tjära i tobaken? Om jag inte har helt fel så bildas det tjära och annat ohälsosamt skit i vad du än röker eftersom förbränning sker.
Citera
2012-09-17, 09:37
Medlem
Genophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester
Inte har de väll i tjära i tobaken? Om jag inte har helt fel så bildas det tjära och annat ohälsosamt skit i vad du än röker eftersom förbränning sker.

Tjäran bildas i och med att själva tobaken brinner. Så den kommer du inte undan oavsett, men man kan få bort all annan skit dem blandar ut tobaken med, vilket kan vara skönt. Detta även förutsatt att man orkar hålla på och förberedda tobaken själv och rosta den.

// Genop
Citera
2012-09-17, 14:36
Medlem
olof86s avatar
Hur "smakar" denna cigg egentligen? Har aldrig prövat
Citera
2012-09-17, 15:34
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genophobia
Tjäran bildas i och med att själva tobaken brinner. Så den kommer du inte undan oavsett, men man kan få bort all annan skit dem blandar ut tobaken med, vilket kan vara skönt. Detta även förutsatt att man orkar hålla på och förberedda tobaken själv och rosta den.

// Genop
Det finns tobak med mer eller mindre tjära väl?
Jag säger som de andra råtobak (borde finnas tobak som är ganska mild), smakämnen och så ett bra filter.
Dock kommer det vara marginell skillnad på detta och John Silver filterlösa.
Citera
2012-09-18, 09:16
Medlem
Genophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det finns tobak med mer eller mindre tjära väl?
Jag säger som de andra råtobak (borde finnas tobak som är ganska mild), smakämnen och så ett bra filter.
Dock kommer det vara marginell skillnad på detta och John Silver filterlösa.

Piptobak har något mer tjära men det är för att det skall brinna bra i själva skålen. Detta är för att den inte är lika hårt behandlad som cigg tobak.

Men över lag ja, olika typer av tobaks plantor har olika nivåer tjära, men är man fyndig om man köper stora mängder obehandlad tobak och rostar i ugnen kan man minska mängden av vad jag förståt det som.

Citat:
Ursprungligen postat av olof86
Hur "smakar" denna cigg egentligen? Har aldrig prövat

Smakar som en vanlig cigg fast med en 'färsk' skärpa och en lätt lätt hint av mentol. Ingen höjdare men det funkar i brist på bättre i min mening.

// Genop
Citera
2012-09-18, 14:38
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genophobia
Piptobak har något mer tjära men det är för att det skall brinna bra i själva skålen. Detta är för att den inte är lika hårt behandlad som cigg tobak.

Men över lag ja, olika typer av tobaks plantor har olika nivåer tjära, men är man fyndig om man köper stora mängder obehandlad tobak och rostar i ugnen kan man minska mängden av vad jag förståt det som.

// Genop
Vad trevligt, då har man lärt sig något nytt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in