2012-09-15, 17:42
Medlem
EdwardWs avatar
Du kr en lastbil fylld med hundralappar in i ett riktigt fattigt omrde p vintern d det r riktigt kallt. Ponera att samtliga invnare fryser, och samtliga behver vrme.

Sedan samlar du sedlarna i en hg (ponera att de inte flyger ivg) och tnder eld, och skapar drmed en enorm brasa.

Nu kommer majoriteten av befolkningen att bli upprrda d sedlarna eldades upp, istllet fr att de delades ut. Men om vi inte krt dit och eldade upp sedlarna, s hade de inte ftt ngon vrme heller. Allts borde de vara tacksamma?

Jag hoppas ni hnger med i tankegngarna. r det egentligen bttre att f lite n att inte f ngot alls, eller blir man bara besviken och hade mtt bttre av att inte f ngot verhuvudtaget?
Citera
2012-09-15, 18:53
Medlem
Elmuffinss avatar
Jag skulle tro att det r vldigt individuellt hur tacksam man blir/hur dum man tycker du r som eldar pengar. En del r materiella till sin natur och skulle nog tycka du var dum i huvudet. Medan en del skiter hgaktningsfullt i vad du eldar bara det blir varmt.
Personligen tycker jag att det r bttre att f lite. Jag r ganska fattig s det ska va vldigt lite jag ska f fr att bli besviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in